Moskus Skrevet 14. mars 2018 Skrevet 14. mars 2018 En oppdatert versjon av Raspberry Pi 3 model B rulles ut i disse dager. Raskere prosessor, raskere nettverk og høyere hastighet for bluetooth er stikkordene. Det mest spennende er kanskje likevel støtten for PoE, altså Power Over Ethernet. Dessverre er ikke PoE integrert i selve enheten, men krever en ekstern sak. Det hele er beskrevet her: Sitat We use a magjack that supports Power over Ethernet (PoE), and bring the relevant signals to a new 4-pin header. We will shortly launch a PoE HAT which can generate the 5V necessary to power the Raspberry Pi from the 48V PoE supply. Nesten helt i mål, altså. Vi får håpe versjon 4 integrerer det helt. Vis full oppføring 2 Siter
Øyvind Skrevet 14. mars 2018 Skrevet 14. mars 2018 Komplett har den på lager. Raspberry tar samme pris som Pi3, Komplett har selvsagt lagt på litt Siter
Merko Skrevet 15. mars 2018 Skrevet 15. mars 2018 Power over Ethernet adaptere har man vel kunne fått til raspberry pi i en manns alder? eks Siter
Moskus Skrevet 15. mars 2018 Forfatter Skrevet 15. mars 2018 Joda, men det finnes mer sexy løsninger enn det. Siter
LaStrada Skrevet 16. mars 2018 Skrevet 16. mars 2018 Denne kom akkurat tidsnok, skulle bestille meg en RPI3 uansett Tenkte å lage meg en RetroPie med Moonlight embedded (video) sånn at jeg kan spille på TVen hjemme. 1 Siter
gullfrode Skrevet 16. mars 2018 Skrevet 16. mars 2018 https://uk.pi-supply.com/products/pi-poe-switch-hat-power-over-ethernet-for-raspberry-pi var tom da jeg tenkte å bestille, kjøpte eksternt poeadapter istedet. Siter
Helgemor Skrevet 29. august 2018 Skrevet 29. august 2018 Fikk to sånne fra Kjell&Co forleden. Dette fungerer helt strålende, og gir et MYE ryddigere skap enn med div. PoE-splittere! Det eneste "problemet" er at boksene ikke passer lenger. Boksen må være tilpasset hatten (men det løste seg med en tang, en kniv og litt gaffa). Siter
Teza Skrevet 23. februar 2019 Skrevet 23. februar 2019 Det er tydeligvis problemer med å bruke USB tilkoblet utstyr, når PoE modulen brukes. Har akkurat kjøpt min første Raspberry PI med PoE modul, av ren nysgjerrighet. Dette kan dog være noe å sette seg inn i, hvis man skal benytte USB portene samtidig med PoE mudulen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.