-
Lignende innhold
-
- 1 svar
- 902 visninger
-
- 2 svar
- 1 400 visninger
-
- 2 svar
- 946 visninger
-
- 4 svar
- 828 visninger
-
- 5 svar
- 1 513 visninger
-
Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.
Spørsmål
Jannis J
Har fått meg 3d-printer, og i motsetning til hva man ser på tv-serier, så er de steike trege til å printe ut ting
Jeg liker ikke å la ting som drar en del power, og ikke minst har deler som blir veldig varme, stå uten tilsyn over tid.
Tanken var å bare ha seriekoblet brannvarsler, så det hadde varslet på soverommet om det skjedde noe.
Men så gjorde jeg noe dumt(?), jeg begynte å titte litt rundt, og kom da selvsagt over z-wave.
Mulighetene her er jo helt klart noe jeg som nerd ikke er heeelt negativ til
Har begynt å se litt rundt, og vil begynne i det små, med et par brannvarslere, en strømkontakt og en raspi3 med razberry.
Tanken var å kjøre Z-way da den ser kurrant ut til mitt bruk.
Hadde jo vært kjekt med litt mer fancy ferdigboks el.lign, men vil gjerne holde kosten nede
Vil også utvide med fler komponenter senere, mer styring av lys, ir-sensor for auto-lys på natta, temperatur etc etc.
Så fremt jeg kan se, er det kun popp og fireangel som støtter strømtilkobling og skikkelig seriekobling uten å ha kontakt med gateway.
Popp koster jo rett under 1000 med power modul, og fireangel er nesten 1200 pr.stk med z-wave modul.
Fins det ingen alternativer uten å tømme lommeboka?
Synes også fibaro sine kontakter med strommåling er fine, men de koster jo også en god del.
Fins det rimeligere alternativer, som ikje ser ut som de er fra 90-tallet?
Ser for meg at om røykvarsler over 3d-printeren går, så skal den varsle via røykvarsler/sirene på soverom, kutte strømmen til 3d-printer via strømkontakt.
Tips tas i mot med takk
-Jannis
Endret av Jannis JLenke til kommentar
Del på andre sider
3 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.