bjwanvik Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Mener jeg leste noe (her?) for en god stund tilbake siden der noen hadde fikset en løsning hvor en fikk opp meldinger/bilder som overlay / picture in picture i et hjørne på skjermen. Nå ser jeg svært lite på tv, og har en veldig simpel tv, så jeg antar at selve tv'en utgår i mitt tilfelle. Tv får jeg via parabol (Canal Digital), og ser jo de reklamerer noe voldsomt for ny tuner som kjører Android - det er antagelig en mulighet? I tillegg benyttes det AppleTV, og de er det vel 3-4stk av her, så hadde en fått noe der ville det vært perfekt! (Men antar den er noe verre da...) Er det noen her som har en idè om hvordan noe slikt kan være løsbart? Forslag på ting en kunne fått opp er f.eks melding om statusendringer på visse enheter i HS3, melding når enkelte event kjøres, bilde fra overvåkningskamera når dette trigges etc. Får en i tillegg til lyd er det jo enda bedre (Lyd har jeg derimot laaangt bedre løsninger på enn tv her, hehe...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 På LG- TVer med WebOS er det støtte for notifications. Gjør dette i Home Assistant på en av TVene i huset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Jeg må skrive litt for å få det til med WebOS selv, har ikke kommet så langt. Ellers har jeg tenkt å lodde om NeTV'en min: https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=177431 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 8 hours ago, Moskus said: Ellers har jeg tenkt å lodde om NeTV'en min: Endelig lært deg å lodde @Moskus ? Mener å ha sett et par ganger at du ikke liker/kan det ? - Hilsen en "gammel" loddeboltmann... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 23. mars 2018 Del Skrevet 23. mars 2018 På 19.03.2018 den 18.22, Ronny skrev: Endelig lært deg å lodde @Moskus ? Mener å ha sett et par ganger at du ikke liker/kan det - Hilsen en "gammel" loddeboltmann... Niks! Men jeg har en kollega som kan! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Har selv vært inne på å finne en slik løsning. Sett litt rundt, men ikke så mye som var relevant for min del. Løsningen blir å bruke mqtt da jeg har LG tv. Har da forskjellige muligheter. Kan hende det er andre tv merker som har noe tilsvarende? Kan lese litt mer her: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Litt OT, men greit for folk som googler seg hit senere kanskje:For de med Home Assistant som ikke vil gå via MQTT, så finnes det en LG WebOS-komponent:https://www.home-assistant.io/components/media_player.webostv/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Jeg må seriøst skrive den HomeSeer-plugin'en for WebOS... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 12 hours ago, Moskus said: Jeg må seriøst skrive den HomeSeer-plugin'en for WebOS... Står klar til å kjøpe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 (endret) +1. Jeg kjøper også. Ser ut som at noen har laget klart et bibliotek allerede. https://github.com/gr4b4z/lgtv.net Endret 27. april 2018 av Gjelsvik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Ikke at jeg har peiling, men da blir det vel på stell snart @Moskus ? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Nei, dessverre. Jeg har funnet den før, men den bruker nye Windows UWP-kall, og det ønsker/klarer jeg ikke bruke i en plugin... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Okay.. Men kjører tven noe form for mqtt? Jeg har enda ikke satt meg inn i mqtt, men utifra denne linken så ser det ut som at det er støtte for den slags? https://www.npmjs.com/package/lgtv2mqtt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 6 hours ago, Gjelsvik said: Okay.. Men kjører tven noe form for mqtt? Jeg har enda ikke satt meg inn i mqtt, men utifra denne linken så ser det ut som at det er støtte for den slags? https://www.npmjs.com/package/lgtv2mqtt Nyere LG TV'er støtter ihvertfall mqtt, ja. Ikke så kjent med mqtt, men kjørte en test for en stund siden og TV'n reagerte når den fikk tilsendt kommandoer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 1 time siden, JohnMartin skrev: Nyere LG TV'er støtter ihvertfall mqtt, ja. Direkte? Det er fancy! Kan man pushe en toast notification til TVen med MQTT? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 5 minutes ago, Moskus said: Direkte? Det er fancy! Kan man pushe en toast notification til TVen med MQTT? Jeg er jo ikke så inne i det, men fikk installert en brooker(?) på pc'n og fikk aktivert multiview og noen andre kommandoer. Husker ikke hva jeg testet. Var multiview som hadde hovedfokus. Vet ikke hva du mener med toast notification?, men mener jeg fikk sendt melding, mener jeg. Gjorde ingenting på tvn. Bare sendte til tvn og så reagerte tvn, ja. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 "Toast notification" er typisk en melding som vises som et overlay oppå bildet eller appen som er aktiv. Hvordan satte du TVen opp mot broker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 (endret) Hmm.. Du spør du.. Er en stund siden nå, men mener jeg bare installerte broker etter en guide på nett. Og så prøvde jeg bare å sende en kommando til tvn. Satt på kontoret, men kona begynte plutselig å rope. Lurte hva jeg holdt på med siden jeg forstyrret barne-tv. Husker bare hvor overaskende enkelt det var. Sjelden jeg får til ting på første forsøk ? Da må det være veldig enkelt ? Quote lgtv/set/toast Show a Popup Message. Send Message as plain payload string. Tok bare utgangspunkt i denne siden: https://www.npmjs.com/package/lgtv2mqtt Endret 28. april 2018 av JohnMartin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Tvn er stuet bort innerst på lager, tanken var å se mer på det når huset er ferdig og vi er installert der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Men vent nå litt... TVen støtter vel ikke MQTT direkte, den pakken som det linkes til over, oversetter vel bare MQTT-kommandoer til noe LG TVen forstår..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 6 minutes ago, Moskus said: Men vent nå litt... TVen støtter vel ikke MQTT direkte, den pakken som det linkes til over, oversetter vel bare MQTT-kommandoer til noe LG TVen forstår..? Da må jeg si pass. Sjekket PC'n hjemme, og det eneste jeg nå vet er at jeg installerte Mosquitto og fikk til å sende mqtt kommandoer til TV'n uten å gjøre noe spesielt foruten å aktivere LG Connect Apps på TV'n. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddvar Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 35 minutter siden, Moskus skrev: Men vent nå litt... TVen støtter vel ikke MQTT direkte, den pakken som det linkes til over, oversetter vel bare MQTT-kommandoer til noe LG TVen forstår..? Stemmer nok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LEHoisveen Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Noen som vet om dette er mulig på siste generasjon samsung TV? Q9fSent fra min SM-G955F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Gammel tråd, men etter å ha børstet støv av tvn og begynt å leke med mqtt igjen, så fant jeg ut at Media Controller plugin til dcorsus støtter nå WebOS 3.0 Er også mulig å sende toast meldinger som vises på skjermen via event/speak. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 44 minutter siden, JohnMartin skrev: Gammel tråd, men etter å ha børstet støv av tvn og begynt å leke med mqtt igjen, så fant jeg ut at Media Controller plugin til dcorsus støtter nå WebOS 3.0 Nei?!???!!? FANTASTISK!!!! EDIT: Men jeg tror jeg trenger en kjapp guide. Har du en link? Hva trenger jeg å legge til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.