Erling Skrevet 15. juli 2016 Del Skrevet 15. juli 2016 Glimrende Moskus. Fra tid til annen får jeg denne meldingen: Compiling script C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\scripts\moskus-toggle.vb: Initialisering av kompilator mislyktes uventet: Systemet finner ikke angitt fil. En omstart av HS fikser det, men... Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Nei, det virker rart. Hvilken Windows versjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 17. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2016 Windows 10, installasjon som ikke har problemer ellers. Kjører IIS og et par andre serverting. :-) irriterende med norske feilmeldinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. juli 2016 Del Skrevet 19. juli 2016 Ja, norske .NET feilmeldinger er helt idiotisk. Men det finnes hjelp: http://finderr.net/ Kjører du HS3 som admin? Og har du satt brukerrettigheter på HS3-katalogen i "Program Files (x86)"? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2016 Takk for tipset Moskus. Jeg sjekker ut den linken. Kjøres som admin, har ikke endret rettigheter. Får legge inn en knapp som restarter HS3 siden det alltid hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. juli 2016 Del Skrevet 21. juli 2016 Tåpelig løsning på et tåpelig problem. Post heller feilmeldingene her (jeg skiller ut temaet siden det egentlig ikke har noe med selve scriptet, men kun scripting). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 21. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2016 Den 19. juli 2016 klokken 22.10, Moskus skrev: Ja, norske .NET feilmeldinger er helt idiotisk. Men det finnes hjelp: http://finderr.net/ Fant ingenting der, gode råd er dyre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. juli 2016 Del Skrevet 22. juli 2016 Kan jo poste den engelske feilmeldingen her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 25. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2016 Den 22. juli 2016 klokken 10.01, Moskus skrev: Kan jo poste den engelske feilmeldingen her... Hm., mulig jeg misforstod. Fant ikke utav den Engelske varianten. Legger den til i lista over ting jeg burde ha ordnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Jeg tipper at den ikke finne Scheduler.dll, og jeg løste det problemet med å legge til den aktive brukeren under "Security" på HS3-katalogen i Program Files (x86). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2016 Takk, da er det lagt til. Krysser fingrene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 På 26.7.2016 den 9.35, Moskus skrev: Jeg tipper at den ikke finne Scheduler.dll, og jeg løste det problemet med å legge til den aktive brukeren under "Security" på HS3-katalogen i Program Files (x86). @Moskus eller andre hjelpsomme sjeler. Sliter med denne enda, det er brukerkrøll og rettigheter, evt. path til scheduler.dll. Hvis ERLING starter fra HS3 fra RDP alt er OK, ERLING logger automatisk på med lagret passord, da er det ikke OK. Hvilken bruker er det da som kjører HS3? Både System og Administrator har full control. + @Christoffer hadde en løsning her: Hvor er det path skal inn? Erindrer fortrengt kunnskap fra før NT4. :-) God helg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 6 minutes ago, Erling said: @Moskus eller andre hjelpsomme sjeler. Sliter med denne enda, det er brukerkrøll og rettigheter, evt. path til scheduler.dll. Hvis ERLING starter fra HS3 fra RDP alt er OK, ERLING logger automatisk på med lagret passord, da er det ikke OK. Hvilken bruker er det da som kjører HS3? Både System og Administrator har full control. + @Christoffer hadde en løsning her: Hvor er det path skal inn? Erindrer fortrengt kunnskap fra før NT4. :-) God helg. Her skal den legges til etter "Start in (optional)" 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 Takk for kjapt svar, hvor finner du den menyen? Jeg starter med en .bat-fil: ping 127.0.0.1 -n 30 > nul start C:\PROGRA~2\HOMESE~1\HS3.exe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Da vet jeg ikke. Jeg har den under actions i scheduled tasks 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 OK, tester på den måten. Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 16 timer siden, Erling skrev: Jeg starter med en .bat-fil: Der er problemet, du får ikke spesifisert "Startup path" i en bat-fil, så det må du slutte med. Les HS-skolen del 2, det er en fin løsning hvis du vil utsette oppstarten litt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Sitat ping 127.0.0.1 -n 30 > nulCd\PROGRA~2\HOMESE~1\ start HS3.exe Det bør vel også fungere? 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 12. august 2017 Forfatter Del Skrevet 12. august 2017 14 timer siden, Moskus skrev: Der er problemet, du får ikke spesifisert "Startup path" i en bat-fil, så det må du slutte med. Les HS-skolen del 2, det er en fin løsning hvis du vil utsette oppstarten litt. Takk nok en gang, dette fungerer glimrende. http://www.r2.com.au/page/products/download/startup-delayer/ + HS-skolen anbefales. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.