- 0
Hvordan komme igang?
-
Lignende innhold
-
- 4 svar
- 1 187 visninger
-
- 8 svar
- 1 379 visninger
-
- 10 svar
- 1 477 visninger
-
- 20 svar
- 4 905 visninger
-
- 12 svar
- 2 443 visninger
-
Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.
Spørsmål
Armas
Hei!
Vi bygger nytt hus, og jeg har såvidt begynt å orientere meg om hjemmeautomasjon. HJELP! For en jungel! Hvordan finner man ut av alt? Finnes det en enkel innføring for ferskinger?
Og hvis ikke, hva bør jeg se på?
Litt om oss:
Bygger nytt hus med vannbåren gulvvarme, væske til vann varmepumpe og bryggeri i sokkelen.
Kunne tenke meg å overvåke:
Strømforbruk, temperatur og fuktighet i mange (alle?) rom. Temperatur på øl som gjærer. Overflatetemperatur på tregulv som ikke tåler for mye varme. Kamera inne og dør/vindussensorer.
Vil gjerne styre: Lys, varme i gulv, vifte i kjeller dersom det blir for mye fukt, lås på ytterdør.
Både montør av vannbåren varme i gulv, og elektriker har tilbudt smarthus-løsning for termostat til gulv-varmen. Delta dore fra elektriker og ikke navngitt (se bilde for skjermdump av systemet) fra de som leverer gulvvarmen. Ca 30.000 kr fra begge to.
Er disse kompatible med z-wave? Vil jeg ha z-wave?
For meg virker det foreløpig som om det finnes bedre og billigere systemer enn det som de har tilbudt. Men hvordan går jeg frem for å få styring av vannbåren varme dersom jeg velger ett annet system enn det de tilbyr?
Hvor komplisert er det å styre integrerte spotter? Må elektriker inn og koble?
På forhånd takk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider
9 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.