Gjelsvik Skrevet 20. mars 2018 Skrevet 20. mars 2018 Da jeg ikke er i stand til å skrive plugins enda, så må det bli script. Jeg ønsker å ha noen virtuelle devicer med "action" knapper/funksjoner, som kjører script med gitt parameter. f.eks en "unlock" action på en virtuell lås device vil da kjøre script med f.eks parameter "script.vb -p unlock" Er det mulig å få til dette? Siter
Moskus Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 Ja, det er selvfølgelig mulig. Men det er litt tidkrevende å forklare. Termostat-scriptet mitt gjør dette. Funksjonen du trenger er DeviceScriptButton_AddButton (se dokumentasjonen). Se på Setup()-rutinen, nærmere bestemt denne delen: hs.DeviceScriptButton_AddButton(rootRef, value.ToString, CInt(value), scriptFile, "ModeButtonPress", CInt(value), 1, CInt(value) + 1, 1) ... der rootDevice (int) er device IDen ... value.ToString (streng) er teksten på knappen ... CInt(Value) (int) er "verdien" på knappen/status'en. ... scriptFile (streng) er filnavnet til scriptet (i dette eksempelet er scriptFile en variabel, Private scriptFile As String = scriptName & ".vb") ... "ModeButtonPress" (streng) er Sub'en i scriptingfilen som blir kallet ... CInt(value) er verdien som blir sendt til ModeButtonPress ... de andre har med row/column plasseringer å gjøre. Når jeg tenker meg om hadde det vel vært bedre å skrive det slik: hs.DeviceScriptButton_AddButton(deviceID, "tekst på knappen", verdi_til_knappen, "Scriptets_filnavn.vb", "NavnPåSubSomSkalKjøres", verdi_til_Sub, rad:=1, column:=1, span:=1) 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.