ZoRaC Skrevet 21. mars 2018 Skrevet 21. mars 2018 Så enkelt er det å kopiere brikken du bruker på f.eks Yale Doorman: Hele episoden: https://tv.nrk.no/serie/forbrukerinspektoerene Siter
berland Skrevet 21. mars 2018 Skrevet 21. mars 2018 Har min dørmann koblet til SectorAlarm, og da er det kun kode som gjelder - ingen brikker. Litt herlig å høre 'er det så lett? - ja' - jada, for å klare kjøre slik programvare og ha slikt utstyr er noe for hvermannsen som de fleste nordmenn har kunnskaper til Hos meg er det ingenting som slår gamlemåten å gjøre innbrudd når det gjelder enkelthet, lur deg rundt huset, knus et vindu og lås opp døra. Uten å bli sett. Siter
Salvesen Skrevet 21. mars 2018 Skrevet 21. mars 2018 Å kopiere en spesefikt brikke er enkelt, ett hav av forskjellige med forskjellige krypteringer? Not so much. For ikke å snakke om å komme innenfor rekkevidde osv. Å se en person trykke en kode, det er lett det! Siter
Odd Skrevet 21. mars 2018 Skrevet 21. mars 2018 (endret) Dette er litt typisk journalistikk. De polariserer alltid en sak uansett om det egentlig er noe midt i mellom. Å kopiere en digital nøkkel, er omtrent like vanskelig som å kopiere en vanlig nøkkel, og det er verken ukjent eller ny informasjon Fordelen tar de ikke med, det er mye enklere og billigere å bytte ut en digital nøkkel. Det finnes mange enklere måter å bryte seg inn på og jeg kan ikke huske å lest om et eneste innbrudd som har skjedd på denne måten. Litt morsomt at det begynner å dukke opp sekvenser om automasjon og sikkerhet for den jevne bruker på TV da Endret 21. mars 2018 av Odd 1 Siter
xibriz Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 Enig med @Odd Hvis man har tilgang til en fysisk nøkkel er det minst like lett å kopiere den. Folk har tilogmed kopiert fysiske nøkler ut fra bilder! Det kan man ikke med en nøkkelbrikke. Og nøkkelbrikken sperrer jeg på mobilen mens jeg sitter på stranden i Spania til en kostnad av 0 kr.. vet ikke hva en låsesmed tar, men det er nok litt mer Siter
Moskus Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 Agurknytt. Litt i kategorien: "Ikke ha smarthus for det kan bli hacket"... Siter
Salvesen Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 7 minutter siden, Moskus skrev: Agurknytt. Litt i kategorien: "Ikke ha smarthus for det kan bli hacket"... Hehe så sinnssykt enig Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.