Frankh Skrevet 22. mars 2018 Skrevet 22. mars 2018 Hei. Jeg har en Nexa dimmer (Nexa EYCR-201) hvor jeg sliter med å kunne benytte On/Off i en Event. Det vil si at hvis jeg setter Off til å være Dim1% og On til å være Dim 98% så virker alt som det skal. Det jeg ønsker er at når den er av så skal den være Off og på eks. 20%. Eventen i seg selv virker greit slik jeg har den satt opp. Frank Siter
Moskus Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 På 22.03.2018 den 11.35, Frankh skrev: Det vil si at hvis jeg setter Off til å være Dim1% og On til å være Dim 98% så virker alt som det skal. Hva betyr egentlig dette? Hvis du "setter Off til å være Dim 1%"... det er jo ikke noe du setter noe sted? Eller bruker du "Dim 1%"-kommandoen som "Av"? Er det noen forskjell hvis du styrer dimmeren direkte fra web-grensesnittet istedenfor via et Event? Siter
Frankh Skrevet 23. mars 2018 Forfatter Skrevet 23. mars 2018 (endret) hehe..Ja jeg så etterpå at jeg hadde forklart meg rimelig dårlig Jeg må bruke "Dim 1%" som "Av" ellers vil ikke Eventen virke. Men det resulterer jo i at det er en liten glo igjen i pæra, noe som er veeldig irriterende Men setter jeg f.eks. Then On Then 98% Then 1% (med 3 min. delay) Then Off Ja så virker Eventen, men det gir meg en blaff i lysene hver gang dørbryteren eller PIR blir trigget mens lysene er på. Men hvis jeg setter Eventen til å være slik så blir lyset værende på. Then 98% Then Off (med 3. min delay) Bilde i første post er slik jeg har satt den for at eventen skal kjøre som "normalt". I grensesnittet mener jeg dimmeren virker upåklagelig. (er på jobb nå). Endret 23. mars 2018 av Frankh Siter
Frankh Skrevet 23. mars 2018 Forfatter Skrevet 23. mars 2018 (endret) Her er oppsettet til bryteren. Edit: Off virker ikke via grensesnittet! Endret 23. mars 2018 av Frankh Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.