oevensen Skrevet 25. mars 2018 Skrevet 25. mars 2018 Hei Hvilken plugin anbefales for å simulere at noen er hjemme når man f.eks er på ferie? Lys av/på osv. Siter
ZoRaC Skrevet 25. mars 2018 Skrevet 25. mars 2018 Jeg har funnet denne lenken som jeg har planer om å se mer på etter hvert : https://forums.homeseer.com/showthread.php?p=1146332#post1146332 I dag løser jeg det slik: Når jeg er hjemme slår lysene på når vi står opp/kommer hjem og står på (mer eller mindre uendret) til vi legger oss/drar bort. Så alt for «random lights» vil i mitt tilfelle virke unormalt... Siter
Kubegutt Skrevet 15. september 2018 Skrevet 15. september 2018 On 3/25/2018 at 08:52, ZoRaC said: Jeg har funnet denne lenken som jeg har planer om å se mer på etter hvert : https://forums.homeseer.com/showthread.php?p=1146332#post1146332 I dag løser jeg det slik: Når jeg er hjemme slår lysene på når vi står opp/kommer hjem og står på (mer eller mindre uendret) til vi legger oss/drar bort. Så alt for «random lights» vil i mitt tilfelle virke unormalt... Spørsmål fra en nybegynner. Hvorfor benytter du set devices, vs, run event? Kunne man ikke gjort det samme begge steder? Rune Siter
arneolav Skrevet 15. september 2018 Skrevet 15. september 2018 (endret) Tips: Jeg lar alle lys som synes utenfra følge samme syklus enten vi er hjemme eller borte. Lys som ikke synes utenfra slås av når vi er borte. TV'n "aktiviseres" i god tid før dagsrevyen og litt utover kvelden. Den synes utenfra. "Hjemme/Borte" aktiveres av bryter ved utgangsdøra. Dette har forvirret naboene en smule, de er ofte i tvil om vi er hjemme eller borte... Endret 15. september 2018 av arneolav TV'n... 2 1 Siter
ZoRaC Skrevet 15. september 2018 Skrevet 15. september 2018 19 minutter siden, Kubegutt skrev: Hvorfor benytter du set devices, vs, run event? Kunne man ikke gjort det samme begge steder? Dette er det eneste eventet hvor jeg slår på bare disse lysene. Derfor har jeg ikke det i et eget event. Jeg har en «alle på», som brukes når vi kommer hjem, men jeg trenger bare lys som er synlig utenfra i «feriemodus». eventet «alle av» bruker jeg når vi drar bort og når vi aktiverer natt - da er det enklere å bare bruke det eventet her også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.