Erling Skrevet 19. april 2017 Skrevet 19. april 2017 Den 27.1.2017 klokken 16.34, Erling skrev: Hvor er bokmerket? #$%#$% For en stund siden ble det postet en "howto" hvordan man starter HS3 automatisk og/eller som en tjeneste slik at man slipper å logge inn for oppstart. Jeg vet jeg har bokmerket den de 3-4 siste mnd., men så har Apple "rotet" til sorteringen av bokmerkene mine. Alfabetisk er IKKE best... Fant den... 1 Siter
Evelen Skrevet 21. april 2017 Skrevet 21. april 2017 Vet ikke om noen her bruker Sous Vide her, men ser ut til at den er hacket, kode ikke ute enda dog. 1 Siter
ZoRaC Skrevet 22. april 2017 Skrevet 22. april 2017 6 timer siden, Evelen skrev: Vet ikke om noen her bruker Sous Vide her, men ser ut til at den er hacket, kode ikke ute enda dog. @Moskus har. Siter
Moskus Skrevet 23. april 2017 Forfatter Skrevet 23. april 2017 Takk, @Evelen! Håper Anova er på API-trappene snart, det er en som har gjort alt dette før, og er i ferd med å skrive god dokumentasjon. Siter
Moskus Skrevet 23. april 2017 Forfatter Skrevet 23. april 2017 ... som noen sikkert har merket, er jeg nå tilbake. Har hatt en uke med familien på Gran Canaria og har fullstendig logget av. Det var deilig, på en måte. 2 Siter
ZoRaC Skrevet 24. april 2017 Skrevet 24. april 2017 13 timer siden, Moskus skrev: ... som noen sikkert har merket, er jeg nå tilbake. Har hatt en uke med familien på Gran Canaria og har fullstendig logget av. Det var deilig, på en måte. Har lagt merke til at det var stillere på forumet enn vanlig, uten at jeg har merket at akkurat du har vært fraværende. 1 Siter
Erling Skrevet 30. april 2017 Skrevet 30. april 2017 Hei folkens. Ikke lov å klippe plenen i dag, derfor jobbet jeg under aircondition. Satte inn2 x 8 TB i PC, kopierer tilbake 4 TB via blå USB-ledning/docking og ligger mellom 60 - 100 MB/s. Er det OK speed? Mange små filer, musikk osv., men dette må jeg ta backup av hvert halvår. Får jeg opp hastigheten på noen god måte? 15 timer pr. disk med 4 TB - puh... Siter
Merko Skrevet 30. april 2017 Skrevet 30. april 2017 Ikke spesielt god speed når det er lokalt nei. Har ca 60 mb\s når jeg laster ned filer fra internet. (Dersom serveren jeg henter filer ifra ikke har noen særlig begrensning). Aner ikke om man får boostet speeden mye når det er så mange småfiler som er involvert 1 Siter
Moskus Skrevet 1. mai 2017 Forfatter Skrevet 1. mai 2017 Småfiler dreper overføringshastigheter uansett hvor lokalt det er, det er i det minste min erfaring. Det tok mange filer å gjenopprette en harddisk på jobben som som mer eller mindre bestod av småfiler, og det var kun snakk om 2-300 GB... Siter
Guahtdim Skrevet 1. mai 2017 Skrevet 1. mai 2017 On 4/30/2017 at 15:33, Erling said: Hei folkens. Ikke lov å klippe plenen i dag, derfor jobbet jeg under aircondition. Satte inn2 x 8 TB i PC, kopierer tilbake 4 TB via blå USB-ledning/docking og ligger mellom 60 - 100 MB/s. Er det OK speed? Mange små filer, musikk osv., men dette må jeg ta backup av hvert halvår. Får jeg opp hastigheten på noen god måte? 15 timer pr. disk med 4 TB - puh... Ett alternativ er å ha en lang sata kabel+power stikkende ut av maskinen og bare koble til en disk som backup medie. Mulig hastigheten vil bli litt bedre. 1 Siter
xibriz Skrevet 2. mai 2017 Skrevet 2. mai 2017 Fikk testet Microsoft HoloLens i dag. Det er leketøy for voksne karer Ganske artig å slenge Netflix opp på en vegg, eller spille mot roboter som kommer ut fra veggen. Fikk ikke en "wow" følelse når det gjaldt ytelse, men grei nok. Litt tungvindt å skrive på tastaturet med hendene, men det meste fikset Cortana Forvekslet forøvdrig Cortana med Alexa ett par ganger Siter
Merko Skrevet 2. mai 2017 Skrevet 2. mai 2017 14 minutter siden, xibriz skrev: Fikk testet Microsoft HoloLens i dag. Det er leketøy for voksne karer Ganske artig å slenge Netflix opp på en vegg, eller spille mot roboter som kommer ut fra veggen. Fikk ikke en "wow" følelse når det gjaldt ytelse, men grei nok. Litt tungvindt å skrive på tastaturet med hendene, men det meste fikset Cortana Forvekslet forøvdrig Cortana med Alexa ett par ganger Ulempen er jo det knøttlille FoV'en. Har troa på "HoloLens 2" eller "3" Siter
xibriz Skrevet 2. mai 2017 Skrevet 2. mai 2017 (endret) 11 minutter siden, Merko skrev: Ulempen er jo det knøttlille FoV'en. Har troa på "HoloLens 2" eller "3" Enig der. "Skjermen" var jo ikke større enn en 30-40". Det kule er jo at man kan gå rundt med bildet Endret 2. mai 2017 av xibriz Siter
Moskus Skrevet 3. mai 2017 Forfatter Skrevet 3. mai 2017 11 timer siden, xibriz skrev: Fikk testet Microsoft HoloLens i dag. Det er leketøy for voksne karer Oooh! Misunnelig! Siter
Lazarus Skrevet 3. mai 2017 Skrevet 3. mai 2017 Noen som vet om et godt program for å tegne koblingskjema? Siter
Merko Skrevet 3. mai 2017 Skrevet 3. mai 2017 58 minutter siden, Lazarus skrev: Noen som vet om et godt program for å tegne koblingskjema? Type sånnet? https://www.smartdraw.com/circuit-diagram/electrical-diagram-software.htm Siter
Lazarus Skrevet 4. mai 2017 Skrevet 4. mai 2017 6 timer siden, Merko skrev: Type sånnet? https://www.smartdraw.com/circuit-diagram/electrical-diagram-software.htm Jepp. Men greit om programmet er gratis. Ser ut til at det koster penger. Hilsen kjipingen. ? Siter
Moskus Skrevet 4. mai 2017 Forfatter Skrevet 4. mai 2017 9 timer siden, Lazarus skrev: Noen som vet om et godt program for å tegne koblingskjema? http://fritzing.org/home/ 1 Siter
Lazarus Skrevet 4. mai 2017 Skrevet 4. mai 2017 18 minutter siden, Moskus skrev: http://fritzing.org/home/ Den tror jeg jeg har sett før! og det var akkurat den jeg var på jakt etter. Takker ? Siter
Moskus Skrevet 4. mai 2017 Forfatter Skrevet 4. mai 2017 Problemet var å huske hva pokker den het... men da jeg kom på det var noe med et eller annet tysk navn, var det enklere. Siter
xibriz Skrevet 8. mai 2017 Skrevet 8. mai 2017 Eksempel på hvordan man (ikke?) flasher en ESP-12F 3 Siter
Einar Skrevet 11. mai 2017 Skrevet 11. mai 2017 Den 03.05.2017 klokken 23.25, Lazarus skrev: Noen som vet om et godt program for å tegne koblingskjema? http://kicad-pcb.org/ Koblingsskjema, kretskortutlegg, komponentbiblioteker, sjekk mot koblings og utleggsregler osv. Mao. ganske komplett pakke. Jeg kjører den i WIndows, men Linux skal visst funke like greit. Gratis og open source. Skal du ha noe bedre er det bare å sleike på tommelen og begynne å bla tusenlapper! 1 Siter
Guahtdim Skrevet 15. mai 2017 Skrevet 15. mai 2017 Spennende, men enda en enhet som krever at man er koblet mot en behandlingsenhet som ligger utenfor ditt eget hjem (slik tolket jeg det). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.