Moskus Skrevet 28. august 2017 Forfatter Skrevet 28. august 2017 Tja... det burde vi vel kunne gjøre noe med. Siter
Erling Skrevet 11. september 2017 Skrevet 11. september 2017 Dårlig vær i Kr. Sand, 3 meter høye bølger. Peanuts. Endelig min tur... 2 Siter
Moskus Skrevet 15. september 2017 Forfatter Skrevet 15. september 2017 South Park er som vanlig på: 2 6 Siter
Moskus Skrevet 20. september 2017 Forfatter Skrevet 20. september 2017 (Fra Facebook) Det nytter å mase! Airthings har sammen med HeatIt laget en Z-wave versjon av sin "smarte" Radon-måler! http://www.heatit.com/z-wave/heatit-z-radon/ 1 Siter
ZoRaC Skrevet 21. september 2017 Skrevet 21. september 2017 Hvis jeg skal oppgradere min Apple TV 2 til 4K, bør jeg gå for 32 eller 64 GB? Altså, hva er det som tar plass? Er ikke akkurat vant med å kunne laste ned ting til min ATV2 Siter
Moskus Skrevet 21. september 2017 Forfatter Skrevet 21. september 2017 Jeg mener TV-bokser skal streame, altså behov for null lagringsplass utenom det som behøves for OSet. Trenger du lokalt innhold så bruker du Plex. Dvs. Plex burde alle ha uansett. 1 Siter
Erling Skrevet 21. september 2017 Skrevet 21. september 2017 1 time siden, ZoRaC skrev: Hvis jeg skal oppgradere min Apple TV 2 til 4K, bør jeg gå for 32 eller 64 GB? Altså, hva er det som tar plass? Er ikke akkurat vant med å kunne laste ned ting til min ATV2 Spill tar vel plass, jeg valgte den minste før 4K. Siter
SK951 Skrevet 25. september 2017 Skrevet 25. september 2017 På 21.9.2017 den 13.26, ZoRaC skrev: Hvis jeg skal oppgradere min Apple TV 2 til 4K, bør jeg gå for 32 eller 64 GB? Altså, hva er det som tar plass? Er ikke akkurat vant med å kunne laste ned ting til min ATV2 Har forrige versjon av Apple TV 4, 32 gb. Du trenger ikke noe mer enn det heller, det meste streames jo. Appene tar ikke særlig mye plass. Siter
ZoRaC Skrevet 26. september 2017 Skrevet 26. september 2017 Takk, @Moskus, @Erling og @SK951, da er en 32 GB bestilt. Siter
Erling Skrevet 1. oktober 2017 Skrevet 1. oktober 2017 Viktig med kildesortering, røykvarslere og sensative i hver sin eske. God helg... 1 1 Siter
Fermate Skrevet 6. oktober 2017 Skrevet 6. oktober 2017 Hvilken VPN tjeneste skal jeg kjøpe meg om jeg ønsker å se Amazon Prime filmer? ExpressVPN? NordVPN? Hva er en god pris? Siter
SK951 Skrevet 6. oktober 2017 Skrevet 6. oktober 2017 Har god erfaring med PIA. Grei hastighet også, går fint å streame full HD ihvertfall. 1 Siter
Moskus Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter Skrevet 7. oktober 2017 Bruker også PIA men har aldri prøvd å streame fra f.eks. USA med det. Siter
Fermate Skrevet 7. oktober 2017 Skrevet 7. oktober 2017 Noen av dere som kjører PIA som også har Prime Amazon konto som kan teste om det funker å streame filmer over den før jeg bestiller? Siter
Snowman Skrevet 7. oktober 2017 Skrevet 7. oktober 2017 Dette så ikke så lovende ut for PIA. https://www.privateinternetaccess.com/forum/discussion/22210/amazon-video-and-pia-vpn At Amazon tydeligvis stengte alle adressene på en gang betyr nok at de er godt under lupen ja. Siter
Moskus Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Skrevet 9. oktober 2017 Jeg oppdaget at jeg visstnok har uttalt meg om smartlåser i helgen. http://www.dinside.no/data/vi-har-aldri-hort-om-noen-som-har-hacket-en-smartlas/68760647 Sitat Ognedal har gjort det klart overfor Dinside at han mener Dale aldri ville kunnet komme seg forbi smartlåsen som sitter på inngangsdøra. Det rare er at jeg ikke kan huske å ha sagt akkurat det... Det er en kodelås som sperrer seg etter mange nok feilaktige forsøk og gir en tamper alarm. Døra er overvåket med kamera. Den største trusselen mot selve låsen er sannsynlighet en person langt unna med en kraftig kikkert. Den største trusselen mot innbrudd er som alltid et brekkjern eller en passe stor stein mot et vindu... 2 Siter
Snowman Skrevet 9. oktober 2017 Skrevet 9. oktober 2017 3 minutes ago, Moskus said: Det rare er at jeg ikke kan huske å ha sagt akkurat det... Det sier litt om kompetansen til den som skriver det tenker jeg. Egentlig litt trist hvis det bli hengenende igjen som noe du har sagt. Siter
Einar Skrevet 9. oktober 2017 Skrevet 9. oktober 2017 26 minutter siden, Moskus skrev: Det rare er at jeg ikke kan huske å ha sagt akkurat det... Velkommen i klubben! Da jeg var i en posisjon der jeg sa noe til journalister lærte jeg at eneste måte å unngå slikt er å holde kjeft. Men da blir man jo bare sittende i et hjørne og mumle for seg selv, så det er heller ikke måten å nå frem på. Håpet er jo at noe av budskapet skinner gjennom unøyaktighetene. Siter
Snowman Skrevet 10. oktober 2017 Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Antar at det ikke spares på kvaliteten på TP kabelen? Intet smarthus er sterkere en det svakeste leddet. 3 meter for du jaggu for under 10 laken. https://oslohificenter.no/kabler/nettverkskabler/nordost-heimdall-2-ethernet Endret 10. oktober 2017 av Snowman Pris 1 4 Siter
xibriz Skrevet 10. oktober 2017 Skrevet 10. oktober 2017 2 timer siden, Snowman skrev: Antar at det ikke spares på kvaliteten på TP kabelen? Intet smarthus er sterkere en det svakeste leddet. 3 meter for du jaggu for under 10 laken. https://oslohificenter.no/kabler/nettverkskabler/nordost-heimdall-2-ethernet Siden det ikke står noe spesielt om type kabel så får vi bare anta at dette er en CAT 5 Siter
Moskus Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Skrevet 10. oktober 2017 At det er forskjell på kabler er jo greit nok, ikke kjøp dyrere kabel enn du selv er i stand til å høre forskjell på og den dyreste er nødvendigvis ikke best. "Monster Cables" selger jo så galskap så det holder. Men en CAT-kabel kan vel ikke ha høyere kvalitet på 0'ere og 1'ere? Siter
Snowman Skrevet 10. oktober 2017 Skrevet 10. oktober 2017 1 minute ago, Moskus said: Monster Cables Såkalt placebokabel Siter
Einar Skrevet 10. oktober 2017 Skrevet 10. oktober 2017 (endret) 41 minutter siden, xibriz skrev: Siden det ikke står noe spesielt om type kabel så får vi bare anta at dette er en CAT 5 Til den prisen bør det være minst Cat60 !!! Ellers er det jo mulig å måle pakketap. OM pakketap=0 så kan det ikke bli bedre om kabelen er av gull. Endret 10. oktober 2017 av Einar Siter
Moskus Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Skrevet 10. oktober 2017 9 minutter siden, Einar skrev: Ellers er det jo mulig å måle pakketap. OM pakketap=0 så kan det ikke bli bedre om kabelen er av gull. Nei, men de må jo påstå at risikoen for pakketap er lite med en sånn kabel... I gamle dager var det jo de som "super samplet" en CD. Les CDen av f.eks. 10 ganger, vurder pakketap, hvor tapene er og erstatt hvor det trengs. Spill av lossless. Jeg har vært på en slik demonstrasjon, og selv om jeg har gode ører hadde jeg ikke sjanse til å høre forskjellen. Men noen påsto at de klarte, og hadde dessuten stort sett riktig på en (veldig enkel) blindtest. Siter
Moskus Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Skrevet 10. oktober 2017 Hadde jeg hatt en slik så kunne jeg jo nesten drukket øl istedenfor vin... 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.