Moskus Skrevet 22. juli 2016 Skrevet 22. juli 2016 Vi snakker mye om automasjon her på forumet, og sammen er vi blitt veldig flinke. Jeg lærer noe nytt nesten hver dag, og det synes jeg er gøy! ... men som de sier: "We work hard, we play hard". Så av og til må det være lov med litt off topic. Jeg begynner med litt uhemmet selvskryt. Jeg la et bilde på Reddit der jeg streamer (verdens absolutt beste spill) Red Dead Redemption fra Xbox One hjemme over 4G til båten da vi var på båtferie, og det var jo festlig å se at det bildet ble populært. Faktisk så populært at jeg ble kontaktet av Surface-teamet som ville legge det på Twitter, som de selvfølgelig fikk lov til. ... ikke akkurat direkte relatert til hjemmeautomasjon, men fremdeles godt innenfor "because I can!"-mentaliteten. 7 Siter
Merko Skrevet 22. juli 2016 Skrevet 22. juli 2016 Er det ikke voldsom delay på sånt? Spesielt når det forgår via internet og ikke LAN. Men kult om det fungerer da Kanskje andre spill som bilspil, første persons skytespill ol er litt mer uaktuelt for sånt? Siter
Moskus Skrevet 23. juli 2016 Forfatter Skrevet 23. juli 2016 8 timer siden, Merko skrev: Er det ikke voldsom delay på sånt? Spesielt når det forgår via internet og ikke LAN. "Voldsomt delay" er relativt. Jeg vil kalle det absolutt spillbart. Jeg trengte ikke engang skru av "Expert aiming", og da er det responsivt nok. Men det krever jo en godt ut-linje og en stabil dekning med rask hastighet. I en by med full dekning gikk det bedre(!) enn hjemme. Med 2-3 streker var det merkbare "artifacts". Xbox appen trenger en kvalitet under "Low" da en konstant 3 mbps strøm muligens er litt for mye forlangt alle steder... Men alt en veldig positiv opplevelse. Siter
GeneralVirus Skrevet 23. juli 2016 Skrevet 23. juli 2016 Kult bilde! Må du kjøre VPN for å få dette til eller støtter XBone streaming over internett? Siter
Moskus Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Skrevet 24. juli 2016 Du må kjøre VPN, ja. Men det er jo ganske enkelt å sette opp. Siter
Moskus Skrevet 2. august 2016 Forfatter Skrevet 2. august 2016 Installerer Windows 10 Anniversary Update. Siter
Hr Kotelett Skrevet 5. august 2016 Skrevet 5. august 2016 Siden det er mye led pære snakk på denne siden må jeg linke til Berfulsen sine tanker om nettopp levetiden på disse pærene som jeg hørte på radioen idag. https://radio.nrk.no/serie/reiseradioen/MUHR14004916/05-08-2016#t=1h25m47s Siter
Erling Skrevet 5. august 2016 Skrevet 5. august 2016 Ny disk i PC: Samsung 750 EVO 500GB Var overbevist at den var 750 GB, men nei... 1 Siter
Moskus Skrevet 6. august 2016 Forfatter Skrevet 6. august 2016 Unnskyld at jeg ler men; hahaha! Misvisende navngiving ja. Siter
Erling Skrevet 6. august 2016 Skrevet 6. august 2016 5 timer siden, Moskus skrev: Unnskyld at jeg ler men; hahaha! Misvisende navngiving ja. Jeg ble lettere irritert ja, men du verden så kjekt det er med en clean install. Siter
Merko Skrevet 6. august 2016 Skrevet 6. august 2016 Hmm. Jeg synes det var åpenbart at det skulle være en 500GB om det var slik det var formulert.. men nå har jeg jo hatt interesse + kjøpt en del SSDer opp igjennom, så kjenner de fleste serier, så kan fort skjønne at det er litt misvisende ja Siter
Merko Skrevet 8. august 2016 Skrevet 8. august 2016 Gidder ikke starte ny tråd, så spør kjapt i denne.. har en liten Windows maskin liggende her.. hvilket strømadapter trenger jeg til noe slikt? Den har en sånn "standard" strøm plugg. Får jeg tak i noe sånt fra den til feks USB? Noen i Norge som selger slikt? Er jo haugevis på ebay, men vil jo gjerne ha det igår. Siter
Moskus Skrevet 9. august 2016 Forfatter Skrevet 9. august 2016 Hvis den ligner på Raspberry Pi skal den ha mellom 7 og 12V. Det får du kjøpt på Clas Ohlson. 1 Siter
Mastiff Skrevet 9. august 2016 Skrevet 9. august 2016 Eller Biltema: http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Batteri-og-Stromforsyning/Nettaggregat-og-ladere/Nettadapter-312-V-2000030021/ Den har nesten helt sikkert (egentlig helt sikkert...) riktig plugg med.Jula har også lignende greier. Jeg bruker noen av de Biltema-sakene til ulike ting (blant annet fordeling av fjernkontrollsignaler og viftene i prosjektørkassa), og de funker helt ypperlig. 1 Siter
Merko Skrevet 9. august 2016 Skrevet 9. august 2016 Ligner på RPI ja, men er en fullverdig Windowsboks. Takk for svar. Skal sjekke ut Siter
lilfire Skrevet 9. august 2016 Skrevet 9. august 2016 Hvordan maskin er det? Den var liten til å være fullverdig Windows... Siter
Merko Skrevet 9. august 2016 Skrevet 9. august 2016 Bare et kickstarter prosjekt jeg støtta fo en tid tilbake. Husker jeg speccsa riktig er det Quad 1.8Ghz CPU, 2GB minne og 16GB intern minne. Siter
Moskus Skrevet 9. august 2016 Forfatter Skrevet 9. august 2016 Jøss. Var ikke verst det! Er den brukenes til noe? Siter
GeneralVirus Skrevet 9. august 2016 Skrevet 9. august 2016 Ser ut som en standard plugg, sikker 12V. Bestilte en haug av sånne fra Ali for en stund siden, men de fra CO og Biltema funker nok helt fint de også. Teknikmagasinet har også. Siter
Merko Skrevet 9. august 2016 Skrevet 9. august 2016 24 minutter siden, Moskus skrev: Jøss. Var ikke verst det! Er den brukenes til noe? Aner ikke. Skulle egentlig bruke den som hjerne til dashcam i bilen, men mulig jeg utsetter det prosjektet noe. NOE må jeg vel få gjort med den Men ellers så er det 5v input på den Siter
Merko Skrevet 9. august 2016 Skrevet 9. august 2016 Jepp. Spesielt når den støtter linux / Android og Windows 10 64bit. Siter
lilfire Skrevet 10. august 2016 Skrevet 10. august 2016 (endret) Begynte å gå tom for plass på filserveren min så gikk til innkjøp av 3 4TB disker som skulle ta over for mine 2TB disker på filserveren. Men siden jeg har en ekstern SSF port på raidkontrolleren tenkte jeg at jeg kunne modde et gammelt server kabinett om til et ekstern kabinett for de gamle 2TB diskene. Utgangspunktet: Arbeidsbilder Ferdig resultat: Må si meg fornøyd Endret 18. august 2016 av lilfire Bilder 1 Siter
Moskus Skrevet 11. august 2016 Forfatter Skrevet 11. august 2016 Er det en diskettstasjon jeg ser på det øverste bildet?! Siter
lilfire Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 hehe, ja på den gamle serveren var det diskettstasjon ja Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.