Håvardgj Skrevet 14. august 2016 Skrevet 14. august 2016 (endret) så da bra ut dette =) hvilket OS bruker du på serveren? EDIT: Får ikke opp "arbeids-bildene"... (google som sperrer for at jeg får se de? bildelenken viser .googleusercontent.com) Endret 14. august 2016 av Håvardgj Siter
lilfire Skrevet 14. august 2016 Skrevet 14. august 2016 Bruker Windows server 2012 på alle sammen. liker meg best i windows Har prøvd meg litt på linux, men blir alltid så irritert over at ting er så tungvidt. Arbeidsbildene kommer opp når du har posta i forumet, er en bug her på forumet. Har flyttet de ut av spoileren nå Siter
Moskus Skrevet 15. august 2016 Forfatter Skrevet 15. august 2016 22 timer siden, lilfire skrev: Bruker Windows server 2012 på alle sammen. liker meg best i windows Har prøvd meg litt på linux, men blir alltid så irritert over at ting er så tungvidt. Fornuftig mann! Siter
Håvardgj Skrevet 18. august 2016 Skrevet 18. august 2016 (endret) var klar over den bug'en, men får fortsatt bare opp dette symbolet: =P Endret 18. august 2016 av Håvardgj Siter
lilfire Skrevet 18. august 2016 Skrevet 18. august 2016 Noe feil med delingen fra google photo. flytta til bildr nå. Siter
Merko Skrevet 18. august 2016 Skrevet 18. august 2016 imgur.com er også en grei tjeneste for rask uploading av bilder Jeg lagde også et program i sin tid, hvor man kan markere bilde på skjermen, så laste det opp til imgur ved hjelp av et klikk. ( http://merko.name/files/imgur.exe ) 1 Siter
Merko Skrevet 20. august 2016 Skrevet 20. august 2016 Litt mer off-topic. Da har borettslaget hatt en avstemming om vi skal få inn fiber. 75% ville, noe som betyr at det var akkurat nok stemmer på "ja" siden. Idag har jeg noe ræl fra telenor som går over kobberlinjen. får jo knapt halvparten av hva jeg betaler for. Når fiberen er på plass, kan jeg, om jeg vil, oppgradere til 500/500, og alikavel betale mindre enn hva jeg gjør idag.. ? Siter
Erling Skrevet 20. august 2016 Skrevet 20. august 2016 Blindspot er en meget bra serie, 23 episoder på 3 dager. Nå synes jeg damer med tatoveringer er pent. Siter
Moskus Skrevet 22. august 2016 Forfatter Skrevet 22. august 2016 Den 20.08.2016 klokken 20.43, Merko skrev: Litt mer off-topic. Da har borettslaget hatt en avstemming om vi skal få inn fiber. 75% ville, noe som betyr at det var akkurat nok stemmer på "ja" siden. Hurra! Gratulerer! Den 20.08.2016 klokken 21.12, Erling skrev: Blindspot er en meget bra serie, 23 episoder på 3 dager. Alle sier jeg må se "Mr. Robot"... Siter
Merko Skrevet 22. august 2016 Skrevet 22. august 2016 4 timer siden, Moskus skrev: Alle sier jeg må se "Mr. Robot"... Ble selv anbefalt den, men synes den var litt tullete.. Selvom de har gjort mye "riktig" i serien. du får nesten se noen eps så avgjøre selv Siter
Erling Skrevet 22. august 2016 Skrevet 22. august 2016 Jeg har også Mr. Robot på lista/disk, men døgnet er for kort. Siter
Moskus Skrevet 22. august 2016 Forfatter Skrevet 22. august 2016 8 timer siden, Merko skrev: Ble selv anbefalt den, men synes den var litt tullete.. Selvom de har gjort mye "riktig" i serien. du får nesten se noen eps så avgjøre selv Ja, anbefalingen kom jo da det ble diskutert krim på TV; og jeg kom til å si at jeg måtte slutte å se det for det er så mye tåpelig data- og lyd-tekniske ting i slike serier. Fikk vondt i hodet av det. Visual Basic er jo helt konge, og selvfølgelig fullstendig overlegent alle andre programmeringsspråk. Men det får være grenser. 1 Siter
Moskus Skrevet 22. september 2016 Forfatter Skrevet 22. september 2016 Uhm... okay? Hva skjedde? ... hvilke kameraer har du? Siter
Merko Skrevet 22. september 2016 Skrevet 22. september 2016 Jeg kjørte visst "litt for fort rund svingen" helt i starten. Brukte Blackvue DR550 før, men nå har jeg nettopp byttet til ThinkWare F770 (som er filmet med). Fikk hverken bot eller tilsnakk. han så litt dårlig siden han hadde solbrillene på sa han. Uansett så kan jeg ikke påstå at jeg kjørte noe fort når jeg passerte han.. Siter
Moskus Skrevet 22. september 2016 Forfatter Skrevet 22. september 2016 Nei, det så veldig lite rally ut på kamera i det minste, så jeg tror du hadde hatt en god sak... Kameraene starter og stopper med tenningen? (Ikke sant?) Siter
Merko Skrevet 22. september 2016 Skrevet 22. september 2016 1 time siden, Moskus skrev: Nei, det så veldig lite rally ut på kamera i det minste, så jeg tror du hadde hatt en god sak... Kameraene starter og stopper med tenningen? (Ikke sant?) Ikke mitt. Det er jo valgfritt da. Mitt går over i "Park mode" når jeg står parkert. Da tar den opptak ved bevegelse, eller når noen kommer borti bilen (X,Y,Z sensorer). Så kan programvaren i kameraet måle batteriet for strøm, slik at det automatisk skrur seg av om batteriet havner på X volt. slik at man ikke ender med dødt batteri når man skal starte en tur. Ellers bruker jeg 64GB minnekort, men tenker jeg skal teste med et 200GB minnekort, da folk har hatt suksess med dette. Er full hd både forran og bak. 80mb per minutt pr kamera, så plassen blir fort spist opp. Ellers skriver den jo over det eldste opptaket når det er fult (slik som mer eller mindre alle kameraer egnet for bil). Siter
Moskus Skrevet 23. september 2016 Forfatter Skrevet 23. september 2016 12 timer siden, Merko skrev: Ikke mitt. Det er jo valgfritt da. Mitt går over i "Park mode" når jeg står parkert. Da tar den opptak ved bevegelse, eller når noen kommer borti bilen (X,Y,Z sensorer). Oi, det var jo veldig hendig da! Kostet litt, men kanskje verdt det. Siter
Merko Skrevet 23. september 2016 Skrevet 23. september 2016 1 minutt siden, Moskus skrev: Oi, det var jo veldig hendig da! Kostet litt, men kanskje verdt det. Koster litt ja, men den dagen du bruker det som bevis i en sak, så tror jeg nok det er verdt penga. Det finnes jo rimligere utgaver som gjør tilsvarende da. Siter
Moskus Skrevet 23. september 2016 Forfatter Skrevet 23. september 2016 4 minutter siden, Merko skrev: Det finnes jo rimligere utgaver som gjør tilsvarende da. Sant, men jeg liker tanken om å ha to kameraer som dekker hver sin kjøreretning. Siter
Erling Skrevet 23. september 2016 Skrevet 23. september 2016 @Merko, dette var veldig tøft. Har også kamera foran/bak, men hvilken software la du til kladdene over ansiktene med? Ble stanset i kontroll, la det ut på FB og viste bilen til en promillekjører uten at jeg var klar over det. Siter
Merko Skrevet 23. september 2016 Skrevet 23. september 2016 2 timer siden, Erling skrev: @Merko, dette var veldig tøft. Har også kamera foran/bak, men hvilken software la du til kladdene over ansiktene med? Ble stanset i kontroll, la det ut på FB og viste bilen til en promillekjører uten at jeg var klar over det. Youtube. Du kan enten gjøre at den skjuler ansikter automatisk, noe jeg gjorde, ellers så kan man manuelt sensurere ting (feks bilskilt). Den vil tracke bilskiltet til en viss grad, men blir det for mye bevegelse så må du selv flytte rundt på den "sensurerings boksen". 1 Siter
Moskus Skrevet 24. september 2016 Forfatter Skrevet 24. september 2016 11 timer siden, Erling skrev: Ble stanset i kontroll, la det ut på FB og viste bilen til en promillekjører uten at jeg var klar over det. Jeg er egentlig veldig mot "public shaming", men akkurat promillekjørere og andre som kjører i rus og utsetter andre for enorm fare burde det vel være et unntak for i loven...? Siter
Erling Skrevet 24. september 2016 Skrevet 24. september 2016 @Merko, takk. @Moskus, HELT ENIG. Jeg skulle bare vise den søte politidamen og høre om noen viste hvem hun var og om hun var singel. ? 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.