Mastiff Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Jeg ser ikke helt problemet. Det er jo så mye fint å få i LED nå. Hvis man trenger det mer ekstreme, må vel et ledpanel være saken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. november 2018 Forfatter Del Skrevet 21. november 2018 1 time siden, Mastiff skrev: Jeg ser ikke helt problemet. Det er jo så mye fint å få i LED nå. Hvis man trenger det mer ekstreme, må vel et ledpanel være saken? Problemet er at LED og LED er minst 13 forskjellige ting. Det er dyrt hvis man skal prøve seg frem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Jeg syns det er ganske greit, jeg. Alt som selges i Norge, er merket med både lumen og "tilsvarer 60 w glødepære", og jeg har fulgt det. Har ikke hatt noen problemer med det så langt. Jeg har bestilt en del GU-10 fra Kina, men nå er dimbare GU-10 blitt så billige på IKEA og Jula at det ikke er noe særlig poeng lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. november 2018 Forfatter Del Skrevet 21. november 2018 6 minutter siden, Mastiff skrev: Alt som selges i Norge, er merket med både lumen og "tilsvarer 60 w glødepære", og jeg har fulgt det. Tja... jeg begynner å bli nøyere på fargen, og lumen og fargetemperatur er ikke nok, og resterende merking er foreløpig mangelfull. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Så for deg blir dette omtrent som det å ha god lyd og godt bilde i hjemmekinoen er for meg? Så lenge fargetemperaturen ikke er helt på trynet fra pærene (og det har jeg bare vært ute for på noen få kinapærer), blåser jeg i det selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. november 2018 Forfatter Del Skrevet 21. november 2018 Jeg var ikke nøye før. Men nå er jeg blitt det, skal jeg innrømme... I kinoer er det jo sånn at man ikke trenger så godt bilde, bare lyden er krem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 21. november 2018 Del Skrevet 21. november 2018 Det kan diskuteres... Det hjalp selvsagt godt på da jeg fikk fire JBL-takhøyttalere for Atmos og DTS-X i tillegg til de 11 andre. Pluss fire suber, 2x12" og 2x15". Men det ville uansett irritert meg uten en god prosjektør (JVC D-ILA, ikke ekte 4K, men Pixel Shift 4K, men jeg må opp i 50 høvdinger for å få noe som er veldig merkbart bedre, så de utsetter jeg noen år). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 For min del handler det om at jeg ikke har giddet å bytte ut noe automasjonspucker som ikke takler LED. Må vell bare bite i det snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Kvalitet koster! Oppheng av tv på vegg koster «kun» 2750,- i Stavangerområdet. #sortefreddan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Erling, mener du selve jobben? ?? Kanskje det ikke er vanlig for "pissemaur" å ha drill? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Siden vi diskuterer LED-pærer hadde jeg en utfordring i forrige uke som jeg rett å slett ikke fant en løsning på. Jeg har ett spot-armatur med 3x GU 5.3 (12v) som jeg tenkte var klar for LED pga. 2 av 3 pærer hadde tatt kvelden. Etter alt for lang tid (1-2 timer) så fant jeg rett å slett ingen kombinasjon av LED med GU 5.3 sokkel (dim eller ikke dim) og LED driver (dim eller ikke dim) som passet. Utvalget på GU 5.3 er forferdelig dårlig og drivere som støtter mer enn 1-2 pærer på 12v er nesten ikke å oppdrive. Og da har jeg ikke begynt å snakke om den latterlige kostnaden det er å konvertere dette armaturet til LED hvis man i tillegg vil ha en Dimmer 2 på opplegget. Og jeg har 2 slike armatur Endret 22. november 2018 av xibriz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Det meste av 12-volt LED er noe jævla ræl å skulle dimme. Jeg ga det opp etter å ha prøvd på flere forskjellige måter (det er greit med returrett på ting man kjøper på nett...), så jeg byttet ut det som var av 12V med 240V-armaturer i huset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Jeg har 4 armaturer på badet, 2 er 12v og begge de er i nærheten av dusj/badekar. Jeg antar det er noen regler som hindrer meg med å bytte de ut med noe annet? (Bortsett fra den åpenbare regelen). Men jeg hadde egentlig slått meg til ro med at jeg ikke trenger dimming på disse armaturene. Men fortsatt fant jeg ikke en driver som var kraftig nok til 3 pærer ? Endret 22. november 2018 av xibriz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 (endret) Har du veldig lavt tak? For alt over 120 cm fra dusjhode og minst 225 cm høyde fra gulvet er utenfor fuktsonene. Edit: Jeg fant et sonekart til deg: Endret 22. november 2018 av Mastiff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Takk for bildet. Ja, jeg tror nok det er under 225cm i takhøyde på badet. Jeg må måle for å være sikker, men i gangen er det 230 og noe og badet har høyere gulv. Og det i dusjen er garantert nærmere dusjhodet enn 120 cm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Har du dusjkabinett? I så fall regnes vel alt over kabinettet som sonefritt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Nei, det er ikke kabinett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Au da... En annen ting jeg har gitt opp. Flislagt bad med hjørne er det dyreste man kan ha, for før eller senere kommer fuktigheten inn bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Først nå ser jeg hvordan den ser ut! Jeg mener bak flisene! ?? Godt dette er Off Topic-tråden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Jada, her kan vi diskutere hva som helst Jeg gjemmer meg bak at det ikke var jeg som bygde badet og det er i hjørne i kjelleren så det er mur på alle kanter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 22. november 2018 Del Skrevet 22. november 2018 Da hjelper det absolutt! Råte har en tendens til å gå mindre utover mur enn treverk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Hifiklubbens lager - i Danmark? "Sendt" i dag, fredag, fikk bring.dk-link i mailen. Noen som har fått varer nylig som husker? Sitat Ingen forsendelse er modtaget endnu, kun meddelelse herom. 23.11.2018 16:11 Posten/Bring har fået meddelelse fra Hi-Fi Klubben Online Norge om, at der kommer en forsendelse. Forsendelsen er en del af et vareparti, som først kan spores ved ankomst i modtagerlandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 Hifi-klubben er jo egentlig en dansk kjede, så det er ikke så ulogisk. Jeg husker for øvrig da de kom til norge på 80-tallet, med Nikko-forsterkere og ikke minst kassettspillere! Nikko ND 850W var helt rå, med dobbelt kassett for kopiering og ikke minst autorevers! ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 På 24.11.2018 den 11.36, Mastiff skrev: Hifi-klubben er jo egentlig en dansk kjede, så det er ikke så ulogisk. Fortsatt ikke mulig å spore noe, herregud for en gjeng. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neophyte Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Tror pakkevolumet er en del større enn normalt. Post nord kollapset jo fullstendig under Black Friday i fjor. Jeg har venter også på pakker som har hatt status som informasjon som sending mottatt siden fredag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.