Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har er godt råd for montering av skjøteledning i taket inni skapet her? 

Ønsker borrelås, men foreløpig er Biltema sin bare fjas.. har varmet opp limet før jeg monterer, latt det ligge uten belastning i et døgn, men det faller bare ned. 

Har noen erfaringer med Clas Ohlson sin borrelås som selges i pakker på en meter og koster drøyt 100kr ( https://m.clasohlson.com/no/Gripotec-borrelåsbånd/34-4682 ) eller andre borrelåser med tape som selges over disk ?

Den hvite skal egentlig henge oppi taket den også...

EF8C5D73-BFF1-4BF5-AC9E-398BB3EEFC0E.thumb.jpeg.a5832e93f9c4565d37b2900f799b19ab.jpeg

Skrevet

Først og fremst bruker du denne til padda:

https://m.clasohlson.com/no/Veggfeste-for-grenuttak/36-3293

Og Clas' borrelås er bedre enn den til biltema. men det suverent beste er å bruke sånne, med strips:

https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/Buntestrips/monteringsplater-for-bunteband-10-stk-2000030821

Begge deler skrur du opp med skruer som er så små at de ikke går gjennom veggene/taket på skapet. Problem solved. ;)

• Like 2
  • Thanks 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
8 minutter siden, ZoRaC skrev:

Grattis, @Moskus! :) :o 

Takk. Tror jeg. :P 

Kjapp hoderegning sier at det blir ca. 10 poster i døgnet, litt avhengig av når man regner åpningsdatoen... ?

Noen av dem er vel kanskje til og med fornuftige. ;) 

• Like 2
  • Haha 1
Skrevet
5 minutter siden, Mastiff skrev:

Gratulerer! Gjør det der deg fortjent til å kalle deg evangelist? ;)

"Hjemmeautomasjon til folket!" er min 1. mai-parole! ?

• Haha 3
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Skrevet
Akkurat nå, Mastiff skrev:

Det der må du da kunne selge til en eller annen skrudd sportskanal! ;) Hva de nå heter, disse som viser all slags idioti.

Sportskanal? Er det bryting de holder på med, mener du? :P 

Skrevet

Ser ut som MMA for meg...  For øvrig må du lære ungene å rydde opp etter seg på plattingen! ? Det kan du aldri begynne for tidlig med! Mer enn to år, så er det i seneste laget å styre dem...

• Haha 1
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Lurer på om de funker på den 60 meter lange traktorveien her på vinteren i full snøstorm ?

For de som ikke kjenner trikset så fester jeg håndtaket på kroken på bilen på tur til jobb, og tar den ned til huset på tur hjem :)

Endret av xibriz
Skrevet

Prøvd det, og gjør det. Heldigvis har jeg bare kjørt for langt en gang, og kom på det før jeg hev bilen i revers og ga gass når jeg måtte rygge for en bil. Kult å trykke bosspannet i ræven på egen bil pga en ikke regnet med en ekstra 1,5 meter til muren. ?

• Haha 1
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.