Erling Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Kan jeg bruker z-wave-scriptet for å dimme Philips Hue opp og ned? Hadde et bokmerke til et script, som jeg ikke finner lenger. Ønsker +/- knapper ved siden av lampene. TIA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 31. mars 2018 Del Skrevet 31. mars 2018 Hvis du finner scriptet kan vi svare på det... "Z-wave-scriptet" er litt for udefinert. Hvis Hue-devicene dine går fra Off-1-98%-On så går det nok bra. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 16. april 2018 Forfatter Del Skrevet 16. april 2018 OK, litt generell der ja. Scriptet fant jeg på www, en viss @Moskus var nevnt: Sub LightUp(ByVal _input As Object) Dim newvalue As Integer = hs.DeviceValue(_input) + 10 If newvalue > 100 Then newvalue = 0 ControlDevice(_input, "dim", newvalue) End Sub Sub LightDown(ByVal _input As Object) Dim newvalue As Integer = hs.DeviceValue(_input) - 10 If newvalue < 0 Then newvalue = 100 ControlDevice(_input, "dim", newvalue) End Sub Public Sub ControlDevice(ByVal DeviceRef As Integer, ByVal command As String, Optional ByVal dimvalue As Integer = -1) command = command.ToLower If dimvalue = 0 Then command = "off" If dimvalue >= 99 Then command = "on" If command = "dim" AndAlso dimvalue = -1 Then dimvalue = 1 Select Case command Case Is = "dim" For Each CAPIcontrol As HomeSeerAPI.CAPIControl In hs.CAPIGetControl(DeviceRef) If CAPIcontrol.Label.ToLower.Contains("dim") Then Dim DimValueInteger As Integer = CAPIcontrol.Label.ToLower.Replace("dim", "").Replace("%", "").Trim() If DimValueInteger = dimvalue Then hs.CAPIControlHandler(CAPIcontrol) hs.WriteLog("ControlDevice", "Device " & DeviceRef & " is dimmed to " & dimvalue & "%") End If End If Next Case Is = "on", "off" For Each CAPIcontrol As HomeSeerAPI.CAPIControl In hs.CAPIGetControl(DeviceRef) If CAPIcontrol.Label.ToLower = command Then hs.CAPIControlHandler(CAPIcontrol) hs.WriteLog("ControlDevice", "Device " & DeviceRef & " is turned " & command) End If Next End Select End Sub Det fungerer forøvrig ikke på hue-lysene. Kjøres på samme måte som ved en Fibaro z-wave dimmer. Hue lar seg dimme fra 0 til 254, ser at scriptet må modifiseres, men når jeg endret 100 til 254 har den kun av og på som reaksjon når scriptet kjøres. Slik ser valgene ut: Er milevis utenfor min komfortsone, bestiller heller brød fra morgenlevering.no nå og håper på fint vær i morgen. Hvis noen med "peiling" som også har hue-lys hadde det vært gøy om dere ville dele løsningen med meg. Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Jeg tror løsningen ligger i JowiHue Config: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 16. april 2018 Forfatter Del Skrevet 16. april 2018 Takk for tipset, gav ikke umiddelbar riktig resultat - umiddelbart. Sjekker i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Det er mulig du må fjerne devicene og få dem inn på ny, men jeg vet ikke hvordan det gjøres. (Tror de bare dukker opp av seg selv?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.