Venin Skrevet 1. april 2018 Skrevet 1. april 2018 Akkurat nå står det at lampa i ganga bruker 1,3 W dersom jeg ser på måleren for Watt, mens det står 0 Watt på måleren for kWh. Skrur jeg av og på lyset blir det riktig slik at begge viser 1.3 W. Men etter en stund viser kWh 0 Watt igjen. Slik er det med alle mine FGD-212 dimmere. Jeg har ikke andre som viser strømforbruk, så vet ikke om det er en Fibaro-greie eller noe annet. Her er grafen på Watt-måleren: Og her er grafen for kWh: Se hvordan kWh faller ned til 0 Watt hele tida. Slik skal det vel ikke være? Siter
Actibus Skrevet 1. april 2018 Skrevet 1. april 2018 kWh skal vel vise akkumulert forbruk? Watt viser effekten akkurat nå Siter
Venin Skrevet 1. april 2018 Forfatter Skrevet 1. april 2018 Yes, men kWh viser også forbruket akkurat nå. Siter
Frankis78 Skrevet 1. april 2018 Skrevet 1. april 2018 På Fibaro Switch så har man kW hours og Watts, hvor Watts viser forbruket i nuet. Men på Fibaro Dimmer 2 så har man kW hours, Watts og Power, der Power viser forbruk i nuet. Jeg får ikke utslag på Watts på Dimmeren, men kun Power. Har du sjekket at du henter ut riktig parameter? Siter
Venin Skrevet 1. april 2018 Forfatter Skrevet 1. april 2018 Her er de enhetene jeg fortsatt har på nevnte dimmer: Jeg tror jeg har sletta den enheten som ikke ga noe info på Watt. Men problemet er jo uansett ikke den som viser Watt, men den som viser kWh. Siter
Frankis78 Skrevet 1. april 2018 Skrevet 1. april 2018 Sånn ser det ut hos meg Her kan man se at Watts ikke gir noe utslag. Siter
Venin Skrevet 1. april 2018 Forfatter Skrevet 1. april 2018 Ja, det er nok den jeg sletta siden den ikke ga utslag. Men igjen, problemet er at kWh hopper fra å vise korrekt Watt til 0 Watt. Siter
Frankis78 Skrevet 1. april 2018 Skrevet 1. april 2018 Det er forskjell på 2 og 3 wire connection i forhold til hvordan den kalkulerer forbruk Kanskje du kan ta en titt på parameter 58 i manualen https://manuals.fibaro.com/content/manuals/en/FGD-212/FGD-212-EN-T-v1.3.pdf Siter
Venin Skrevet 1. april 2018 Forfatter Skrevet 1. april 2018 Hvorfor tror du det er problemet? Den viser jo riktig Watt på enheten som viser Watt akkurat nå. Siter
Frankis78 Skrevet 2. april 2018 Skrevet 2. april 2018 Jeg sjekket manualen på nytt, og ser at den sender "energy report" en gang i timen (Parameter 52), og nullstiller seg etter dette. Samt at på Parameter 53 så må det være en variasjon i last før den sender ny rapport. Kan det være at din last er så lik at den ikke endrer seg, og deretter etter en time så nullstiller den seg? Det er ikke alltid lett å tolke parameterene i manualen, da det er litt tynt forklart. Ta gjerne en titt på disse parameterene, og se om du kan endre de. Siter
Venin Skrevet 2. april 2018 Forfatter Skrevet 2. april 2018 Takk. 53. Energy reports er hos meg nr. 59. Denne sto på 0. Jeg prøver å sette den til 10 siden det er default. Siter
Venin Skrevet 2. april 2018 Forfatter Skrevet 2. april 2018 Det hjalp ikke, men nå klarte jeg endelig å finne andre med samme problem. Tråd med workaround her: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=13299 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.