jhenrikb Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 (endret) redigerer tråden på nytt. Jeg startet med Nexa Z-wave dimmer i gangen nede for litt over 1 år siden. https://www.eldirekte.no/nexa-z-wave-mottaker-dimmer/cat-p/c1000619/p10635601 alt vel. Elektriker installerte 3 til i går. 1stk i trappa og 2stk i stua. Nå flimrer det det masse hvis jeg kjører alle på 100%. Selv den i gangen. Er det dette man kaller for fasesnitt? Ser noen dimmere feks fra Qubino er merket med Faseavsnitt? Eller kan det bare være feil volt som dimmeren gir ut? Fant ut at jeg har Junistar LED 5W spotter, med philips Xitanium 10W/0.5A-20V DIM. Ble orginalt styrt av en ELKO 315GLE som ser ut som en standard halogen dimmer. Og det gir vel mening også siden det står en enkel 230v trafo foran led pærene og ikke en driver? Det som er så rart, er at hvis Stuelyset står feks 20%, så flimrer det i Trappelyset hvis den står i 100%. Noen vært borti slik flimring før og fikset det? setter pris på svar mvh og god helg Henrik Endret 5. mai 2018 av jhenrikb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 11 minutter siden, jhenrikb skrev: Eller en kombinasjon? Bingo. Du sier ingenting om hva slags lyskilde det er. LED, halogen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jhenrikb Skrevet 2. april 2018 Forfatter Del Skrevet 2. april 2018 22 minutter siden, Moskus skrev: Bingo. Du sier ingenting om hva slags lyskilde det er. LED, halogen? Faktisk usikker. Kan bruke hvilken dimmer som helst som burde tilsi halogen, men de blir jo ikke varme. Bare litt lunka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. april 2018 Del Skrevet 2. april 2018 Okay...? Hvilken lampe er det? Eller er det vanlige pærer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jhenrikb Skrevet 5. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2018 (endret) redigert tråden Endret 5. mai 2018 av jhenrikb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Flere opplever samme problem med den dimmeren: Tror jeg ville prøvde f.eks Fibaro Dimmer 2 i stedet. Her står det forresten at det er en «leading edge»: https://www.bauhaus.se/mottagare-nexa-ad-146-z-wave-inbyggnadsdimmer.html mens det på bildet ditt står at det trengs «trailing edge». 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jhenrikb Skrevet 5. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2018 20 minutter siden, ZoRaC skrev: Flere opplever samme problem med den dimmeren: Tror jeg ville prøvde f.eks Fibaro Dimmer 2 i stedet. Her står det forresten at det er en «leading edge»: https://www.bauhaus.se/mottagare-nexa-ad-146-z-wave-inbyggnadsdimmer.html mens det på bildet ditt står at det trengs «trailing edge». Ah! Kanskje det som gjør problemet da. Det som er artig er at når jeg dimmer Stue lyset, så flimrer det i trappelyset. Hvis alle lysa står på samme % dimming går det fint. Men hvis feks stuelyset er 20% og trappelyset 100% blir det full party mode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.