Actibus Skrevet 4. april 2018 Skrevet 4. april 2018 Jeg trenger å få current time som en device value, for å sende via arduino plugin til en enhet, jeg får fint frem device string. Men hva må jeg skrive for å få den samme stringen inn i value feltet, regner med det må være et tall og ikke en string Jeg bruker dette enkle scriptet - den første SetDeviceString fungerer, men den andre får jeg ikke til, har forsøkt litt forskjellige varianter.. Sub Main(parm As String) Dim thisDate1 As Date = now Dim thisDate2 As Double = thisDate1("HHmm") hs.SetDeviceString(708, thisDate1.ToString("HH:mm"), True) hs.SetDeviceValue(708, thisDate2) //Her har jeg fjernet : for den kan jeg alltids legge på i etterkant på Arduinoen End Sub Siter
Moskus Skrevet 5. april 2018 Skrevet 5. april 2018 Et par spørsmål: Hva skal denne gi deg: Dim thisDate2 As Double = thisDate1("HHmm") Er det antall minutter siden midnatt? Konverteringen fungerer ikke slik, men du kan legge det sammen selv. Kommentarer i VB.net har prefiksen "fnutt", altså denne: ' Men utenom det så det fint ut. Jeg tror dette Sub Main(parm As String) hs.SetDeviceValue(708, Now.Hour * 60 + Now.Minute) hs.SetDeviceString(708, Now.ToString("HH:mm"), True) End Sub Siter
ZoRaC Skrevet 5. april 2018 Skrevet 5. april 2018 Du må legge til i «status graphics», en range fra 0-2359. Tror ikke du får satt value uten at den er «lovlig». Siter
Actibus Skrevet 5. april 2018 Forfatter Skrevet 5. april 2018 Har satt value range 0-3000 Ønsker å få tiden akkurat nå i formatet 1054 som en value Siter
Andreas Skrevet 5. april 2018 Skrevet 5. april 2018 Parse (string) gir deg vel et tall som kan gå i value.. eller kanskje tryparse () Siter
Moskus Skrevet 5. april 2018 Skrevet 5. april 2018 17 minutter siden, Actibus skrev: Ønsker å få tiden akkurat nå i formatet 1054 som en value Da gjør du dette: hs.SetDeviceValue(708, Now.Hour * 100 + Now.Minute) Siter
Actibus Skrevet 5. april 2018 Forfatter Skrevet 5. april 2018 Hmm, noe feiler, men får ingen melding i loggen. Den oppdaterer string men value står bare til 0. Siter
Moskus Skrevet 5. april 2018 Skrevet 5. april 2018 Ja, jeg så det nå (og gjør denne feilen hele tiden. Funksjonen heter ikke hs.SetDeviceValue, den heter hs.SetDeviceValueByRef. Siter
Actibus Skrevet 8. april 2018 Forfatter Skrevet 8. april 2018 Hmm, scriptet fungerer, men av en eller annen grunn klarer ikke ESP'n (via arduino plugin) å catche at verdien endres, value, string og last updated oppdateres fint, men FromHS[x] oppdateres ikke. Hvis jeg manuelt drar i slideren på devicen så oppdateres den med en gang. Noen som har vært borti det? Siter
Moskus Skrevet 8. april 2018 Skrevet 8. april 2018 Øh... hva har du koblet hvor, og hva skal egentlig skje? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.