Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med Xiaomis Aqara-serie?

Jeg har kjøpt noen få komponenter for testing, mottok den første i dag (dør/vindussensor) og etter MYE prakk fikk jeg den omsider inn i DeConz, og derifra gikk det jo veldig greit inn i HS3/Jowihue.

Har lagt den til i ett par eventer som fungerte prikkfritt ved første forsøk, men etter det har det ikke fungert tilfredsstillende èn eneste gang :(

Liker formfaktoren godt, prisen er jo svært hyggelig, men er dette "ustabile saker"? 

Skrevet

Jeg har flere sensorer fra xiaomi. Blant annet dør/vindussensor, cube, og bevegelsessensor... Desverre har jeg ikke den du spør om da, men ville bare si at alt det andre fungerer knirkefritt for meg i home assistant. Bevegelsessensor har stått i gangen her i nesten ett år nå og slått på lys, aldri feilet.

Kan det være selve integreringen mot gatewayen som ikke er stabil? Ville testet rett i app'en for å se om den er stabil der, her funker det iallefall veldig bra.

Skrevet

Har masse sensorer fra Xiaomi, alle fungerer fint - men: Det er viktig at du får den 'riktig' gjenkjent i Deconz - prøv å fjerne den og legge den til på nytt. Sjekk også at du faktisk har kontakt mellom sensoren og Deconz, som @Moskus sier.

Skrevet

Jeg vet sannelig ikke hva som var problemet, men etter jeg skrev denne posten har den fungert knirkefritt!

Venter flere andre de nærmeste dagene og tenkte å teste disse en stund, om det viser seg å fungere så bra som jeg håper kan det fort bli kjøpt inn mange flere for prisen tillater jo at at en "går av skaftet" i en helt annen grad enn med andre komponenter..

• Like 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.