berland Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Jeg har 8 LED spotter koblet etter en LED-driver som på bildet under. Hadde besøk av elektriker i dag for å bytte til en Fibaro dimmer 2 men han trodde ikke dette var mulig uten å bytte både LED driver og alle pærene. Så vi ble enige om å avvente denne litt. Driveren ligger i boks i taket og dimming gjøres med impuls fra veggbryter. Noen som har innspill til hvordan man ellers skal få smartstyrt dette lyset? Halvdårlige alternativ er å svitsje av/på få 230V sida, da mister man dimming fra smarthuset. Kan også bruke en svitsj på impulsen til bryteren, men da mister man kontroll på om lyset er på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Hei, denne driveren kan dimmes med 1-10V inn på terminalene merket "dim". Denne: https://www.elektroimportoren.no/qubino-dimmer-0-10v-12-24v-z-wave/4512307/Product.html Har utgang som gir 0-10V. Litt usikker på om det går om en annen da jeg ikke har brukt slikt selv. Men kanskje det er et parameter som kan justere den. Sitter på telefonen nå så sliter litt med å finne dokumentasjonen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Det skal være mulig å bruke den Qubino 0-10V dimmeren til utstyr som bruker 1-10V dimming, men visstnok ikke motsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 8 minutes ago, Moskus said: Det skal være mulig å bruke den Qubino 0-10V dimmeren til utstyr som bruker 1-10V dimming, men visstnok ikke motsatt. Motsatt går ikke nei, men kan ikke se noe problem med å bruke en 0-10V her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gizmo Skrevet 9. april 2018 Del Skrevet 9. april 2018 Og qubino dimmeren er billigere/billigst her: https://www.allcontroll.no/produkt/qubino-dimmer-0-10v/ (Har ikke kjøpt noe fram dem så langt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berland Skrevet 9. april 2018 Forfatter Del Skrevet 9. april 2018 Takk for tips! Det må en trafo i tillegg for den qubino-dimmeren, det er vel ikke mulig å bruke driveren som ligger der. I så fall to nye dingser som må opp i spotkasse. Spotkassen er bare 5 cm høy mener jeg å huske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Jo, bare bruk den driveren du har bilde av der. Så kobler du qubinoen slik som den forrige dimmeren er koblet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjomle Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 I helga røk en av våre led-spot-kasse-ting under overskapa på kjøkkenet. Åpnet for å se hva som kunne være galt, og fant jaggu en dimbar led-driver! Så i relasjon til denne tråden: vil det være mulig å hamre på med en Qubine/Fibaro-dimmer i forkant av denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. april 2018 Del Skrevet 11. april 2018 Burde vel ikke være et problem, nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berland Skrevet 11. april 2018 Forfatter Del Skrevet 11. april 2018 2 timer siden, gjomle skrev: I helga røk en av våre led-spot-kasse-ting under overskapa på kjøkkenet. Åpnet for å se hva som kunne være galt, og fant jaggu en dimbar led-driver! Så i relasjon til denne tråden: vil det være mulig å hamre på med en Qubine/Fibaro-dimmer i forkant av denne? Denne ser ut til å bare være en 12V trafo (?) så her kan du vel bare dimme i forkant. Ingen inngang for 0-10V dimmestyring som på min driver i første post. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berland Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Gjorde et forsøk i dag sammen med elektriker, men de 12V trafoene jeg hadde nektet å gi strøm kun til en liten Qubino som trekker 0.5W. Noen som har tips til en trafo for spotkassemontering som kan levere last ned til 0.5W? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berland Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Denne ser ut til å ha minimal load på 0A, og vil være mulig å hive oppi en spotkasse: https://www.powerdin.com/en/?route=product/product&product_id=232 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fossebasse Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 Hei. Løfter denne igjen jeg, da jeg har samme led-driver og oppsett som deg og ikke ble helt klok på hva konklusjonen ble? Endte du opp med å bytte led-driveren, eller funket det til slutt med en Fibaro 2 eller Qubino i veggboksen før led-driveren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjomle Skrevet 3. oktober 2018 Del Skrevet 3. oktober 2018 20 minutes ago, Fossebasse said: Hei. Løfter denne igjen jeg, da jeg har samme led-driver og oppsett som deg og ikke ble helt klok på hva konklusjonen ble? Endte du opp med å bytte led-driveren, eller funket det til slutt med en Fibaro 2 eller Qubino i veggboksen før led-driveren? Leverandør byttet hele lampa :). Så da gjorde jeg ikke noe mer med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fossebasse Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Supert, men det var i grunn @berland jeg mente å spørre, hva ble konklusjonen der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berland Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2018 Dette har dratt ut litt i tid, og jeg venter på elektriker skal få tid til besøk. Men jeg har bekreftet at det virker når man har riktig trafo og også kobler ting riktig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fossebasse Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Ok. Skal til med dette om ikke så fryktelig lenge, men jeg frykter at jeg muligens må bytte led-driverne... Gir du en lyd hvis du slipper å bytte og hva løsningen eventuelt ble? Om jeg tilfeldigvis kommer deg i forkjøpet, så kommer jeg med en liten oppdatering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berland Skrevet 18. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2018 Da er løsningen i drift. Qubino 0-10V sammen med trafo ligger i spotkasse, og parallellkoblet med 0-10V input på to stk drivere. Impulsbryter på vegg er koblet rett på Qubino (flyttet fra å være tilkoblet driverene). Bryter på vegg og z-wave styring virker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.