Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil foreløpig ikke anbefale å oppdatere. Ta i hvert fall godt med backup først.

Jeg oppdaterte i går kveld, rett før leggetid. Først ville ikke HS3 starte opp, kræsjet ved loading av plugins. Disablet alle plugins i settings.ini, startet opp og enablet en og en plugin. Det er noe fuss fortsatt, den ville ikke starte alle riktig. Ligger dobbelt opp av flere kjørende plugins i task manager.

Skrevet

Jeg hoppet i det. Startet som et skudd. Ingen feilmeldinger.

Nå startes hovedapplikasjonen først, og så startes alle plugin'er, en etter en. Anderledes. Og greit å få opp interfacet fort, men den bruker litt lenger tid på å starte alle plugins.

... Men HS3 oppleves som vesentlig raskere enn før? Hvordan er det mulig?

Skrevet
1 minutt siden, ZoRaC skrev:

Kanskje de fikser TradfriSeer-bugen? :) 

Det er mulig! La oss håpe det! :)

Har kjørt beta av HS3 på Zee2'en lenge nå, og TrådfriSeer, TibberSeer og FitbitSeer har fungert utmerket. :) 

Skrevet
5 timer siden, iceball skrev:

Ta i hvert fall godt med backup først.

Fremmedord...

Backupdisken var full, NAS er frakoblet - lang historie, automatiseringstabbe.

Fikk meldinger under oppstart, pokker tenkte jeg men det var suspekte greier ala:

12.04.2018 15.33.51 ~!~Starting Plug-In~!~Initializing plugin FitbitSeer ...

Oppstarten var LYNKJAPP. 

Skrevet

Ja, oppstarten er lynkjapp, men det er fordi de har flyttet plugin-oppstart ut av selve oppstarten. Det er helt greit for det har vært irriterende å måtte vente på plugin'er og ikke få tilgang til webserveren.

Skrevet

Installerte den her nå og da krasjer HS3 enten i oppstarten eller etter et par minutter. I tillegg forsvant settingene for tradfriseer igjen :/ Blir på 365 til denne har blitt testet.

Skrevet
4 timer siden, Arne Johnny skrev:

hvordan funker den nye integrasjonen mot Alexa? burde man deaktivere de andre 2 skillsene og bare kjøre på den nye?

Ikke begge. Kun den gamle.

p8vKoUE.png

De to øverste skal du ha. :) 

• Like 1
Skrevet

Installerte .425 og det fungerer som en kule. Virker som om alt er mer responsivt og.

Måtte restarte maskina en gang, men da var det helt nydelig:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet
[mention=50]iceball[/mention], kjapt spørsmål: Bruker du noen COM-porter (f.eks. med Z-wave plugin'en eller RFXCOM-plugin'en) med HS?

Ja, z-wave.
Skrevet

For ~Warning~!~Error calculating sunrise/sunset
Sjekket Location (Sunrise/Sunset) Settings uten at det hjalp. Noen som har funnet ut hva som skal til?

Skrevet
50 minutter siden, Johs. skrev:

For ~Warning~!~Error calculating sunrise/sunset
Sjekket Location (Sunrise/Sunset) Settings uten at det hjalp. Noen som har funnet ut hva som skal til?

Mener jeg leste noe om at de nå ikke var reversert lengre... så enten skal vel verdiene bytte plass eller så skal man fjerne «minus» foran den ene, tror jeg. 

Skrevet (endret)
21 minutter siden, ZoRaC skrev:

Mener jeg leste noe om at de nå ikke var reversert lengre... så enten skal vel verdiene bytte plass eller så skal man fjerne «minus» foran den ene, tror jeg. 

Måtte legge de inn med , og ikke .  Altså 59,92 ikke 59.92

Endret av Johs.
  • Thanks 1
Skrevet
8 timer siden, Johs. skrev:

Måtte legge de inn med , og ikke .  Altså 59,92 ikke 59.92

9 timer siden, ZoRaC skrev:

Begge deler er riktig, jeg var sikker på at jeg hadde skrevet det over.

Men det hadde jeg ikke... :( 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.