bjwanvik Skrevet 13. april 2018 Skrevet 13. april 2018 I går kjøpte jeg en Rpi som jeg installerte Jessie Lite og Homeseer på for å kunne kjøre HS3 i huset til dama. Etter at jeg kobla på Aeotec Z-stick kom det opp endel varsel om lav spenning på enheten, og jeg begynte å se meg rundt etter bedre strømforsyning.. Har en 5V/5A-trafo liggende, så jeg donerte en usb-kabel til denne, men av en eller annen grunn ville det ikke virke.. Kan selvfølgelig se mer på den, men om en får kjøpt en solid ferdig løsning er det fort like greit... Noen tips til god strømforsyning? Er det evt nevneverdig forskjell på strømforbruket til Z-stick og UZB? (Aeotec'en var i utgangspunktet min "backup", så jeg må uansett kjøpe en å ha i reserve. Hva jeg brukre hvor blir vel forsåvidt likegyldig da...) Siter
ZoRaC Skrevet 13. april 2018 Skrevet 13. april 2018 7 minutter siden, bjwanvik skrev: Noen tips til god strømforsyning? Jeg bruker en RPi-branded strømforsyning. Dønn stabilt. Siter
Christoffer Skrevet 13. april 2018 Skrevet 13. april 2018 Jeg bruker denne på de som skal jobbe litt, den gir ut 5,1V for å kompensere for spenningsfall i kabelen og er dønn stabil. https://www.kjell.com/no/produkter/data-og-nettverk/enkortsdata/raspberry-pi/stromadapter-for-raspberry-pi-2-5-a-p88525 1 Siter
xibriz Skrevet 13. april 2018 Skrevet 13. april 2018 Jeg bruker den orginale. Jeg har sagt det før og sier det igjen: Bruk en som gir 5.1V/2.5A (det er det den orginale gjør). Siter
Salvesen Skrevet 13. april 2018 Skrevet 13. april 2018 Jeg har alltid brukt en random 5V strømforsyning til mine Pi's, og om jeg trenger juice på usb porter har jeg bare brukt en usb hub med strømforsyning. Som eksterne disker osv. Mulig jeg bør skaffe meg en original også.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.