Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, Jompa Tormann skrev:

Hvordan blir det med moms + ørten gebyrer fra transportfirma?

Hvis du bestiller fra m.nu med levering til Norge trekker de fra svensk mva (25%). Deretter tilkommer frakt, norsk mva. og tollklareringsgebyr. 

• 1 måned senere...
Skrevet
Den ‎29‎.‎07‎.‎2016 klokken 22.51, ZF- skrev:

Hvis du bestiller fra m.nu med levering til Norge trekker de fra svensk mva (25%). Deretter tilkommer frakt, norsk mva. og tollklareringsgebyr. 

Fremkommer det på nettsiden hva man faktisk skal betale i sluttsum? Jeg får kun opp en sluttsum hvor det ikke står noenting om mva og tollklarering?

Noen som har erfaringer med faktiske bestillinger herfra?

Skrevet

Jeg mener å huske at beløpet ble riktig (dvs. eks. mva) når du oppga leveringsadresse i Norge. Tollklareringsgebyret og mva må du betale når du henter varen på posten. Mva er 25% av varens pris inkl. frakt og evt. forsikring. Tollklareringsgebyret avhenger av totalbeløpet for forsendelsen, se prisliste hos Posten.

Skrevet

Så med andre ord så blir det ikke så mye billigere enn å bestille fra en norsk nettbutikk? [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Nei, egentlig ikke. Frakt til eller innen Norge er betydelig dyrere enn f.eks. Sverige. Et alternativ hvis du bor nær grensa er jo å hente det i Sverige. Jeg har hentet på DHL Servicepoint i Strømstad, men vet ikke om de tilbyr dette mer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.