aleks Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Noen som har prøvd denne? https://www.yalehome.com/en/yale/yalehome/residential/yale-real-living/assure-lock/assurelock-andersen/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Ikke i Norge, nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 E-post fra Gilje i dag (de som har Gilje Sense): Sitat Vårt produkt til balkongdører og skyvedører forteller om døren er låst eller ulåst, det finnes pr i dag ingen løsninger for fjernstyrt lås på disse produktene. Ytterdører (Giljedoor) kan levere Yale Doorman til sine dører, dette kan man fjernstyre veldig snart. En slik lås passer ikke på systemet til balkong og skyvedører. Jeg spurte om deres produkt også kunne styre låsen eller om de hadde planer om et slikt produkt. Ser dessverre dårlig ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 6 timer siden, aleks skrev: Noen som har prøvd denne? https://www.yalehome.com/en/yale/yalehome/residential/yale-real-living/assure-lock/assurelock-andersen/ Feil Z-Wave-frekvens... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dgooglr Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Det må da gå ann å lage en maskin som man fester på en nøkkel. Dersom nøkkelen er i den posisjonen så rapporter låst? i kombinasjon med en dør sensor f.eks? Noen handy folk der ute ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 8 hours ago, ZoRaC said: Feil Z-Wave-frekvens... Det er vel teknisk mulig å kjøre en us zwave dongle i tillegg til den norske? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 12 minutter siden, aleks skrev: Det er vel teknisk mulig å kjøre en us zwave dongle i tillegg til den norske? Ja, men du risikerer besøk av NKOM, for den frekvensen brukes til uplink til mobilnettet i Norge... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 1 minute ago, ZoRaC said: Ja, men du risikerer besøk av NKOM, for den frekvensen brukes til uplink til mobilnettet i Norge... Hmm, er ikke frekvensen for svak til NKOM begynner å blande seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 17 minutter siden, aleks skrev: Hmm, er ikke frekvensen for svak til NKOM begynner å blande seg? Frekvens og styrke er to forskjellige ting, men i prinsippet kan NKOM blande seg inn i alle feil som gjelder signaler. Om de noen gang vil interessere seg for en eventuell overskridelse er en annen problemstilling... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 1 minute ago, Moskus said: Frekvens og styrke er to forskjellige ting, men i prinsippet kan NKOM blande seg inn i alle feil som gjelder signaler. Om de noen gang vil interessere seg for en eventuell overskridelse er en annen problemstilling... Ja, tenkte mer i retning hvis en tok US zwave frekvens, kjørt opp en 5 meter antenne og kjørt den ut så hadde det vært en ting, men en liten lokal "ulovlig" frekvens med 10-20 meters rekkevidde, er det et faktisk problem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 1 minutt siden, aleks skrev: Ja, tenkte mer i retning hvis en tok US zwave frekvens, kjørt opp en 5 meter antenne og kjørt den ut så hadde det vært en ting, men en liten lokal "ulovlig" frekvens med 10-20 meters rekkevidde, er det et faktisk problem? Sannsynligvis ikke, men det er det jo absolutt ingen garanti for. 908 Hz for US-frekvens er midt i GSM-båndet. Nå er ikke dette slutten av 90-tallet lenger, og 4G ligger vel et stykke over dette, men det ligger nå en gang i et sterkt regulert område... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 1 minute ago, Moskus said: Sannsynligvis ikke, men det er det jo absolutt ingen garanti for. 908 Hz for US-frekvens er midt i GSM-båndet. Nå er ikke dette slutten av 90-tallet lenger, og 4G ligger vel et stykke over dette, men det ligger nå en gang i et sterkt regulert område... Veldig ergelig egentlig. Litt kjedelig å få problemer etter å ha lagt inn penger i utstyr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Sendte en mail til NKOM for å spørre om de brydde seg om US zwave på den frekvensen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Vil bli svært overrasket om de gir deg grønt lys til det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 3 minutes ago, GeneralVirus said: Vil bli svært overrasket om de gir deg grønt lys til det. Tviler på de sier ja, men er jo lov å spørre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dgooglr Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Hva med noe slik: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Min løsning ble å ikke kjøpe terassedør, men dobbel ytterdør med 90% glass isteden [emoji4] hjelper vel veldig lite for de som ikke skal bytte dør, men skal en bygge på eller bytte kan det anbefales [emoji4]Døra ble faktisk billigere, isolerer bedre, og på alle sett og vis bortsett fra vekt bedre enn terassedør.Ble faktisk ikke mer enn ca 20.000kr [emoji4]Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 2 timer siden, bjwanvik skrev: Døra ble faktisk billigere ...? Da har hatt du sabla dyre terrassedører... eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 28. april 2019 Del Skrevet 28. april 2019 Ikke egentlig, eller, jeg kaster ut en hev/skyvedør nå, en slik en koster vel over 30.000,men den her er 30 år gammel og har gjort sitt..Det jeg kjøpte nå er 2 meter bredt, det drar selvfølgelig prisen opp litt, men hev/skyv ville vært 50% dyrere, og terassedør 10-15% dyrere. Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 OK, da har du dyrere ytterdører og terrassedører enn vi har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilfire Skrevet 29. april 2019 Del Skrevet 29. april 2019 13 timer siden, bjwanvik skrev: Ikke egentlig, eller, jeg kaster ut en hev/skyvedør nå, en slik en koster vel over 30.000,men den her er 30 år gammel og har gjort sitt.. Det jeg kjøpte nå er 2 meter bredt, det drar selvfølgelig prisen opp litt, men hev/skyv ville vært 50% dyrere, og terassedør 10-15% dyrere. Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk Kunne du lagt ut et bilde av hvordan det ser ut med en slik dør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Det kan jeg gjøre så fort snekkerne er ferdige.. De skulle starte for to uker siden, og er enda ikke kommet igang ? regner med mye er klart om 3-4 uker - da skal jeg prøve å huske bilde 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjwanvik Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 (endret) Ikke ferdig enda, men døra er ihvertfall satt inn. Tenkte å montere ID lock i helga når snekkere ikke er her, så oppdager jeg at det ikke var som jeg hadde sett for meg [emoji17] det er et stålbeslag hele veien, og lås tre steder i døra (hadde bestilt uten lås). Uansett, døra er fin den, gir mye lys og isolerer godt. EDIT: Og etter mye om og men der jeg bl.a kjøpte en ordinær låssylinder og hendel som heller ikke var helt grei å sette på og få 100% endte jeg opp med at jeg gjorde noen lettere modifikasjoner av døra og har fått montert ID Lock 150 Sluttstykket er ikke bytta enda, og døra virker til å ikke tette like godt oppe i det ene hjørnet etterpå, så litt justeringer må til, men det er ihvertfall montert, funksjonstestet og kjørt inn i HS3 Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk Endret 1. juni 2019 av bjwanvik 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Harald Øymyr Skrevet 30. august 2019 Del Skrevet 30. august 2019 Jeg har brukt Secuyou terrassedørlås med bluetooth på min terrassedør. Kjøpte den fra Karl jensen nettbutikk, men ser den ikke selges lengre. Ikke helt ideelt, men jeg har plassert en gammel Android-telefon i nærheten, som alltid er koblet til låsen. Dermed kan jeg fjernstyre låsen via denne. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 31. august 2019 Del Skrevet 31. august 2019 8 timer siden, Jon Harald Øymyr skrev: Jeg har brukt Secuyou terrassedørlås med bluetooth på min terrassedør. Kjøpte den fra Karl jensen nettbutikk, men ser den ikke selges lengre. Ikke helt ideelt, men jeg har plassert en gammel Android-telefon i nærheten, som alltid er koblet til låsen. Dermed kan jeg fjernstyre låsen via denne. Jeg har sett på den. Passer kun på litt eldre dører...? Men støtter den Android da? De skriver kun om iOS på sine nettsider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.