Jon Harald Øymyr Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 På 31.8.2019 den 8.58, Moskus skrev: Jeg har sett på den. Passer kun på litt eldre dører...? Men støtter den Android da? De skriver kun om iOS på sine nettsider. Min dør er fra 2011 ca, og den passer fint. Låsen som jeg kjøpte for et år siden støtter Android. Men ser visst ut som om den har kommet i en ny versjon som kun støtter ios nå. Veldig merkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 30 minutter siden, Jon Harald Øymyr skrev: Min dør er fra 2011 ca, og den passer fint. Låsen som jeg kjøpte for et år siden støtter Android. Men ser visst ut som om den har kommet i en ny versjon som kun støtter ios nå. Veldig merkelig. Ja. Det har dessverre litt for mange begrensninger til det er et reelt alternativ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Harald Øymyr Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Ja. Det som er greit med den versjonen jeg har var at appen var basert på et open source-prosjekt (https://github.com/NordicSemiconductor/Android-nRF-Toolbox). Via dette har jeg fått til å styre låsen ved å lytte på en socket i min modifiserte app. Nå er bare problemet mitt at låsen plutselig har begynt å bruke veldig mye batteri, slik at de må byttes ofte. Derfor må jeg nok bytte låsen, og får kanskje ikke tak i den samme versjonen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Harald Øymyr Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 På 2.9.2019 den 22.21, Jon Harald Øymyr skrev: Ja. Det som er greit med den versjonen jeg har var at appen var basert på et open source-prosjekt (https://github.com/NordicSemiconductor/Android-nRF-Toolbox). Via dette har jeg fått til å styre låsen ved å lytte på en socket i min modifiserte app. Nå er bare problemet mitt at låsen plutselig har begynt å bruke veldig mye batteri, slik at de må byttes ofte. Derfor må jeg nok bytte låsen, og får kanskje ikke tak i den samme versjonen. Jeg fikk forresten byttet inn igjen låsen min. Da er det kanskje håp for å fortsatt få tak i denne for andre. Uansett - hvis noen er interessert i min løsning så kan dere se på Android-prosjektet mitt her: https://github.com/joymyr/RemoteLock Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aarpi3 Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 Kanskje denne fra Netatmo er liten nok. https://www.netatmo.com/en-us/security/doorlock Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SK951 Skrevet 13. mars 2022 Del Skrevet 13. mars 2022 Dytter denne. Eksisterer det i det hele tatt en verandalås med tilgang til låsen utenifra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 29. juli 2022 Del Skrevet 29. juli 2022 Kan det fungere med en Secuyou + Homey Bridge + MQTT Hub-appen og Secuyou-appen? Vil man da kunne både se og styre låsen fra et annet system (f.eks HomeSeer) via MQTT? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 31. juli 2022 Del Skrevet 31. juli 2022 Det er rykter om en Matter-lås i høst, så jeg spurte dem: Sitat Hi! There’s rumors of a Matter-compatible lock soon. Will this be just a firmware upgrade to existing lock or it it a brand new lock? And if so, is it still Bluetooth or will it also support or Zigbee and/or Z-Wave? Sitat Hi, we will go into Matter in 2023, and it will be a new lock, running bluetooth. Siden de fortsatt vil bruke Bluetooth til kommunikasjonen så blir det vel fortsatt like vanskelig å integrere med HomeSeer, selv om den får Matter? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 Vel, det blir vel en ny Matter-Bluetooth-hub da. Skal vi tro Matter riktig, så er det bare for HS-gutta å spytte ut en Matter-plugin, så er vi der. Om det blir så strømlinjeformet er en helt annen ting... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 Moskus skrev (31 minutter siden): Vel, det blir vel en ny Matter-Bluetooth-hub da. Skal vi tro Matter riktig, så er det bare for HS-gutta å spytte ut en Matter-plugin, så er vi der. Om det blir så strømlinjeformet er en helt annen ting... Homey skal sikkert støtte Matter? I så fall vil man vel kunne bruke en Matter-plugin i HomeSeer til å kommunisere med låsen via Homey? i praksis vil altså Matter erstatte MQTT… Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. august 2022 Del Skrevet 1. august 2022 ZoRaC skrev (40 minutter siden): i praksis vil altså Matter erstatte MQTT… Ja, det er slik jeg tenker på det. Om det er 100% riktig og om det faktisk fungerer som tiltenkt i praksis, er en helt annen ting... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 2. august 2022 Del Skrevet 2. august 2022 (endret) Her er en mulig løsning 🙂 Secuyou - en smart terrassedørlås som viser oppsett med Homey LINK-> https://www.secuyou.dk/collections/produkter Her er mer info: https://www.youtube.com/user/secuyou/videos Bestilt 🙂 Endret 2. august 2022 av Byelektrikeren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 2. august 2022 Del Skrevet 2. august 2022 Byelektrikeren skrev (22 minutter siden): Her er en mulig løsning 🙂 Ja, det var den løsningen jeg spurte om/foreslo for et par dager siden. ZoRaC skrev (På 30.7.2022 den 1.22): Kan det fungere med en Secuyou + Homey Bridge + MQTT Hub-appen og Secuyou-appen? Vil man da kunne både se og styre låsen fra et annet system (f.eks HomeSeer) via MQTT? Skal du bruke den direkte i Homey eller skal du prøve å integrere den mot noe annet «via» Homey? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 2. august 2022 Del Skrevet 2. august 2022 ZoRaC skrev (3 minutter siden): Skal du bruke den direkte i Homey eller skal du prøve å integrere den mot noe annet «via» Homey? Jeg skal ha den rett i Homey Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrE Skrevet 2. august 2022 Del Skrevet 2. august 2022 https://community.home-assistant.io/t/integration-of-paskville-smart-handle-secuyou-smart-lock/397430/5 Håper dette går seg til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hypoksi Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 Byelektrikeren skrev (På 2.8.2022 den 13.04): Jeg skal ha den rett i Homey Hvordan gikk dette, hvilke erfaringer har du fra denne? Vurderer å bestille selv til Homey Pro 23 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 20. juli 2023 Del Skrevet 20. juli 2023 Hei, beklager sent svar - har vært på ferie og er i ferie modus. Den fungerer helt ok, gor meg status i Homey, og jeg kan styre låsen. Bruker mest manuell betjening av låsen ved bruk av finger. Er fornøyd med kjøpet så langt. Mvh. Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sbarmen Skrevet 20. juni Del Skrevet 20. juni (endret) Noen som har testa Thread Matter utgaven? Jeg vurderer å prøve meg på installasjon av denne på 2 dører nå. Vi har glede av å kunne åpne døra fra utsiden og jeg ønsker å kunne kontrollere at den er låst på natta (ungene glemmer den åpen...). Har hørt rykter om at bluetooth utgaven er ustabil og at den skal fases ut til fordel for Matter utgaven. Noen med erfaringer? Om jeg gønner på skal jeg integrere den med Home Assistant. Endret 20. juni av sbarmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 20. juni Del Skrevet 20. juni sbarmen skrev (14 minutter siden): g vurderer å prøve meg på installasjon av denne på 2 dører nå For meg er det høyst uklart hva "denne" er. Har du en link? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sbarmen Skrevet 20. juni Del Skrevet 20. juni Sorry 😛https://secuyou.se/products/smart-lock-matter-hoger-mc?variant=47242640621905 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L-A Skrevet 20. juni Del Skrevet 20. juni sbarmen skrev (1 time siden): Sorry 😛https://secuyou.se/products/smart-lock-matter-hoger-mc?variant=47242640621905 https://teknikveckan.se/secuyou-smart-lock-matter-gor-altandorren-betydligt-smartare Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni Det der ser ut som et kjempeprodukt som jeg vil tro mange har ønsket seg lenge. Skriv gjerne et innlegg på forumet her hvis noen ender opp med å kjøpe det. Pluss at prisen ikke virker helt avskrekkende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sbarmen Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni Ble til at jeg bestilte, faktisk ikke bare 1 men 2 stk. Jeg har satt opp Home Assistant som Thread Border Router med en Conbee II stick som jeg har oppgradert. Disse to blir i tilfelle mine første Matter devicer, og de første over Thread (Matter kan jo også fungere over Wifi / nettverk). Thread er i prinsippet det som erstatter Zigbee. Skal dele erfaringene når jeg har fått testet ut. Som et tips klarte jeg å få 10% rabatt ved å chatte med de. Kan være fordi jeg bestilte 2 stk, men greit å vite. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni Er prisen på den svenske siden oppgitt i NOK eller SEK? Og er det inkl norsk MVA (via VOEC), eller kommer norsk MVA og fortollingsgebyr i tillegg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sbarmen Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni (endret) Det er litt utydelig når jeg leser på siden om det er inkludert norsk MVA, så jeg vet faktisk ikke. Kan være jeg får en ekstra regning på MVA på toppen. La meg sende de et spørsmål konkret om VOEC. Fikk umiddelbart svar: "Hej Stian, ja vi indbetaler norsk moms, god dag" Endret 21. juni av sbarmen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.