Mastiff Skrevet 23. april 2018 Skrevet 23. april 2018 Jeg har til nå brukt Node-RED for å styre Z-Wave (hjernen bak systemet mitt er en kombinasjon av Girder og EventGhost på en virtuell maskin på serveren, mens jeg bruker den Pi til å sende og motta signaler med RFXtrx, Tellstick Duo og altså Z-Wave, med en Z-Stick). På Node-RED var det enkelt å sette systemet til å publisere alt som kom på Z-Wave-nettverket til MQTT, men jeg har ikke funnet noe lignende opplegg i HA. Er det noen som kan fortelle meg om det er mulig, og i så fall hvordan? Siter
Moskus Skrevet 23. april 2018 Skrevet 23. april 2018 HA = HjemmeAutomasjon. Home Assistant eller HASS = Home Assistant. 1 Siter
Mastiff Skrevet 23. april 2018 Forfatter Skrevet 23. april 2018 Når jeg snakker om min Home Ass så er det noe helt annet... ? Men jeg fant ut av det: # MQTT State streammqtt_statestream: base_topic: homeassistant include: domains: - binary_sensor - switch - sensor 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.