Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Splitter ny på forumet, har lest og søkt noe rundt. Men finner ikke anbefalinger for hvor dere kjøper deres utstyr. Jeg ønsker å kjøpe en HomeTroller Zee S2 med RFXCom da jeg har en del Nexa utstyr fra før, og ønsker å gå over på mer zwave utstyr. Jeg leser at det kan være mulig å gjøre kjøps kupp i mai og november, men det gjelder kanskje bare hvis man skal kjøpe software? I USA?

HomeSeer HomeTroller Zee S2 (EU) Home Automation Controller koster ca. kr. 1722,- eks. RFCom + evt. frakt/toll

Er det like greit å kjøpe komplett med RFXCom hos den norske forhandleren til kr 2890,- 

Og har jeg forstått det riktig at denne boksen kan kjøres uten Internet?

På forhånd takk for tips.

mvh Automatiker

Skrevet
  Automatiker skrev (På 23.4.2018 den 22.14):
Splitter ny på forumet, har lest og søkt noe rundt. Men finner ikke anbefalinger for hvor dere kjøper deres utstyr. Jeg ønsker å kjøpe en HomeTroller Zee S2 med RFXCom da jeg har en del Nexa utstyr fra før, og ønsker å gå over på mer zwave utstyr. Jeg leser at det kan være mulig å gjøre kjøps kupp i mai og november, men det gjelder kanskje bare hvis man skal kjøpe software? I USA?

HomeSeer HomeTroller Zee S2 (EU) Home Automation Controller koster ca. kr. 1722,- eks. RFCom + evt. frakt/toll
Er det like greit å kjøpe komplett med RFXCom hos den norske forhandleren til kr 2890,- 

Og har jeg forstått det riktig at denne boksen kan kjøres uten Internet?

På forhånd takk for tips.

mvh Automatiker
Velkommen [emoji3]
Intin.no har homeseer i allefall.
https://www.intin.no/produkt/homeseer-med-rfxcom/

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Siden programvaren snart kommer på halv pris, kanskje det billigste vil være å kjøpe en RPi, UZB-interface og RFXtrx433E selv? Og så kjøpe ordinær HS-lisens. Da kan du også flytte lisensen til en PC senere, hvis RPien blir for svak. :) 

• Like 1
Skrevet

Ja, ser at det kan komme litt rimeligere ut med å kjøpe software og hardware hver for seg. Men tid er også penger for meg nå, ser for meg å det fort blir litt diverse frakt og tid når jeg selv skal sette dette sammen. Regner med https://www.intin.no/produkt/homeseer-med-rfxcom/ bare er å begynne å bruke.

Evt. hvilke pluggings bør kjøpes i tillegg? 

Skal bruke dette på hytta til å styre lys av/på + dim, av/på varme og litt overvåking (IP kamera)

hilsen en 4-20mA automatiker... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.