mk1 black limited Skrevet 31. juli 2016 Skrevet 31. juli 2016 Da er den nye ringeklokka montert Har valgt å trekke kabel siden wifi er så som så og Doorbird støtter PoE. Har et parti mellom dør og sidefeltet i glass som egnet seg godt for kabeltrekking, vare bare å løsne en teaklist for tilgang: Boret meg inn i midtstolpen for å få plass til ethernetovergangen som var med i pakka: Så var det bare å skru opp bakstykket og selve enheten: Bildekvaliteten i sterkt motlys er ganske utrolig egentlig: Siste bildet viser meg (!) idet jeg trykker på ringeklokka. Doorbird er natuligvis tilkoblet Homeseer via en (beta) plugin, samt i kameraovervåkingen i Blue Iris. Appen er rimelig bra, og det er lite lagg på bilde og lyd selv på 3G/4G. Wife happy 6 Siter
Moskus Skrevet 31. juli 2016 Skrevet 31. juli 2016 Wow, stilig! Kan du ta et bilde når det er mørkt? (Når jeg tenker meg om, kan det jo bli en stund til.) Siter
DrLaban Skrevet 31. juli 2016 Skrevet 31. juli 2016 Sitat Doorbird er natuligvis tilkoblet Homeseer via en (beta) plugin, samt i kameraovervåkingen i Blue Iris. Betyr det at kamera er tilgjengelig på lokalnettet som ett vanlig IP-kamera også? Siter
mk1 black limited Skrevet 1. august 2016 Forfatter Skrevet 1. august 2016 16 hours ago, Moskus said: Wow, stilig! Kan du ta et bilde når det er mørkt? (Når jeg tenker meg om, kan det jo bli en stund til.) Måtte vente litt, men det ble da mørkt. Her er et bilde uten lyset som vanligvis er på ved døra og uten IR: Dette er med lys på ved døra: Dette er med lys ved døra og Doorbird har selv funnet ut at det er bevegelse så den har slått på IR-belysning: 15 hours ago, DrLaban said: Betyr det at kamera er tilgjengelig på lokalnettet som ett vanlig IP-kamera også? Jepp, det stemmer. 1 Siter
Moskus Skrevet 1. august 2016 Skrevet 1. august 2016 52 minutter siden, mk1 black limited skrev: Måtte vente litt, men det ble da mørkt. Her er et bilde uten lyset som vanligvis er på ved døra og uten IR: Kunne vært litt mer IR-lys, men det kan man jo evt. montere selv. Bra bilde for den som ringer på uansett. Takk! Siter
Erling Skrevet 12. august 2016 Skrevet 12. august 2016 Takk, nå bestemte jeg meg, kjekt å ha... PS: Ansiktsgjenkjenning - det hadde vært noe. Låser opp døra og inne spilles en Ole Ivars-melodi. Siter
mk1 black limited Skrevet 12. august 2016 Forfatter Skrevet 12. august 2016 Jepp, kjekt å ha er det definitivt. Ingen feilslag nå etter en drøy ukes bruk med mye regn og fuktig vær. 1 Siter
Erling Skrevet 17. august 2016 Skrevet 17. august 2016 Skulle til å bestille, men jeg bor i blokk. Spurte leverandøren, de antok det gikk bra men ville har 2-3 timer for jobben. Inkl. kjøring. Ikke mer avansert enn at vi har forskjellig ringelyd om de ringer på nede eller oppe. Det er vel bare og overse leverandøren til sameiet og la min elektriker gjøre jobben? Eller er det noe jeg overser? Siter
mk1 black limited Skrevet 19. august 2016 Forfatter Skrevet 19. august 2016 Det der kan være litt kinkig, for sameier kan plutselig ha regler og meninger om slike ting. Hvis du vil være sikker så tar du en prat med styret/styreleder. 1 Siter
Erling Skrevet 19. august 2016 Skrevet 19. august 2016 3 timer siden, mk1 black limited skrev: Det der kan være litt kinkig, for sameier kan plutselig ha regler og meninger om slike ting. Hvis du vil være sikker så tar du en prat med styret/styreleder. OK, det var et "dårlig" råd. Da får jeg garantert ikke lov. Takk for inspirasjonen. Siter
mk1 black limited Skrevet 22. august 2016 Forfatter Skrevet 22. august 2016 Gode forhold i sameiet? 1 Siter
Erling Skrevet 23. august 2016 Skrevet 23. august 2016 Hehe, nei det er et bra sted. 42 sameiere, vi er 3 stk. under 60 år, snittet er 73,5 år. Da blir det lite teknologi. Jeg kjøpte hybrid-bil og la opp ladebaks på min plass, da engasjerte de seg selv om jeg har egen måler og betalte alt selv. Var vist misunnelse og troen på at jeg slapp å betale i bomringen... Dings er bestilt. 1 Siter
Erling Skrevet 22. september 2016 Skrevet 22. september 2016 Vel, nå har den vært i bruk noen dager. Det ble litt unødvendig siden de fleste ringer på nede, men gjør det noe? 1 Siter
Moskus Skrevet 22. september 2016 Skrevet 22. september 2016 1 time siden, Erling skrev: Det ble litt unødvendig siden de fleste ringer på nede, men gjør det noe? Nei, selvfølgelig ikke! ... bare vent litt, så hacker du døra nede også. 1 Siter
iblis Skrevet 22. november 2016 Skrevet 22. november 2016 Er du fortsatt fornøyd med denne @mk1 black limited? Har lyst til å kjøpe meg en slik selv. Fungerer denne med SIP protokollen? Er det lov å spørre om hvor du kjøpte den og hvor mye den kostet? Siter
mk1 black limited Skrevet 22. november 2016 Forfatter Skrevet 22. november 2016 Godt fornøyd med den fremdeles, virker upåklagelig stadig. Kjøpte min fra sikkerheten-selv.no - kostet 3515 inkl et rustfritt ståldeksel til front. Om den fungerer med SIP vet jeg ikke dessverre, men https://www.doorbird.com/sip indikerer at den gjør det. Siter
Marhil Skrevet 23. november 2016 Skrevet 23. november 2016 (endret) Zipato sier se er i sluttfasen av testing/integrasjon av Doorbird via SIP, så noe støtte er det. I følge rykter fungerer LAN SIP, men ikke cloud SIP ennå. Endret 25. november 2016 av Hilmar Skriveleif Siter
mk1 black limited Skrevet 25. november 2016 Forfatter Skrevet 25. november 2016 Black Friday -tilbud på denne i dag på sikkerheten-selv.no Siter
KnutM Skrevet 14. februar 2017 Skrevet 14. februar 2017 Noe håp om å integrere døråpningsfunksjonen (som er beregnet for elektrisk sluttstykke) med IDLock? Siter
mk1 black limited Skrevet 14. februar 2017 Forfatter Skrevet 14. februar 2017 Så lenge du har en controller som kan snakke med begge to trenger man jo ikke det...:) Siter
KnutM Skrevet 14. februar 2017 Skrevet 14. februar 2017 Sant, burde ikke være så vanskelig. En z-wave binær-sensor som trigger en scene som gjør unlock på IDLock burde vel gjøre susen. Har ikke prøvd IDLock så usikker hvordan opplevelsen blir. Om den er låst så kan jeg slik jeg har forstått trigge en opplåsing i 5 sekunder? Vil den da lage lyd slik at den som står ute skjønner at han kan gå inn? Siter
Armas Skrevet 12. september 2018 Skrevet 12. september 2018 Skal installere denne nå, men må trekke kabel helt fra teknisk rom, gjennom K-rør. Hvilken kabel skal jeg velge? Ser at doorbird har poe, men trenger kun 4 ledninger i kabelen. Kan jeg bruke telefonkabel? Kjedelig å kjøpe en trommel med 100m cat 6, som både er dyr, for lang og vanskelig å trekke. Siter
Moskus Skrevet 12. september 2018 Skrevet 12. september 2018 Da kan du heller kjøpe CAT5e som er mye billigere enn CAT6, men som likevel er mange ganger bedre enn telefonkabel. 2 Siter
fiLLLip Skrevet 13. september 2018 Skrevet 13. september 2018 Jeg bestiller nettverkskabler fra EET Europarts da jeg har firmakonto (enkeltpersonforetak) der. En rull med 100M CAT6 ligger på rundt 250kr + frakt + mva https://no.eetgroup.com/g/Storage-and-Network-Cables-Network-Cables-Raw-Cables?sortBy=Price&asc=True Da har du mye god kabel til andre prosjekter også Siter
Erling Skrevet 14. januar 2019 Skrevet 14. januar 2019 Slurvet nok, wifi fungerer ikke bra nok. Kan jeg kjøpe 2 "homeplug" (slike som ordner nett via strømnettet) og sette på en POE-switch mon tro? Ikke nettverk på den siden av leiligheten. Evt. andre kreative forslag før jeg ringer elektriker? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.