Nerox Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Hei. Ønsker og gjøre min ringeklokke smart. Hvis feks noen ringer på og vi ikke er hjemme, så skal den sende et bilde Hvordan kobler jeg den inn? Hvordan camera bruker dere til og ta bilde av ute? Har kjøpt: FIBARO Universal binærsensor Sånn ser det ut i dag: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Vil du beholde dagens lyd og knapp? Jeg prøvde å koble en slik Friedland-knapp mot en Nexa-sender. Opplevde dessverre at man måtte ha knappen inntrykket litt lengre enn det de fleste gjorde når de ringte på for at den skulle trigge... Byttet til LML-710: https://www.komplett.no/product/661628/hjem-fritid/smarte-hjem/pakkeloesninger/nexa-lml-710-traadloes-ringeklokke Og et IP-cam (PoE) i vinduet. Via Xeoma NVR så sendes bilde via Pushover (med Pushover-plugin) og TV-settes på pause. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerox Skrevet 29. april 2018 Forfatter Del Skrevet 29. april 2018 Hvordan får du pause på tven? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 2 minutter siden, Nerox skrev: Hvordan får du pause på tven? Harmony hub Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerox Skrevet 29. april 2018 Forfatter Del Skrevet 29. april 2018 46 minutes ago, ZoRaC said: Harmony hub Kan man bare kjøpe hub? må man ha med kontroll? Bruker du egen plugin til den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 7 minutter siden, Nerox skrev: Kan man bare kjøpe hub? må man ha med kontroll? Bruker du egen plugin til den? De selger hub for seg selv, ja. Det er vel 3 plugins til Harmony, men jeg styrer den via MQTT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 10 timer siden, ZoRaC skrev: Vil du beholde dagens lyd og knapp? Jeg prøvde å koble en slik Friedland-knapp mot en Nexa-sender. Opplevde dessverre at man måtte ha knappen inntrykket litt lengre enn det de fleste gjorde når de ringte på for at den skulle trigge... Jeg har samme knapp & lyd. Koblet en Nexa WBT-912 via et rele og en likeretterbro til ringeklokka v/inngangsdøra. Tar ut strøm på ringeklokka. Når klokka får strøm så trekker rele og dette aktiverer WBT-912. Ved svært kort pling er det ikke alltid den reagerer, men det var kun ved test, har ikke skjedd i praksis. Den sender en push melding til tlf og mail. Har skrevet litt her: https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/183-test-av-push-notifications/ Har i tillegg et Dlink kamera https://www.komplett.no/product/905863/foto-video/kameraer/overvaakningskamera/d-link-dcs-932l-wi-fi# om sender mail bilder. Kamera reagerer på bevegelse og er helt separat fra ringeklokka. Dette har fungert ok et par år, og opplegget er enkelt og billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 11 timer siden, Nerox skrev: Kan man bare kjøpe hub? må man ha med kontroll? Bruker du egen plugin til den? Skal du kjøpe plugin nå, så kjøp MeiHarmonyHub. Den har nær instantan oppdatering. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.