Venaa Skrevet 2. mai 2018 Skrevet 2. mai 2018 Jeg kjøpte en z-wave veggplugg på eBay. Se bilde. Den er merket med flere symboler: ETL?, CE, FC. Ville du stolt på og brukt denne i ditt hus? Hvorfor? Siter
Salvesen Skrevet 2. mai 2018 Skrevet 2. mai 2018 Nei, det har vært saker her inne med branntilløp tidligere. Siter
Venaa Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Skrevet 2. mai 2018 Beklager, bildet ble ikke med.Det er av merket Neo Coolcam.Link til eBay:https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F122911660140Skal finne og dele bilder. Siter
erlingba Skrevet 2. mai 2018 Skrevet 2. mai 2018 Jeg ville ikke brukt den til noe strømkrevende, men kanskje til en lampe på 50w som ikke brukes når man ikke er hjemme. Har kjøpt en PIR fra Neo Coolcam, og den fungerer, men var ikke rett frem å legge til i Openhab. Denne fra Telldus koster 299, og er av og til på tilbud til 250: https://www.prisjakt.no/product.php?p=3424593 1 Siter
Moskus Skrevet 2. mai 2018 Skrevet 2. mai 2018 4 minutter siden, erlingba skrev: kanskje til en lampe på 50w som ikke brukes når man ikke er hjemme. Jeg hadde ikke hatt den koblet til strøm engang. 3 Siter
erlingba Skrevet 2. mai 2018 Skrevet 2. mai 2018 3 minutter siden, Moskus skrev: Jeg hadde ikke hatt den koblet til strøm engang. Er det virkelig så ille? Det er jo en ganske dyr komponent til kina-vare å være. Den PIR'en så grei ut, men det skal godt gjøres at den klarer å sette fyr på noe med batteriet sitt. Siter
GoldEagle Skrevet 2. mai 2018 Skrevet 2. mai 2018 Ville ikke vært betenkelig med å bruke den innenfor det området den er beregnet for. Vi nordmenn er alt for opphengt i at nordmenn kan og vet best. Ja vi har NEMKO, men andre land har også sine kontroll nemder. Siter
Salvesen Skrevet 2. mai 2018 Skrevet 2. mai 2018 6 minutter siden, GoldEagle skrev: Ville ikke vært betenkelig med å bruke den innenfor det området den er beregnet for. Vi nordmenn er alt for opphengt i at nordmenn kan og vet best. Ja vi har NEMKO, men andre land har også sine kontroll nemder. Problemet er at utrolig mye av dette ikke er testet og er derfor falskt "stemplet". 1 Siter
GoldEagle Skrevet 2. mai 2018 Skrevet 2. mai 2018 Enig i det du sier. Særlig hvis det kommer fra land i Asia Siter
Moskus Skrevet 2. mai 2018 Skrevet 2. mai 2018 17 minutter siden, GoldEagle skrev: Ville ikke vært betenkelig med å bruke den innenfor det området den er beregnet for. Vi nordmenn er alt for opphengt i at nordmenn kan og vet best. Ja vi har NEMKO, men andre land har også sine kontroll nemder. Problemet oppstår når erfaring tilsier at det kan bli et problem. Da skal bl.a. ansvar fordeles. Bare fordi man kan sette noe i en stikkontakt betyr ikke at man bør... Siter
GoldEagle Skrevet 2. mai 2018 Skrevet 2. mai 2018 7 minutes ago, Moskus said: Problemet oppstår når erfaring tilsier at det kan bli et problem. Da skal bl.a. ansvar fordeles. Bare fordi man kan sette noe i en stikkontakt betyr ikke at man bør... Helt enig. Bedre å la være. Spessielt hvis er et produkt som kan gjøre forsikringen din ugyldig om det verste skulle inntreffe. Siter
ZoRaC Skrevet 2. mai 2018 Skrevet 2. mai 2018 Jeg styrer unna Kina-varer på 230v. Har mye på batteri og 5v, men ikke 230v. Siter
PerH Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 (endret) Som sagt før her, jeg har 2 slike i drift (siden fjor høst), de styrer varmeovner.. Ingen problemer, de bare virker.. Jeg snakket med forsikringsselskapet, og de hadde ingen innvendinger så lenge produktet er merket med godkjenning som godkjennes i norge (CE og GS). Jeg demonterte også en for å se, og det ser ut til å være gode loddinger og workmanship. Jeg har riktignok røykvarslere i rommene de står i, men har enn så lenge ingen dårlige erfaringer å melde. Edit: Det er ganske lenge siden noen har rapportert problemer med disse som jeg har sett, det kan jo hende de har gjort korrigeringer siden første revisjon? Endret 3. mai 2018 av PerH Siter
Moskus Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 3 timer siden, PerH skrev: produktet er merket med godkjenning som godkjennes i norge (CE og GS). ... som sagt før: et CE-klistremerke er jo ikke verdt plasten det er trykket på med mindre det finnes papirer. Forskjellen er at kjøper du et produkt i Norge, så er forhandleren pliktig til å skaffe dem. Mulig de finnes til Neo Coolcam også. Erfaringene fra Kina er at du får det du spør om. Om det er riktig eller feil, spiller ikke så stor rolle. Siter
petersv Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 Jeg lurer på hva dere kjøper hvis dere ikke vil ha noe som er laget i Kina jeg.. ? Siter
ZoRaC Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 Akkurat nå, petersv skrev: Jeg lurer på hva dere kjøper hvis dere ikke vil ha noe som er laget i Kina jeg.. LAGET i Kina og KJØPT fra Kina er to forskjellige ting. som @Moskus sier, en norsk importør er pliktig til å ha papirene i orden på varer de importerer fra Kina. Produsenten har ikke så stort ansvar om du kjøper direkte fra dem... Siter
petersv Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 Ja, nettopp 15 hours ago, ZoRaC said: Jeg styrer unna Kina-varer på 230v 16 hours ago, GoldEagle said: Særlig hvis det kommer fra land i Asia Siter
Dennis87 Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 Unngår alt av ukjente Kina greier når det kommer til 230V. Selv om de sier det er CE merket. Stoler ikke på det i det hele tatt. Så en Svensk undersøkelse med mobilladere kjøpt igjennom Wish (kina greier) alle 10 de testet var brannfarlige. Både Aeotec, Fibaro osv er også laget i Kina men stor forskjell på Noname Kinadrit og Made in China etter spesifikasjoner av et ordentlig firma på toppen. 1 Siter
petersv Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 Jeg er jo enig, bare terget dere litt pga. ordvalgene. Dere unngår jo ikke varer som lages i Kina, men produsenter som er kinesiske. Siter
Moskus Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 34 minutter siden, petersv skrev: Dere unngår jo ikke varer som lages i Kina, men produsenter som er kinesiske. ??? ? Siter
Jannis J Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 CE merkingen fra kina er jo China Export og ikke CE. søk opp logoene, og de er ikke like, men ligner litt for mye -Jannis Siter
Moskus Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 Jo, men det har også dukket opp artikler fra dem som tror at "China Export" ikke brukes fordi det aldri har vært et offentlig dokument fra Kina som beskriver det... ? Uansett så trenger ikke CE-merket på Kina-varer egentlig være verdt plasten merket er trykket på. Siter
ZoRaC Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 46 minutter siden, Jannis J skrev: CE merkingen fra kina er jo China Export og ikke CE. søk opp logoene, og de er ikke like, men ligner litt for mye -Jannis Det er jo bare en myte. De trykker selvsagt på original-logoen uansett. 3 minutter siden, Moskus skrev: Jo, men det har også dukket opp artikler fra dem som tror at "China Export" ikke brukes fordi det aldri har vært et offentlig dokument fra Kina som beskriver det... I dette tilfellet er «dem» Europaparlamentet... de sier at det ikke finnes belegg for å påstå at noen har laget en egen «China Export»-logo, men at variasjoner i logen er tilfeldig (dårlig kopiering). De sier derimot at CE-logoen misbrukes - ingen hensikt å sjekke om logoen er «ekte» eller har feil avstand, osv. Siter
Jannis J Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 15 minutter siden, ZoRaC skrev: Det er jo bare en myte. De trykker selvsagt på original-logoen uansett. Ikke helt korrekt: https://siloscordoba.com/blog/corporate/china-export-is-not-ce-a-symbol-to-cause-confusion/ -j Siter
ZoRaC Skrevet 3. mai 2018 Skrevet 3. mai 2018 2 minutter siden, Jannis J skrev: Ikke helt korrekt: https://siloscordoba.com/blog/corporate/china-export-is-not-ce-a-symbol-to-cause-confusion/ -j De som eier CE-merket er av en annen oppfatning: http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?type=WQ&reference=P-2007-5938&language=EN Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.