Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med fare for å virke som en dust en gang til.

Men har selvtillit til å tåle det.

Jeg har nå kommet til RFXtrx433...

Der lignet ikke det helt som beskrevet i guiden, men kunne egnetlig ikke misforstås...

Men jeg får ikke til å velge com5, som i "enhetsbehandling" beskriver. kun com 3 som kommer opp....

hjeeelp

rfxcom.png

rfxcom01.png

Skrevet

I enhetsbehandling har du kun en COM-port, og det er COM5?
Så viser listen i RFXtrx433 likevel kun COM3?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Er det noen ukjent enhet i enhetsbehandling? Kanskje du må installere en driver?

Forsvinner COM5 fra enhetsbehandling når du trekker ut enheten?

Skrevet

com5 forsvinner når jeg tar ut usb`en ja.

Jeg har en com3, som jeg ikke vet hva er. når jeg deaktiverer den, så får jeg ingen valg på rfx`en.

Har ingen ukjente com`er...

rfxcom02.png

Skrevet

Da mistenker jeg at aktuelle COM-port er i bruk av noe annet.
Kan det tenkes at du har lagt til en ekstra Z-wave-controller og valgt denne COM-porten her, slik at HS3 har lagt beslag på den?
Eller at du på annet vis har lagt til COM-porten et sted slik at den er åpnet/i bruk?
Du kan forsøke å skru av Z-wave-plugin og evt andre etter eliminasjonsmetoden :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Har det noe betydning at den uzb er merket som "seriell usb-enhet" og rxx er merket som "usb Serial port".

Jeg har en "tom" pc hvor jeg kjøpte en win10 utgave og la inn det for å bruke denne laptopen som hs3 maskin. Så har ikke installert noe annen maskinvare eller lignende før nå. Den er helt clean.

rfxcom03.png

Skrevet
7 timer siden, Moskus skrev:

Du har ikke RFXmngr eller noe slikt kjørende samtidig?

Nei ikke som jeg vet

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.