Mr_T Skrevet 5. mai 2018 Skrevet 5. mai 2018 Med fare for å virke som en dust en gang til. Men har selvtillit til å tåle det. Jeg har nå kommet til RFXtrx433... Der lignet ikke det helt som beskrevet i guiden, men kunne egnetlig ikke misforstås... Men jeg får ikke til å velge com5, som i "enhetsbehandling" beskriver. kun com 3 som kommer opp.... hjeeelp Siter
aeklo Skrevet 5. mai 2018 Skrevet 5. mai 2018 I enhetsbehandling har du kun en COM-port, og det er COM5?Så viser listen i RFXtrx433 likevel kun COM3?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Mr_T Skrevet 6. mai 2018 Forfatter Skrevet 6. mai 2018 Riktig. Eller jeg har en til com port, com 4 men den bruker uzb1. Siter
ZoRaC Skrevet 6. mai 2018 Skrevet 6. mai 2018 Er det noen ukjent enhet i enhetsbehandling? Kanskje du må installere en driver? Forsvinner COM5 fra enhetsbehandling når du trekker ut enheten? Siter
Mr_T Skrevet 6. mai 2018 Forfatter Skrevet 6. mai 2018 com5 forsvinner når jeg tar ut usb`en ja. Jeg har en com3, som jeg ikke vet hva er. når jeg deaktiverer den, så får jeg ingen valg på rfx`en. Har ingen ukjente com`er... Siter
ZoRaC Skrevet 6. mai 2018 Skrevet 6. mai 2018 Kanskje du må laste ned driveren fra lenken i første avsnitt? http://www.rfxcom.com/WebRoot/StoreNL2/Shops/78165469/MediaGallery/Downloads/RFXtrx_Quick_Start_Guide.pdf Siter
Mr_T Skrevet 6. mai 2018 Forfatter Skrevet 6. mai 2018 Prøvde det også. Ble ikke nevneverdig bedre. mao fant fremdeles ikke com5 i rfxcom Siter
aeklo Skrevet 6. mai 2018 Skrevet 6. mai 2018 Da mistenker jeg at aktuelle COM-port er i bruk av noe annet.Kan det tenkes at du har lagt til en ekstra Z-wave-controller og valgt denne COM-porten her, slik at HS3 har lagt beslag på den?Eller at du på annet vis har lagt til COM-porten et sted slik at den er åpnet/i bruk?Du kan forsøke å skru av Z-wave-plugin og evt andre etter eliminasjonsmetoden :-)Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Mr_T Skrevet 6. mai 2018 Forfatter Skrevet 6. mai 2018 Har det noe betydning at den uzb er merket som "seriell usb-enhet" og rxx er merket som "usb Serial port". Jeg har en "tom" pc hvor jeg kjøpte en win10 utgave og la inn det for å bruke denne laptopen som hs3 maskin. Så har ikke installert noe annen maskinvare eller lignende før nå. Den er helt clean. Siter
aeklo Skrevet 6. mai 2018 Skrevet 6. mai 2018 Nei, det skulle ikke ha noe å si. Det er bare hva driveren presenterer seg som.Bruk fremgangsmåten i denne artikkelen, og se om noe har lagt beslag på porten:https://knowledge.ni.com/KnowledgeArticleDetails?id=kA00Z000000P8CLSA0 Edit: Det er mulig at «Service»-feltet det henvises til ikke vises på alle drivere, men verd å teste Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 7. mai 2018 Skrevet 7. mai 2018 Du har ikke RFXmngr eller noe slikt kjørende samtidig? Siter
Mr_T Skrevet 7. mai 2018 Forfatter Skrevet 7. mai 2018 7 timer siden, Moskus skrev: Du har ikke RFXmngr eller noe slikt kjørende samtidig? Nei ikke som jeg vet Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.