strips Skrevet 9. mai 2018 Skrevet 9. mai 2018 Blir på kanten til sjokkert at jeg ikke kan se alle parametere jeg har satt på et par enheter nå. En Fibaro Dimmer 2 og en Qubino Dimmer. Det må da være mulig å liste opp alle som er satt. Slik at jeg kan se på oppsettet med nye enheter. Siter
ZoRaC Skrevet 9. mai 2018 Skrevet 9. mai 2018 Tror du må hente en og en. Z-wave har vel ikke noen «Get all parameters»-kommando, tror jeg. Siter
clio75 Skrevet 9. mai 2018 Skrevet 9. mai 2018 Tror du må hente en og en. Z-wave har vel ikke noen «Get all parameters»-kommando, tror jeg. Har ikke funnet den o homeseer i alle fall [emoji848]Sent from my SM-G930F using Tapatalk Siter
ZoRaC Skrevet 9. mai 2018 Skrevet 9. mai 2018 7 minutter siden, clio75 skrev: Har ikke funnet den o homeseer i alle fall Tror ikke det finnes i z-wave-standarden, så det er ikke mulig... Mener å ha hørt at en annen kontroller har den muligheten, men den «jukser» nok - den husker de parameterne du har satt og viser dem. Så hvis du endrer noe direkte på noden, så vil controller vise feil verdi på den parameteren... Siter
iceball Skrevet 9. mai 2018 Skrevet 9. mai 2018 Du kan lese ut ønskede parametre via script.? Sett opp i en event og sjekk loggen etterpå. Parameters: NODE_ID, start parameter, slutt parameter. Eksempel for node 169 leser ut parameter 241 tom 250. 'Parameters: nodeID,start_parameter,end_parameter' Sub Main(Parms As Object) Dim Parm() as string = Parms.Split(",") hs.WriteLog("Z-Wave", "Node No: " & Parm(0)) hs.WriteLog("Z-Wave", "Start Parameter: " & Parm(1)) hs.WriteLog("Z-Wave", "End Parameter: " & Parm(2)) Dim Reply As String = "" Dim HomeID As String = "FYLL_INN_Z-WAVE_HOME_ID" Dim NodeNum As Byte = Parm(0) Dim ParamNum As Byte = 0 For ParamNum = Parm(1) To Parm(2) Reply = "" Reply = hs.PluginFunction("Z-Wave", "", "Configuration_Get", {HomeID, NodeNum, ParamNum}) hs.writelog("Z-Wave", "Node " & NodeNum & ", Parameter " & ParamNum & " is set to " & Reply) hs.WaitSecs(2) Next End Sub 2 Siter
strips Skrevet 9. mai 2018 Forfatter Skrevet 9. mai 2018 Takk iceball, Greit utgangpunkt. Kan jo forsåvidt lage script for å kopiere oppsett mellom noder og. Men er helt ny på VB.NET. Synd de ikke gikk for C#, Java eller enda bedre Groovy Føles som jeg er tilbake på 90-tallet med VB. Måtte lese et par ganger før jeg skjønte den for-løkka. Siter
Moskus Skrevet 10. mai 2018 Skrevet 10. mai 2018 9 timer siden, strips skrev: Men er helt ny på VB.NET. Synd de ikke gikk for C# Bare bruk C#. Det er støttet. Bare husk .cs endelse på scriptfilen istedenfor .vb. Siter
strips Skrevet 10. mai 2018 Forfatter Skrevet 10. mai 2018 2 hours ago, Moskus said: Bare bruk C#. Det er støttet. Bare husk .cs endelse på scriptfilen istedenfor .vb. Sweet! Litt nærmere syntax jeg kan forstå Siter
Guahtdim Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 Ikke bli overrasket om syntax i C# og syntax du må bruke i HS er forskjellig. Min erfaring er at C# script i HS kan fort bli en smertefull prosess siden de har implementert en litt eldre motor som desverre ikke er oppdatert på endel år. Siter
Moskus Skrevet 11. mai 2018 Skrevet 11. mai 2018 Har du eksempler? Trodde det var nærmest et ikke-problem lenger... Det er fremdeles synd at man ikke får full LINQ i scripts, men det er vel bl.a. en mono-begrensning (iallfall for VB). Det er iallfall erfaringen fra mine scripts... men i plugin'er kan du gjøre hva du vil. Siter
toby_77 Skrevet 9. april 2019 Skrevet 9. april 2019 On 09/05/2018 at 22:35, iceball said: Du kan lese ut ønskede parametre via script.? Sett opp i en event og sjekk loggen etterpå. Parameters: NODE_ID, start parameter, slutt parameter. Eksempel for node 169 leser ut parameter 241 tom 250. 'Parameters: nodeID,start_parameter,end_parameter' Sub Main(Parms As Object) Dim Parm() as string = Parms.Split(",") hs.WriteLog("Z-Wave", "Node No: " & Parm(0)) hs.WriteLog("Z-Wave", "Start Parameter: " & Parm(1)) hs.WriteLog("Z-Wave", "End Parameter: " & Parm(2)) Dim Reply As String = "" Dim HomeID As String = "FYLL_INN_Z-WAVE_HOME_ID" Dim NodeNum As Byte = Parm(0) Dim ParamNum As Byte = 0 For ParamNum = Parm(1) To Parm(2) Reply = "" Reply = hs.PluginFunction("Z-Wave", "", "Configuration_Get", {HomeID, NodeNum, ParamNum}) hs.writelog("Z-Wave", "Node " & NodeNum & ", Parameter " & ParamNum & " is set to " & Reply) hs.WaitSecs(2) Next End Sub er det noen som har fått Configuration_set commandoen til å virke? hs.PluginFunction("Z-Wave", "", "Configuration_Set", {homeid, nodeID, Parameter, ParamSize, Convert.ToInt32(value)}) Siter
Fjosepose Skrevet 2. desember 2020 Skrevet 2. desember 2020 (endret) Der satt det! Thanx for script! Endret 2. desember 2020 av Fjosepose Siter
Fjosepose Skrevet 2. desember 2020 Skrevet 2. desember 2020 Det er ikke noen som har laget et script for å skrive inn data også? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.