Nerox Skrevet 13. mai 2018 Skrevet 13. mai 2018 Hei. Har dere noe forslag hvordan jeg skal forme event min. Vil at den skal varsle OPS varsel fra YR via sonos. Mellom klokken 12-22 ? Vil også at den skal varsle ang torden par timer før det blir torden mellom kl 9 -23 samme med regn Hvordan gjør det det på best mulig måte? Siter
ZoRaC Skrevet 13. mai 2018 Skrevet 13. mai 2018 If obs and if after 12 and if before 22 then sonos if torden and after 9 and before 23 then sonos if regn and after 9 and before 23 then sonos Vet ikke om dette var detaljert nok? Litt usikker på hva du «sto fast på». Siter
Nerox Skrevet 13. mai 2018 Forfatter Skrevet 13. mai 2018 1 hour ago, ZoRaC said: If obs and if after 12 and if before 22 then sonos if torden and after 9 and before 23 then sonos if regn and after 9 and before 23 then sonos Vet ikke om dette var detaljert nok? Litt usikker på hva du «sto fast på». Jepp hvordan IF jeg ops? kan velge device men veit ikke hvordan den skal varsle når den ser at det kommer en ops varsel :=) Siter
ZoRaC Skrevet 13. mai 2018 Skrevet 13. mai 2018 3 timer siden, Nerox skrev: Jepp hvordan IF jeg ops? kan velge device men veit ikke hvordan den skal varsle når den ser at det kommer en ops varsel :=) Jeg har ikke Yr-plugin, så det vet jeg dessverre ikke... Siter
Moskus Skrevet 14. mai 2018 Skrevet 14. mai 2018 13 timer siden, Nerox skrev: veit ikke hvordan den skal varsle når den ser at det kommer en ops varsel :=) Det er bare en "tekst-device". Den har ingen statuser, så du må nok selv velge hva den skal trigge på. Deretter kan du bare hente ut teksten. Siter
ZoRaC Skrevet 14. mai 2018 Skrevet 14. mai 2018 1 time siden, Moskus skrev: Det er bare en "tekst-device". Da kan man bruke EasyTrigger: 1 Siter
Moskus Skrevet 14. mai 2018 Skrevet 14. mai 2018 Joda, men den som trigger blir litt merkelig. Man vil jo ha beskjeden når man er hjemme/våken, selv om devicen oppdateres når man er borte/sover. Siter
iceball Skrevet 14. mai 2018 Skrevet 14. mai 2018 16 minutter siden, Moskus skrev: Joda, men den som trigger blir litt merkelig. Man vil jo ha beskjeden når man er hjemme/våken, selv om devicen oppdateres når man er borte/sover. Da må man vel lage en mellomlagring, enten en virtuell device, global variabel e.l. som aktiveres og eventuelt lagrer status/string, også som varsler når man er våken? Siden devicen "Current-Warning" har stringen "Ingen Obs Varsel aktiv" så må man kanskje velge litt annen versjon eller ord (changes and is not "Ingen Obs Varsel aktiv" - for eksempel). Siter
ZoRaC Skrevet 14. mai 2018 Skrevet 14. mai 2018 42 minutter siden, Moskus skrev: Joda, men den som trigger blir litt merkelig. Man vil jo ha beskjeden når man er hjemme/våken, selv om devicen oppdateres når man er borte/sover. 11 minutter siden, iceball skrev: Da må man vel lage en mellomlagring, enten en virtuell device, global variabel e.l. som aktiveres og eventuelt lagrer status/string, også som varsler når man er våken? Siden devicen "Current-Warning" har stringen "Ingen Obs Varsel aktiv" så må man kanskje velge litt annen versjon eller ord (changes and is not "Ingen Obs Varsel aktiv" - for eksempel). Hvorfor skal dere gjøre så komplisert? Siter
Nerox Skrevet 14. mai 2018 Forfatter Skrevet 14. mai 2018 7 hours ago, ZoRaC said: Hvorfor skal dere gjøre så komplisert? Takker Da lurer jeg på hva jeg kan skrive for at sonos sier evt hva som står på YR varslet? Feks: Yr warning: <Meldingen som står på YR> Siter
ZoRaC Skrevet 14. mai 2018 Skrevet 14. mai 2018 45 minutter siden, Nerox skrev: Da lurer jeg på hva jeg kan skrive for at sonos sier evt hva som står på YR varslet? Jeg har ikke Sonos, så det vet jeg dessverre ikke. Siter
Nerox Skrevet 14. mai 2018 Forfatter Skrevet 14. mai 2018 43 minutes ago, ZoRaC said: Jeg har ikke Sonos, så det vet jeg dessverre ikke. Veit hvordan jeg får den ut på Sonos. Men hvordan blir kommandoen får og hente ut teksten og få hs til og lese den opp Siter
iceball Skrevet 14. mai 2018 Skrevet 14. mai 2018 Prøv $$DTR:device_ref. [emoji4] Husk kolon til slutt også. Eksempel $$DTR:123: Og sjekk denne tråden for snakking på norsk https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/2047-responsivevoice-last-ned-norske-talebeskjeder-som-mp3/ Siter
Nerox Skrevet 14. mai 2018 Forfatter Skrevet 14. mai 2018 5 minutes ago, iceball said: Husk kolon til slutt også. Eksempel $$DTR:123: Og sjekk denne tråden for snakking på norsk https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/2047-responsivevoice-last-ned-norske-talebeskjeder-som-mp3/ Jøss kan man få det på norsk Siter
Moskus Skrevet 15. mai 2018 Skrevet 15. mai 2018 10 timer siden, iceball skrev: Og sjekk denne tråden for snakking på norsk https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/2047-responsivevoice-last-ned-norske-talebeskjeder-som-mp3/ LOL! Hadde jeg glemt... Siter
ZoRaC Skrevet 15. mai 2018 Skrevet 15. mai 2018 Om du ikke har EasyTrigger, så er den på tilbud nå: https://shop.homeseer.com/collections/black-friday-3rd-party-plug-ins/products/spud-easytrigger-software-plug-in-hs3 Siter
Nerox Skrevet 15. mai 2018 Forfatter Skrevet 15. mai 2018 Funker det Kan man endre stemme? For de som lurer ble det sånn: Siter
iceball Skrevet 15. mai 2018 Skrevet 15. mai 2018 Den vil snakke meldingen hver gang sensoren går fra ikke bevegelse til bevegelse mellom tidspunktene så lenge det er et obs varsel. Du kan under options legge inn at den ikke får kjøre igjen på 6 timer f.eks. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.