Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger merke til artikkel i Dagens Næringsliv i dag, om Hitch - som jeg ikke har hørt om tidligere

https://www.dn.no/morgendagensnaringsliv/2018/05/14/2056/Teknologi/tysk-vakthund-vil-inn-i-norske-hjem

Her er det samarbeid med Deutsche Telekom som ligger bak. Deutsche Telekom er involvert i Eclipse Smarthome, som igjen utgjør kjernen i OpenHAB . Eclipse Smarthome er fri programvare (også kalt åpen programvare, Eclipse Public License)

Det sagt, jeg tror ikke det vil være mye her som vil minne om OpenHAB - men det er i OpenHAB sin interesse at det finnes liv laga kommersielle produkter rundt Eclipse Smarthome.

Skrevet
8 timer siden, berland skrev:

... men det er i OpenHAB sin interesse at det finnes liv laga kommersielle produkter rundt Eclipse Smarthome.

Vi får håpe på enda flere bindings og add-ons basert på Eclipse Smart Home da. :-)

Alle de som er laget for Eclipse Smart Home virker i OH2.

Skrevet

I det virkelige liv, er alt vi gjør med DIY-systemene våre fryktelig vanskelig å få til. Jeg kunne ikke tenke meg å selge "min type system" for hvermannsen, det hadde vært et håpløst supportmareritt. Så for å kunne bli hyllevare, må man plukke bare småbiter. Når man blir lei av begrensningene med hyllevare, hopper man over på noe mer avansert, og forbereder seg på å få en ny hobby.

Savner selvsagt Z-wave fra Hitch, kan håpe for deres del at de har lurt inn en Z-wave-chip i den fysiske enheten de gir ut, slik at de kan skru det på via software når de selv føler de blir modne nok på det.

Skrevet

Det du beskriver er i praksis FutureHome. FH har riktignok valgt Z-wave over Zigbee, og enda noen år er nok det det smarteste valget.

Jeg tror (og håper inderlig) imidlertid fremtiden blir "enklere" i så måte. Man må (forhåpentligvis) ikke velge "rett" system hvis man har Bosch stekeovn og Miele vaskemaskin. Åpne APIer vil gjøre at alt kan integreres i alt. "Hjemmeuautomasjon for Hvermannsen" er veldig i startgropa....

Skrevet
15 timer siden, Moskus skrev:

Det du beskriver er i praksis FutureHome. FH har riktignok valgt Z-wave over Zigbee, og enda noen år er nok det det smarteste valget.

Er FutureHome basert på Eclipse Smarthome?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.