Nerox Skrevet 19. mai 2018 Skrevet 19. mai 2018 Hei. Kjører HS3 og z-wave Har akk add fibaro switch 2relay til og styre lys i garasjen. Fikk noe problemer med at den viste unknown status i HS3. Fjernet alle Association . Så la jeg til alle på nytt uten endepoint. og da funket det. Men nå sluttet energi forbruket og funke Noe triks? Siter
ZoRaC Skrevet 19. mai 2018 Skrevet 19. mai 2018 (endret) Hvilken versjon av z-wave-plugin? Ganske sikker på at bare gruppe 1 skal assosieres med HS, men det burde ikke ha noe å si. EDIT: Jeg får watt, men ikke kWh på min. Har bare assosiert gruppe 1. Endret 19. mai 2018 av ZoRaC Siter
Nerox Skrevet 19. mai 2018 Forfatter Skrevet 19. mai 2018 12 minutes ago, ZoRaC said: Hvilken versjon av z-wave-plugin? Ganske sikker på at bare gruppe 1 skal assosieres med HS, men det burde ikke ha noe å si. EDIT: Jeg får watt, men ikke kWh på min. Har bare assosiert gruppe 1. 3.0.1.190 Får ingen ting jeg nå. fikk det før jeg fjernet alle acc med endepoint. Siter
ZoRaC Skrevet 19. mai 2018 Skrevet 19. mai 2018 24 minutter siden, Nerox skrev: 3.0.1.190 Sitat Changed in version 3.0.1.211 (Beta) * Fixed Fibaro FGS-223 setting devices to "Unknown" when added securely Mulig de også har endret noe mer relatert til den. Siter
Nerox Skrevet 19. mai 2018 Forfatter Skrevet 19. mai 2018 1 minute ago, ZoRaC said: Mulig de også har endret noe mer relatert til den. Hva betyr det? Ja fikk den feilen der vi adding. Må jeg oppdatere den da? Er det en grei skuring? Siter
ZoRaC Skrevet 19. mai 2018 Skrevet 19. mai 2018 9 minutter siden, Nerox skrev: Hva betyr det? Ja fikk den feilen der vi adding. Må jeg oppdatere den da? Er det en grei skuring? Siden de har rettet en konkret feil for den enheten, så kan det hende de har rettet flere ting, uten at de konkret nevner det. Ta (som alltid) backup først, deretter er det bare å installere den fra beta-seksjonen. Siter
Nerox Skrevet 19. mai 2018 Forfatter Skrevet 19. mai 2018 11 minutes ago, ZoRaC said: Siden de har rettet en konkret feil for den enheten, så kan det hende de har rettet flere ting, uten at de konkret nevner det. Ta (som alltid) backup først, deretter er det bare å installere den fra beta-seksjonen. Takker Oppdaterte den nå. Fjerne acc på gruppe 1. La den til med endepoint. alt funker skal det skal Forestten. Hva betyr når du legger den inn med Endepoint? Siter
ZoRaC Skrevet 19. mai 2018 Skrevet 19. mai 2018 10 minutter siden, Nerox skrev: Forestten. Hva betyr når du legger den inn med Endepoint Ta f.eks en Fibaro Double Switch - den styrer to lyskilder. Hvis du fra f.eks bryteren på en Fibaro Dimmer 2 ønsker å styre lyskilde nr 2, så må du assosiere dimmeren mot switchens endpoint 2. Mot HomeSeer gir det egentlig ingen mening å bruke endpoint, men jeg opplever av og til at det gjør en forskjell likevel... Siter
Nerox Skrevet 20. mai 2018 Forfatter Skrevet 20. mai 2018 13 hours ago, ZoRaC said: Ta f.eks en Fibaro Double Switch - den styrer to lyskilder. Hvis du fra f.eks bryteren på en Fibaro Dimmer 2 ønsker å styre lyskilde nr 2, så må du assosiere dimmeren mot switchens endpoint 2. Mot HomeSeer gir det egentlig ingen mening å bruke endpoint, men jeg opplever av og til at det gjør en forskjell likevel... Takker Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.