bjornepappa Skrevet 4. juli 2018 Forfatter Skrevet 4. juli 2018 Fantastisk! Eg kjem med tilbakemelding så snart kabel er tilkopla og data forhåpentlegvis kjem rennande inn. Siter
bjornepappa Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Skrevet 5. juli 2018 Då er stasjonen tilkopla pc, og Windows påstod nokså kjapt at den var installert og klar til bruk. Den kom likevel ikkje opp i lista med aktive com-porter. Bruker Windows 7. Kan du hugse om du måtte installere driver manuelt i tillegg? Siter
Mobile26 Skrevet 5. juli 2018 Skrevet 5. juli 2018 Ingen drivere installert hos meg. Vet den kan være litt sær med henblikk på USB-kabel. Bruker du den som fulgte med? Hvis du går inn på Enhetsbehandling/Enheter for menneskelig grensesnitt, så kan du telle opp hvor mange enheter du har der. Se om antallet endrer seg når du tar ut eller inn USB-kabelen. Forøvrig kan du også huke av siste punkt under "Station-Settings" Synchronise Fine Offset Reads. Har ikke noe med ditt problem å gjøre, men gir bedre kommunikasjon når du får resten til å spille. Siter
bjornepappa Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Skrevet 5. juli 2018 Den kjem opp som HID compliant device, men ingen com-port. Er nok ikkje original kabel, anar ikkje kvar den kan være. Men ein form for kontakt er det nok uansett. Får rote i kabelkassen og sjå om eg finn ein anna, kanskje det blir bedre. Siter
bjornepappa Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Skrevet 5. juli 2018 @Mobile26, litt feilsøking: Måtte du installere medfølgende programvare (EasyWeather) for å få stasjonen til å kommunisere, eller klarer du deg kun med Cumulus? Tenker på om det kan være driver som blir installert samtidig med EasyWeather... Siter
Mobile26 Skrevet 5. juli 2018 Skrevet 5. juli 2018 Nei. Og jeg mener jeg har sett advarsler mot å installere den før Cumulus. Men kanskje du har en dings liggende du kan installere, og som bruker USB serialport? Så kan du fjerne den når porten er installert. Ta også en titt på Cumulus-forumet. Der er det masser av hjelp. Men har du en PC med et kjent hovedkort, så finnes det sikkert drivere tilgjengelig. Jeg bruker en Intel NUC PC, og slik ser den ut: Siter
bjornepappa Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Skrevet 5. juli 2018 Har no testa med tre forskjellige kablar med samme resultat, har også testa på to andre pc'ar med Win7, samme resultat der. Har dessverre ikkje adminrett på desse, så får ikkje installert driver eller program. Men, ser at du har ein heilt anna driver enn meg, min(e) påstår å vere ein frå Microsoft lansert i 2006. Fant den samme som du har på ftdichip.com, men er på arbeid for øyeblikket så får ikkje testa. Kan godt hende dette er problemet. Siter
Mobile26 Skrevet 5. juli 2018 Skrevet 5. juli 2018 Her har du min driver (skader ikke å prøve...) CDM v2.12.28 WHQL Certified.zip Siter
bjornepappa Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Skrevet 5. juli 2018 Takk for det. Det er nok samme driver som eg allerede har lasta ned, no gjenstår det kun å få kopla til stasjonen og deretter aktivere driveren. Og krysse fingrane Siter
bjornepappa Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Skrevet 6. juli 2018 Windows vil ikkje godta FTDI-driveren. Ved å velge plassering der den er lagra får eg denne feilmeldinga: Og om eg prøver å velge driver manuelt, finn ikkje Windows at eg har installert driveren (har lasta ned og installert .exe-fil med driver), den burde vel blitt liggande som FTDI... på denne lista. Og ved å forsøke søk etter driver i katalogen der den du linka til er nedlasta påstår Windows at driveren er oppdatert, men den beheld den gamle Microsoft-driveren frå 2006. Har hatt ein del drivertrøbbel med andre meir eller mindre sære ting, men aldri i nærheiten av dette. Så er i grunn i ferd med å gi opp dette forsøket snart... Siter
Mobile26 Skrevet 6. juli 2018 Skrevet 6. juli 2018 Det er jo synd. Det er ikke mye jeg kan hjelpe deg med da, men har du forsøkt å ta ut batteriene av displayenheten i 2 minutter? Du mister ingen data. Sett i batteriene igjen, og ikke ha USB-kabelen i PCen. Ville vel først fjerne alle spor av drivere du har forsøkt å få til å virke. Siter
bjornepappa Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Skrevet 6. juli 2018 Har hatt ute batteria, men kanskje ikkje så lenge som 2 minutt. Har også brukt CDM uninstaller for å fjerne driveren eg installerte, det såg ut til å fungere, men det vart ikkje betre likevel. Det får bli eit forsøk med batterifjerning og reset... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.