Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en slik ZMNHDD1 på kjøkkenet, slet med å få inkludert den i Domoticz, men etter litt fant jeg ut at jeg måtte bruke "Include Node Secure", har etterhvert fungert noe ustabilt til den etterhvert fungerte stabilt.

https://www.tronika.no/no/lysstyring/864-dimmer-zmnhdd1.html

Installerte så i gårkveld to til av disse, en i gangen og en på badet, begge slet jeg med å få inn, men etterhvert så det ut til at jeg fikk inn den i gangen ved "Include Node".

Fungerte ustabilt i stearten, men ganske snart fungerte den mer stabilt.

Men den på badet sliter jeg med.

Den er "Dead", og alltid "Dead", greier ikke få liv i den, har prøvd healing av hele nettverket, samt bare noden, restartet server, aktivert polling, men det hjelper ikke.

Kjører UZB1 pinne Version: 1.4-235-gd9eb0ff

Domoticz Version: 3.5110 | Build Hash: 6377226 | Compile Date: 2016-05-03 18:22:21

Noen tips her?

Kan forøvrig si at både gang og bad er på samme kurs, så når jeg tar strømmen (via sikringskapet) påvirkes begge.

Vedlagt noen bilder:

nodes.png

uzb_nodes.png

zwave-map.png

Skrevet

- Slo av sikringa

- ventet ei stund

- Slo på "include node secure"

- Slo på sikringen

- Ventet litt, etterhvert ble den inkludert, nå som ny node, "node22" i stedenfor "node21"

- Sitter igjen med 2 like effektmåler-enheter da, trolig begge fra node22, men også med en fungerende bryter :)

Skrevet

kan virke sånn. Med mindre jeg har resatt den selv på en eller anna måte, har jo klikket som en villmann på knappen.

Spørsmålet nå blir vel hvordan jeg skal greie å slette den døde "spøkelsesnoden".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.