Paal Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Jeg har et kjøkken der alle lys er styrt av xComfort-baserte trådløse dimmere, montert av elektriker for et par år siden. Fint dette, men ikke så gøy som Philips Hue og andre dingser basert på z-wave etc. Vil det funke greit å sette inn Philips Hue pærer i lampene, og la disse overta styringen? Ved å sette xComfort bryterne på maks? Noen som har erfaring med dette? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 20 minutter siden, Paal skrev: Vil det funke greit å sette inn Philips Hue pærer i lampene, og la disse overta styringen? Nei, dessverre. Dette er ikke en god idé, verken for pærene eller for dimmerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Skrevet 15. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2018 Nei, dessverre. Dette er ikke en god idé, verken for pærene eller for dimmerne.Som fryktet der altså. Takk for kjapt svar.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Har selv kjørt IKEA trådfri dette fibarodimmere. Det har går helt fint, bare sett dimmerene på fullt og aldri slå de av. Problemet med pærene er at det resetter seg hvis de blir slått av og på seks ganger noe som fort skjer hvis du dimmer. Du bør uansett på sikt få koblet ut xcomfort dimmerene på sikt. Men for å teste går det nok fint ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Gjør det? Erfaringer fra en del andre er at det ikke går. Det rapporteres jo både om ødelagte pærer og ødelagte dimmere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Jeg vil tro det kommet an på dimmeren. En god gammel dimmer som endrer spenningen for å dimme vil nok virke om den får stå på fullt. En LED-dimmer tror jeg blir verre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.