henrikhoe Skrevet 31. august 2018 Skrevet 31. august 2018 4 minutes ago, bjornepappa said: Å ja da. Antar du meiner info under firmware update. Der står det 2.11! Tusen takk Ville bare forsikre meg Siter
Frans Skrevet 2. september 2018 Skrevet 2. september 2018 (endret) Noen her som har fått til oppdatering med rpi og z-way? Ser den ikke godtar otz filer. Noen enkel måte og konvertere? Edit: Fikk hjelp annet sted. Var bare å rename til *.ota så funka det og oppdatere hvis andre lurer Endret 2. september 2018 av Frans 1 Siter
veggy75 Skrevet 3. september 2018 Skrevet 3. september 2018 Satte opp min nye i dag med 2.11 FW. Noen aning om hvorfor den kommer opp med Fahreneit i stedet for Celicius. Kan ikke si jeg har sett noe setting for dette i oppsettet på den. Ser også jeg mangler noe i forhold til andre har fått inn av data her. Siter
ZoRaC Skrevet 3. september 2018 Skrevet 3. september 2018 1 minutt siden, veggy75 skrev: Noen aning om hvorfor den kommer opp med Fahreneit i stedet for Celicius. Er HomeSeer satt opp med celsius da? Siter
veggy75 Skrevet 3. september 2018 Skrevet 3. september 2018 Fikk fikset det ved en restart av HS og ny poll fra den. Var det slik at noen hadde fått mer data ved og bruke Non secure include når de addet den ? Siter
bjornepappa Skrevet 3. september 2018 Skrevet 3. september 2018 2 timer siden, veggy75 skrev: Fikk fikset det ved en restart av HS og ny poll fra den. Var det slik at noen hadde fått mer data ved og bruke Non secure include når de addet den ? Det ser jo ut som du ikkje har devicer for temperatursensorane, 3 stk. Siter
veggy75 Skrevet 3. september 2018 Skrevet 3. september 2018 1 hour ago, bjornepappa said: Det ser jo ut som du ikkje har devicer for temperatursensorane, 3 stk. Har ordnet seg nå. Nå må jeg bare få kalibrert temperaturene litt. 1 Siter
xibriz Skrevet 4. september 2018 Skrevet 4. september 2018 Må alle ta kontakt med HeatIt direkte for å få siste firmware til Z-TRM2 eller finnes den for nedlasting ett sted? Siter
Frans Skrevet 4. september 2018 Skrevet 4. september 2018 Det skulle vel gå greit. Her er 2.11 versjonenZ-Therm2_EU_2_11.otzSent from my iPhone using Tapatalk Siter
xibriz Skrevet 4. september 2018 Skrevet 4. september 2018 Ah ja, jeg så at jeg hadde versjon 2.6 og tenkte at 2.11 (leste vel 2.1.1) var eldre Men jeg ser at det snakkes om versjon 3.0 også. Siter
henrikhoe Skrevet 4. september 2018 Skrevet 4. september 2018 27 minutes ago, xibriz said: Ah ja, jeg så at jeg hadde versjon 2.6 og tenkte at 2.11 (leste vel 2.1.1) var eldre Men jeg ser at det snakkes om versjon 3.0 også. 2.11 = 3.0 har fått bekreftet dette fra heatit Se bilde fra epost fra de 1 Siter
xibriz Skrevet 4. september 2018 Skrevet 4. september 2018 På 2.9.2018 den 11.04, Frans skrev: Noen her som har fått til oppdatering med rpi og z-way? Ser den ikke godtar otz filer. Noen enkel måte og konvertere? Edit: Fikk hjelp annet sted. Var bare å rename til *.ota så funka det og oppdatere hvis andre lurer Vet du hvor i Z-Way man kan se hvilken FW-versjon en device har? Siter
geirra Skrevet 4. september 2018 Skrevet 4. september 2018 6 minutter siden, xibriz skrev: Vet du hvor i Z-Way man kan se hvilken FW-versjon en device har? expert og så inne på devicen. Siter
geirra Skrevet 4. september 2018 Skrevet 4. september 2018 På 31.8.2018 den 15.15, geirra skrev: 2 minutter siden, xibriz skrev: Er det Application Version? Jupp, se ovenfor det er bilde av 2.11 (nyeste) Siter
xibriz Skrevet 4. september 2018 Skrevet 4. september 2018 Jeg måtte eksludere/inkludere etter FW-oppgradering for å få Application Version til å endre seg. Siter
xibriz Skrevet 5. september 2018 Skrevet 5. september 2018 (endret) Nå sporer jeg kanskje voldsomt av her, men dette er den største Z-TRM2 tråden Hvordan er rapporteringene hos dere andre? Mine spyr ut Watt, Volt og KWH. Men jeg må manuelt polle temperaturen. Har prøvd å endre parameter 22 og 23 uten at det skjer noe spesielt. Sitat Parameter 22, Parameter Size 2. Temperature report interval Time interval between consecutive temperature reports. Temperature reports can be also sent as a result of polling VALUE DESCRIPTION 0 Reporting of temperatures disabled 1 - 32767 1 second – 32767 seconds. Default is 60 seconds Parameter 23, Parameter Size 1. Temperature report hysteresis The temperature report will be sent if there is a difference in temperature value from the previous value reported, defined in this parameter (hysteresis). Temperature reports can be also sent as a result of polling VALUE DESCRIPTION 1 - 100 0.1°C – 10.0°C. Default is 10 (1.0° Endret 5. september 2018 av xibriz Siter
Frankis78 Skrevet 6. september 2018 Forfatter Skrevet 6. september 2018 17 timer siden, xibriz skrev: Nå sporer jeg kanskje voldsomt av her, men dette er den største Z-TRM2 tråden Hvordan er rapporteringene hos dere andre? Mine spyr ut Watt, Volt og KWH. Men jeg må manuelt polle temperaturen. Har prøvd å endre parameter 22 og 23 uten at det skjer noe spesielt. Når det gjelder watt, så ville jeg heller sett på parameter 24 og 25 24 er sekunder mellom intervall 25 er hvor mye watt som skal endres før den rapporterer Jeg mener jeg satte parameter 24 til 300 (5 min) og da roet det seg en del. 1 Siter
xibriz Skrevet 6. september 2018 Skrevet 6. september 2018 7 timer siden, Frankis78 skrev: Når det gjelder watt, så ville jeg heller sett på parameter 24 og 25 24 er sekunder mellom intervall 25 er hvor mye watt som skal endres før den rapporterer Jeg mener jeg satte parameter 24 til 300 (5 min) og da roet det seg en del. Bra tips. Når jeg sjekket verdien som var satt så var den 900 på begge termostatene mine, selv om det i dokumentasjonen står 300 som default. ? Men det virker som at jeg ikke får satt verdiene med RazBerry/Z-Way. Alt virker ok bortsett fra en feilmelding på config-siden. Men det virker ikke som at det har noen betydning hva jeg setter parameterene til. Siter
Frankis78 Skrevet 8. september 2018 Forfatter Skrevet 8. september 2018 (endret) Jeg hadde faktisk samme problemet med at den ikke endret seg, Før jeg satte den til 2 byte Sett parametersize til 2 byte isteden for auto, når du endrer parameter 24 og se om det hjelper. Endret 8. september 2018 av Frankis78 1 Siter
xibriz Skrevet 9. september 2018 Skrevet 9. september 2018 14 timer siden, Frankis78 skrev: Jeg hadde faktisk samme problemet med at den ikke endret seg, Før jeg satte den til 2 byte Sett parametersize til 2 byte isteden for auto, når du endrer parameter 24 og se om det hjelper. Skal teste i kveld. Siter
Kenneth Skrevet 11. september 2018 Skrevet 11. september 2018 Hei folkens, jeg har satt opp 3 stk z-trm2 mot homeseeer og i seg selv ser det ut til å fungere veldig bra etter oppgradering til 2.11 firmware. Jeg har også satt opp Imperihome for å kunne kontrollere disse og det er her jeg spørsmålene min dukker opp. I imperihome appen får jeg opp satt temp "Cooling Setpoint" og temp som er lest av på den interne temp føleren i trm2, kan dette ha noe med assosiasjonene å gjøre? Se Bad Varmekabel i Imperihome, og oppsetter i HS og assosiasjoner. Siter
bjornepappa Skrevet 11. september 2018 Skrevet 11. september 2018 (endret) På 06/09/2018 den 13.00, Frankis78 skrev: Når det gjelder watt, så ville jeg heller sett på parameter 24 og 25 24 er sekunder mellom intervall 25 er hvor mye watt som skal endres før den rapporterer Jeg mener jeg satte parameter 24 til 300 (5 min) og da roet det seg en del. Trur ganske sikkert dette er feil. Prøvde dette sjølv, og merka i grunn ingen endring. Ser i manualen at dette er parameter for justering av kWh-måling, ikkje effekt. Kan rett og slett ikkje finne nokon parameter som endrar noko sånt som "Power delta value"... Edit: Eit bitte lite utsnitt av loggen min, filtrert for "termostat". Inntil vidare er logging deaktivert for effekt-devicen. Endret 11. september 2018 av bjornepappa Siter
zephyr Skrevet 11. september 2018 Skrevet 11. september 2018 Jeg har lett etter det samme, men finner ingen måte å endre dette på. Hadde vært fint om det kom i en senere oppdatering. Trenger jo tross alt ikke å vite om den trekker 0,2 eller 0,4 watt. Siter
Dennis87 Skrevet 21. september 2018 Skrevet 21. september 2018 (endret) Enda V 2.11 som er siste firmware? Har oppdatert mine men står forsatt V2.6 når de booter opp. Er vell bootloaderen som ikke blir oppdatert som nevnt tidligere. Endret 21. september 2018 av Dennis87 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.