baard Skrevet 24. juni 2018 Skrevet 24. juni 2018 Hei, Har akkurat tatt i bruk Domoticz, og holder på å migrere over fra Vera Edge etter at Veraen har låst seg og ikke lenger vil akseptere endringer eller koble seg opp mot backend hos Vera. Har lagt inn en del z-wave enheter, og jeg har en del Qubino dimmere, men disse kommer ikke opp med dimming, men det gjør Fibaro dimmeren jeg har inkludert.....Hva er årsaken til dette? I Vera så kom de opp med dimming default.... Ellers så fungerer jo Domoticz bra så langt. Noe er bedre enn på Vera, noe er dårligere....Blandt annet får jeg ikke my.domoticz.com til å fungere. Savner å kunne sjekke status på systemet via mobilen når jeg ikke er hjemme uten å åpne brannmuren inn.... Regards, Baard Siter
baard Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Skrevet 27. juni 2018 Ingen som har peil på Qubino dimmere her inne sammen med Domoticz? /Baard Siter
DeVille Skrevet 27. juni 2018 Skrevet 27. juni 2018 Jeg har 3 Qubino dimmere, og alle kom opp som dimmere i Domoticz. Men ett av problemene med Domoticz er at for hver fysisk enhet man legger til så kommer det opp 8-10 logiske enheter. Og så må man velge den riktige, og det er ikke alltid åpenbart for meg hva som er den riktige. Siter
baard Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Skrevet 27. juni 2018 4 minutes ago, DeVille said: Jeg har 3 Qubino dimmere, og alle kom opp som dimmere i Domoticz. Men ett av problemene med Domoticz er at for hver fysisk enhet man legger til så kommer det opp 8-10 logiske enheter. Og så må man velge den riktige, og det er ikke alltid åpenbart for meg hva som er den riktige. Hei, Takk for svar. Jeg er klar over at det dukker opp en haug med enheter. Jeg får teste og se om jeg finner flere.. Det er irriterende at ikke alle enheter som hører til hver z-wave dvice kan grupperes..... /Baard Siter
DeVille Skrevet 27. juni 2018 Skrevet 27. juni 2018 Ja, enig. Når jeg kommer hjem til maskinen i kveld kan jeg sjekke om Qubino dimmerne kan identifiseres på noen måte. Siter
baard Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Skrevet 27. juni 2018 Jeg har 2 slike dimmere, og finner ingen av dem igjen i "devices" lista som dimmbare, kun on/off. Den viser dimmestatus når jeg dimmer manuelt med bryteren, men ikke i webgui...veldig underlig... Gull om du tar en titt :-) /Baard Siter
DeVille Skrevet 27. juni 2018 Skrevet 27. juni 2018 Jeg hadde visst bare 2 Qubino i drift (den tredje ligger i skuffen ennå). I begge tilfeller: Under Setup - Devices er det Type Light/Switch med ID nr som har siste siffer 01. Da jeg aktiverte dem her kom de opp som dimmere under Switches. Håper dette ble forståelig. Siter
baard Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Skrevet 27. juni 2018 Hei, Takk skal du ha. Jeg har en aning om hvem det er nå, men etter at jeg re installerte med siste stable versjon 4.9700 så forsvinner alle bryterne under "switches" når jeg legger disse til, så tipper det er noe muffens med den nye versjonen, så jeg får vente litt å se om det kommer en oppdatering. /Baard Siter
DeVille Skrevet 27. juni 2018 Skrevet 27. juni 2018 Installerte også til 4.9700 etter at jeg tok screen shot-ene, og nå er det mye som er forsvunnet fra Switches her også. ? Siter
baard Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Skrevet 27. juni 2018 Ser det er flere som har samme problem på domoticz forumet, så forhåpentlig kommer det en fix etter hvert..... Siter
DeVille Skrevet 27. juni 2018 Skrevet 27. juni 2018 5 timer siden, baard skrev: Det er irriterende at ikke alle enheter som hører til hver z-wave dvice kan grupperes..... https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=12636&sid=9322325588b63aabf3602786cc5782d5&start=20 Jeg har ikke rukket å prøve denne løsningen ennå. Siter
baard Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Skrevet 27. juni 2018 Kan se ut som det er inkludert i den nye versjonen. ID står i parantes bak: Aeotec Z-Stick GEN5 007 (0x07) Kan se ut som det stemmer også, men får ikke sjekket skikkelig før dette switch problemet er løst.... /Baard Siter
baard Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Skrevet 28. juni 2018 12 hours ago, DeVille said: Installerte også til 4.9700 etter at jeg tok screen shot-ene, og nå er det mye som er forsvunnet fra Switches her også. Fikset seg ved å fjerne cachen i chrome for meg: chrome://appcache-internals (fjern alt som har med Domoticz å gjøre). /Baard Siter
DeVille Skrevet 29. juni 2018 Skrevet 29. juni 2018 På 27.6.2018 den 22.44, baard skrev: Kan se ut som det er inkludert i den nye versjonen. ID står i parantes bak: Aeotec Z-Stick GEN5 007 (0x07) Ja, jammen. Det forenkler mye! 22 timer siden, baard skrev: Fikset seg ved å fjerne cachen i chrome for meg: chrome://appcache-internals (fjern alt som har med Domoticz å gjøre). /Baard Det funket, takk. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.