kimstoroy Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Skrevet 27. juni 2018 (endret) Tipper dette har noe med mitt problem og gjøre: Device 17 er Sonos så det kan nok ikke stemme? Endret 27. juni 2018 av kimstoroy Siter
Moskus Skrevet 27. juni 2018 Skrevet 27. juni 2018 Åpne filen i Notepad. Den har informasjon? … og du bruker en annen USB-port nå? Siter
Moskus Skrevet 27. juni 2018 Skrevet 27. juni 2018 4 minutter siden, kimstoroy skrev: Device 17 er Sonos så det kan nok ikke stemme? Det er forskjell på "Device" og "Node". Device er en "linje" i HomeSeer sin Device Manager. Alle har hvert sitt unike nummer. En node er en fysisk Z-wave dings, her har også hver sitt eget nummer. Men det er ingen sammenheng mellom device-nummer og node-nummer. Siter
kimstoroy Skrevet 27. juni 2018 Forfatter Skrevet 27. juni 2018 6 minutter siden, Moskus skrev: Åpne filen i Notepad. Den har informasjon? … og du bruker en annen USB-port nå? Hvor legger filen seg? Er det noen måte å finne node nr? Siter
ZoRaC Skrevet 27. juni 2018 Skrevet 27. juni 2018 1 time siden, kimstoroy skrev: Er det noen måte å finne node nr? Ja, på z-wave-siden, node information mener jeg det heter. Kan være verdt et forsøk å slette node 17 - kanskje det er den som er kilden til hele problemet? Siter
gullfrode Skrevet 27. juni 2018 Skrevet 27. juni 2018 Da en del av mine nodes ikke mottok infoog jeg trodde noe annet var galt ove flere dager, så hadde jeg ikke prøvd å skru av plugin dra ut og sette inn igjen aeotec-stick, og skru på plugin igjen, som var løsningen. Har hatt en del runder med feil primært pga av strømbrudd. Tar jevlig backup av Usbsticken med aeotec sin programvare, og har en ny liggende ibsckup. Samme med hjemmelaga znet med UZB. Siter
kimstoroy Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Skrevet 28. juni 2018 11 timer siden, ZoRaC skrev: Ja, på z-wave-siden, node information mener jeg det heter. Kan være verdt et forsøk å slette node 17 - kanskje det er den som er kilden til hele problemet? Meget merkelig dette for Node 17 finnes ikke i listen under Node information, kan det være noe som tidligere er slettet og henger igjen på et vis? Siter
kimstoroy Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Skrevet 28. juni 2018 10 timer siden, gullfrode skrev: Da en del av mine nodes ikke mottok infoog jeg trodde noe annet var galt ove flere dager, så hadde jeg ikke prøvd å skru av plugin dra ut og sette inn igjen aeotec-stick, og skru på plugin igjen, som var løsningen. Har hatt en del runder med feil primært pga av strømbrudd. Tar jevlig backup av Usbsticken med aeotec sin programvare, og har en ny liggende ibsckup. Samme med hjemmelaga znet med UZB. Har prøvd å bytte usb porter, reboot, deaktivering av plugin osv X antall ganger. Jeg har Z-wave nå via Aoetech stick, men responsen er vanvittig treg, derfor håper jeg at Z-wave.me UZB kan fungere. Siter
ZoRaC Skrevet 28. juni 2018 Skrevet 28. juni 2018 13 timer siden, Moskus skrev: Du velger Restore i Actions-menyen? Kan valgene over funke? Recieve Network... Send Network... Siter
ZoRaC Skrevet 28. juni 2018 Skrevet 28. juni 2018 19 minutter siden, kimstoroy skrev: Meget merkelig dette for Node 17 finnes ikke i listen under Node information, kan det være noe som tidligere er slettet og henger igjen på et vis? Så nr 17 står ikke i lista over noder i det hele tatt? Hadde du prøvd å ta backup og restore med Aeotech sitt verktøy? Kanskje den "rydder" litt i slike feil? Siter
kimstoroy Skrevet 28. juni 2018 Forfatter Skrevet 28. juni 2018 4 minutter siden, ZoRaC skrev: Så nr 17 står ikke i lista over noder i det hele tatt? Hadde du prøvd å ta backup og restore med Aeotech sitt verktøy? Kanskje den "rydder" litt i slike feil? Ja det har jeg prøvd tidligere, men den er fortsatt med Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.