rozon Skrevet 27. juni 2018 Skrevet 27. juni 2018 På soverommet har jeg bevegelsessensor og bryter. Tanken er å ha bevegelsesstyrt lys når bryteren er PÅ. I tillegg vil jeg at bryteren slår av og på lyset når den brukes, så jeg slipper vente 15 minutter på at lyset skal gå av når jeg legger meg. Tanker eller optimaliseringer på koden? - alias: "E2 Bedroom Skru av lyset etter 15 minutter" trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.e2_bedroom_motion to: 'off' for: minutes: 15 seconds: 00 action: - service: light.turn_off data: entity_id: - light.e2_soverom_taklampe - alias: "E2 Bedroom Skru på lys ved bevegelse" trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.e1_bedroom_motion to: 'on' condition: - condition: state entity_id: 'switch.bedroom' state: 'on' action: - service: light.turn_on data: brightness: 255 entity_id: - light.e2_soverom_taklampe - alias: "E2 Bedroom Turn off lights switch" trigger: - platform: state entity_id: switch.bedroom to: 'off' action: - service: light.turn_off data: entity_id: - light.e2_soverom_taklampe - alias: "E2 Bedroom Turn on lights switch" trigger: - platform: state entity_id: switch.bedroom to: 'on' action: - service: light.turn_on data: brightness: 255 entity_id: - light.e2_soverom_taklampe Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.