henrikhoe Skrevet 12. juli 2018 Skrevet 12. juli 2018 Hei har to utendørs kraner jeg har tenkt å koble på et vanningssystem. Med 4 soner. Hadde tenkt på Gardena først da det har kommet og kommer med flere funksjoner i løpet av 2018. Ifttt blant annet. men når har jo jeg en hub som liker z wave så lurte på hva som fantes her av løsninger. Jeg har ikke strøm her så batteri må være løsningen. Litt skeptisk til bruk av batterier når det blir så kaldt om vinteren. Det gjelder forøvrig gardena sitt system også. I 15 minus må man vel koble fra det midlertidig. Siter
Moskus Skrevet 12. juli 2018 Skrevet 12. juli 2018 Tror ikke du finner noe vanningsanlegg som tåler minusgrader uansett. Alle jeg har sett på må tappes/tømmes om høsten. Men da har man jo heller ikke bruk for dem. Med Z-wave så er du i "bygg det selv"-kategorien. Ventiler som bruker 12/24V og for eksempel en Fibaro RGBW-controller. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.