Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hvem som bruker Alexa i Norge? Jeg vet det er mulig å få norsk adresse nå, men hvordan få lokale værmeldinger? Og har noen klart å få «traffic» til å funke? :-) 

Skrevet

Hei 

Det er mulig å få norsk adresse nå. Slik at når du spør om været så får du din lokasjon. 

Jeg måtte inn å endre adresse under "This Device" og meny punktet under. Som er navnet på din device. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Trafikk funker strålenede mellom Jessheim og Oslo, og været rapporteres på hjemmeadressen min. I mitt hodet er det kun språk som mangler nå, men det er vel strengt tatt kun en detalj.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bruker Alexa hver dag, mer og mer, og brukt det noen år nå. Får snart de nye utgavene fra amazon for review (nye echo, for bil etc).

For vår del har vi droppet Norsk, og snakker bare Engelsk hjemme uansett, og gjort det i 10 år nå, både muntlig og skriftlig både til Alexa og mellom oss.

Skrevet
18 minutes ago, trondkj said:

hvordan får jeg koblet alexa til spotify

Legg inn skill og sett Spotify som musikksystem i innstillingene så slipper du tell Spotify kommandoen

Skrevet
18 minutter siden, aleks skrev:

Legg inn skill og sett Spotify som musikksystem i innstillingene så slipper du tell Spotify kommandoen

hva slag skill skal jeg velge det er jo flere alternativ?

Skrevet
1 minute ago, trondkj said:

jeg prøvde det du henviste til,men spotify feltet er grått og går ikke å aktivere

Fikk du lagt inn spotify som music service (før du legger den til default) og får sagt "alexa, ask spotify to play xxxxxx"

Skrevet
2 minutes ago, trondkj said:

nei jeg gjorde ikke det

Får du ikke linket med spotify i heletatt (altså som service) - kan du vise screenshot av service-siden slik jeg linket til over. Jeg bruker web-grensenittet, så usikker på hva som er tilgjengelig i appen.

Skrevet

Er det slutt på å måtte ha adresse på Amazon.com satt til USA-adresse for at Spotify skal dukke opp? Husker det var det jeg måtte gjøre i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.