Marhil Skrevet 15. juli 2018 Skrevet 15. juli 2018 Er det andre som sliter med Car-net? Var på ferie og da jeg kom hjem fungerte ikke CN lenger i Home Assistant. Har ikke gjort noen endringer ... Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk Siter
baronKanon Skrevet 10. august 2018 Skrevet 10. august 2018 Hvilken versjon har du? Jeg har den siste versjoen og det funker gull. er ikke alle pålogginger som funker, men i det store og det hele har jeg data Siter
Marhil Skrevet 10. august 2018 Forfatter Skrevet 10. august 2018 (endret) Jeg har nå to installasjoner av Home Assistant. En er Haspian på RPi3 og én som kjører på Ubuntu/docker. Den på RPi er den som sluttet å fungere. Jeg tok derfor siste versjonen av carnet og la inn på den nyinstallerte home-assistanten på docker. Men den koden ser ikke komplett ut? Jeg er ingen racer på Python, men ser i <configdir>/custom_components/volkswagen_carnet.py at på linje 67 prøver den å importere følgende: from volkswagencarnet import Connection Jeg skjønner ikke hvor den prøver å hente dette fra... Det er også der loggen sier at det krasjer, ser det ut som: 2018-08-10 19:48:53 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Error during setup of component volkswagen_carnet Traceback (most recent call last): File "/usr/src/app/homeassistant/setup.py", line 148, in _async_setup_component component.setup, hass, processed_config) # type: ignore File "/usr/local/lib/python3.6/concurrent/futures/thread.py", line 56, in run result = self.fn(*self.args, **self.kwargs) File "/config/custom_components/volkswagen_carnet.py", line 67, in setup from volkswagencarnet import Connection ModuleNotFoundError: No module named 'volkswagencarnet' Det må mangle kode et sted? Endret 10. august 2018 av Hilmar Siter
Marhil Skrevet 10. august 2018 Forfatter Skrevet 10. august 2018 (endret) Harru sett! Ved neste restart av Home Assistant set er ut til å funke på docker-versjonen. Da konkluderer vi bare med at mine Python-skills ikke er gode nok til å feilsøke dette og at det på magisk vis finnes en referanse til volkswagencarnet på linje 67 Endret 10. august 2018 av Hilmar Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.