ZoRaC Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 Det er vel et par Mikrotik-eksperter her (f.eks @Lazarus) så satser på at noen her har gode svar. Har i dag en Mikrotik hAP ac som aksesspunkt. Denne står sentralt plassert i 1. etg og gir grei dekning i hele huset. I enden av huset, i 2. etg, har jeg et kontor. Her er det en nettverksprinter (ikke trådløs) og en stasjonær PC. Jeg ønsker å få printeren på nett og få PCen på et nett som gir Wake-On-LAN-støtte (den bruker wifi i dag). Vil det da være et kurant alternativ å kjøpe en Mikrotik hAP ac lite til kontoret og bruke WDS-funksjonen i RouterOS? Får jeg sendt "magic packet" mellom de to (for WOL-pakker er jo Layer 2), eller vil ikke det fungere? Jeg kjører flere VLAN og SSIDer kan noen forklare i korte trekk hvordan jeg etablerer WDS og velger hvilke VLAN/SSID jeg ønsker å tilgjengeliggjøre på kontoret? Er det så enkelt som å opprette WDS og legge WDS-interfacet til på de bridgene jeg ønsker å "dele"? Er det andre alternativer som er bedre enn å kjøpe en ny Mikrotik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.