Larsf5 Skrevet 9. mars 2023 Del Skrevet 9. mars 2023 ti-guru skrev (På 6.8.2021 den 14.13): Hei, Ganske ny i HA-universet. Har følgende oppsett: - Rpi3 med Home Assistant OS (OS 6.2, core 2021.8. 1, supervisor 2021.06.8) 😎 - Aeotec z-stick usb gen5 (firmware 1.1) - Z-wave JS (0.1.34) - ID lock 150 (z-wave firmware 1.6, lås firmware 1.5.9), sikker paring utført i HA. Se brukermanual her https://idlock.no/kundesenter/user-manual-z-wave-modul_en_1-1/ Jeg lurer på hvordan man kan sende meldinger til låsen for å lage service-pinkoder; enten x1 bruk eller varighet 12t, og så returnere denne koden til HA. Får ikke opp noen entiteter eller tjenester som lar meg gjøre dette. Kan man sende råmelding til låsen via zwave_js.set_config_parameter tjenesten? Jeg er også veldig interessert i å forstå hvordan man kan bruke HA til å sette ny service pin, altså generere random pin enten med 24t varighet eller 1x. Foreløpig ser det ut til at låsen setter ny random pin, men jeg finner ikke ut hvor jeg kan lese av hva ny pin er… Da er liksom poenget borte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xbmc.tt Skrevet 12. mars 2023 Del Skrevet 12. mars 2023 Larsf5 skrev (På 9.3.2023 den 21.51): Jeg er også veldig interessert i å forstå hvordan man kan bruke HA til å sette ny service pin, altså generere random pin enten med 24t varighet eller 1x. Foreløpig ser det ut til at låsen setter ny random pin, men jeg finner ikke ut hvor jeg kan lese av hva ny pin er… Da er liksom poenget borte.. er ikke sikkert åssen gjøres i hassio men du kan gjøres her i zwave-js-ui Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espenln Skrevet 12. mars 2023 Del Skrevet 12. mars 2023 xbmc.tt skrev (15 timer siden): er ikke sikkert åssen gjøres i hassio men du kan gjøres her i zwave-js-ui Hvor finner jeg pin-koden hvis jeg genererer en tilfeldig kode gjennom zwave-js-uiet? Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xbmc.tt Skrevet 14. mars 2023 Del Skrevet 14. mars 2023 espenln skrev (På 12.3.2023 den 19.59): Hvor finner jeg pin-koden hvis jeg genererer en tilfeldig kode gjennom zwave-js-uiet? Espen hei å generere en tilfeldig kode har aldri prøvd men du kan lage en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espenln Skrevet 14. mars 2023 Del Skrevet 14. mars 2023 xbmc.tt skrev (38 minutter siden): hei å generere en tilfeldig kode har aldri prøvd men du kan lage en Aha! Det er altså slik jeg må gjøre det. Har fundert litt på hvordan jeg skal få det til. Takk skal du ha! Espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.