Mastiff Skrevet 25. november 2019 Del Skrevet 25. november 2019 Det unnlot jeg med hensikt å skrive! ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beach17 Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 Jeg har akkurat satt opp låsen. Men kan noen hjelpe meg å finne ut hvorfor låsen ikke vil fungere i HA? Jeg har fått låsen opp i z-wave nettverket, og i statusen står det at den er klar. Jeg får opp alternativene der jeg kan trykke på ¨LÅS¨og ¨LÅS OPP¨, men når jeg trykker på knappene skjer det ikke noe med låsen. Blir verken låst eller åpnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 Det blir alltid det første spørsmålet, så jeg kan spare de andre for litt tid og spørre om det eneste jeg kan tenke meg: Har du brukt sikker paring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beach17 Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 Når jeg legger til sikker paring, må jeg trykke på sikker paring før jeg legger låsen i inkludering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 (endret) Endret 27. november 2019 av Mastiff Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beach17 Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 (endret) Er det mulig å se om noden er secure? Får opp ¨ID lock AS 150¨, men vet ikke om den er sikker. Får ikke til å låse opp døra gjennom HA, men kan gå inn å endre på autolock innstillinger. Noen tips til hva jeg skal gjøre? Endret 27. november 2019 av beach17 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EspenT Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 (endret) Du har en tilsvarende linje i zwcfg_0xXXXXX.xml <Node id="43" name="" location="" basic="4" generic="64" specific="3" roletype="7" devicetype="768" nodetype="0" type="Secure Keypad Door Lock" listening="false" frequentListening="true" beaming="true" routing="true" max_baud_rate="40000" version="4" secured="true" query_stage="Complete"> secured="true" er det viktige her.. Jeg hadde store problemer med dette selv. Forsøkte å legge den til secure men den endte altig opp unsecure. Endret 27. november 2019 av EspenT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beach17 Skrevet 27. november 2019 Del Skrevet 27. november 2019 Ser ikke ut som noden jeg får lagt til er secured. Hvordan rekkefølge bruker man for å legge til sikker node? Har prøvd å legge til sikker node, for deretter å sette låsen i inkludering. Men det eneste jeg får opp er den usikre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olka Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 Har du lagt til network key? https://www.home-assistant.io/docs/z-wave/installation/#network-key Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 @olka Hvis man ikke legger til network key manuelt, skal Hass lage en automatisk, så det virker ikke som om det er det. Og hvis han kan endre autolock-innstillingene, skulle man jo tro at den faktisk er lagt til secure, ellers burde det ikke gått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olka Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 Ja det er mulig, men jeg har inntrykk av network-key ofte er årsaken til problemer med pairing secure likevel. Det er litt info i denne tråden: https://community.home-assistant.io/t/how-can-i-verify-the-z-wave-network-key-is-correctly-configured/127933 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beach17 Skrevet 28. november 2019 Del Skrevet 28. november 2019 Ser endelig ut til å fungere her etter å ha resettet zwave nettverk og stick for deretter å parre på nytt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 7. januar 2020 Del Skrevet 7. januar 2020 Problemer med ID-lock 150 og Z-Wave modul: Jeg får lagt inn koder i låsen via Z-Wave og får betjent låsen via bruker grensesnittet i HomeSeer, men låsen godtar ingen av kodene som jeg har programmert inn. Noen kloke hoder, som kan bistå? /Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 8. januar 2020 Del Skrevet 8. januar 2020 13 timer siden, Byelektrikeren skrev: Noen kloke hoder, som kan bistå? Ja, avhengig av hvilken firmware det er på Z-wave-modulen må du velge riktig plassering. Tidligere firmware begynner kodene på plass 60 og oppover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Byelektrikeren Skrevet 8. januar 2020 Del Skrevet 8. januar 2020 Ja, avhengig av hvilken firmware det er på Z-wave-modulen må du velge riktig plassering. Tidligere firmware begynner kodene på plass 60 og oppover.Jeg får lagt inn koder på plass 60, 61 og 62Problemet er at låsen ikke reagerer på kodene.Har versjon 1.5 på Z-Wave modulen, skal legge inn 1.6 og teste.Før jeg satt inn Z-Wave modulen kunne jeg låse opp med den originale master koden, det kan jeg ikke lenger - kun bruke den til å programmere låse, såsom automatisk låsing etc../Helge Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hellowlol Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Er det noen som har laget noe i Lovelace til låsen? Jeg syntes default lock / unlock ser ganske kjørr ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
danielk Skrevet 16. august 2020 Del Skrevet 16. august 2020 (endret) Noen etterlyste status på om dør var åpen eller lukket, men disse postene forsvant. Jeg hadde Futurehome tidligere, og i starten virket dørstatus. Jeg tror kanskje det forsvant når jeg oppgraderte z-wave-modulen til 1.6? Finner i allefall ikke det parameteret i HA. Men der er jo en pinne som kjenner om døren er åpen eller lukket ja. Så funksjonaliteten burde være der. Endret 16. august 2020 av danielk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 17. august 2020 Del Skrevet 17. august 2020 20 timer siden, danielk skrev: Noen etterlyste status på om dør var åpen eller lukket, men disse postene forsvant. Sikkert en sammenheng med dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceGuy Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 Noen etterlyste status på om dør var åpen eller lukket, men disse postene forsvant. Jeg hadde Futurehome tidligere, og i starten virket dørstatus. Jeg tror kanskje det forsvant når jeg oppgraderte z-wave-modulen til 1.6? Finner i allefall ikke det parameteret i HA. Men der er jo en pinne som kjenner om døren er åpen eller lukket ja. Så funksjonaliteten burde være der.Jeg tror du dessverre har rett. Hvis jeg forstår openzwave-filene riktig så burde dette være ID 22 (door/window open) og 23 (door/window closed) under CommandClassNotification, og ifølge siste zwave manual fra idlock så ligger ikke disse parameterene inne (https://idlock.no/wp-content/uploads/2020/08/User-manual-Z-Wave-modul_EN_1.1.pdf). Siden mange poster har forsvunnet så kan jeg nevne at med HA sin OZW addon og integrasjon (beta) så begynner låsen å bli tålelig greit integrert i HA (lås med FW 1.5.6 og zwave 1.6). Får enkelt satt og lest koder, og får status på opplåsing med hvilken kode-lokasjoner som er brukt. Er riktignok ikke det beste UIet enda, og en må benytte templates dersom en ønsker dette oversatt til navn. For min del har jeg svært få aktive koder så jeg klarer fint å huske hvem som har posisjon 1,2 og 3.En ting som ikke virker dog er at når låsen låses eller låses opp via zwave så blir dette varslet som Manual Lock/Unlock. Jeg begynner å tro at dette ikke skyldes HA, men en feil i zwave 1.6. Er det noen med ett annet system og zwave 1.6 som får riktig varsel på dette (wireless lock/unlock)?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ralph Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 Kan bekrefte state 2 på unlock via zwave som fra dokumentasjonen er dekket av Manual unlock or key button unlock Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceGuy Skrevet 9. september 2020 Del Skrevet 9. september 2020 Var det jeg fryktet ja, at 3/4 kun brukes på RFID. Så da er jo manualen feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eia Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 (endret) Det var jeg som oppdaterte konfigurasjonen for idlock 150 med fw 1.6 i openzwave, men på den tiden benyttet jo HA ikke siste versjon av openzwave så jeg fikk aldri testet om det faktisk virket og hva som ev. gjestod. Når HA 0.115 kommer ut (hvor jeg håper den nye zwave-integrasjonen mer eller mindre er ute av beta) så skal jeg få testet om det er mer vi kan få hentet ut fra låsen og/eller finne utav mismatch mellom manual og virkelighet som dere nevner - jeg gikk kun etter manualen den gang. Endret 10. september 2020 av Eia 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceGuy Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 Det var jeg som oppdaterte konfigurasjonen for idlock 150 med fw 1.6 i openzwave, men på den tiden benyttet jo HA ikke siste versjon av openzwave så jeg fikk aldri testet om det faktisk virket og hva som ev. gjestod. Når HA 0.115 kommer ut (hvor jeg håper den nye zwave-integrasjonen mer eller mindre er ute av beta) så skal jeg få testet om det er mer vi kan få hentet ut fra låsen og/eller finne utav mismatch mellom manual og virkelighet som dere nevner - jeg gikk kun etter manualen den gang.Jeg lagde min første Github PR (https://github.com/OpenZWave/open-zwave/pull/2389) på akkurat den filen igår (de nye random pin på service pin - som jeg har testet at virker). Sier du at vi bør vente på neste HA før vi gjør noen endringer? På den gamle zwave integreringen hadde jeg adgang til filene sånn at jeg kunne endre de selv, men med det nye så er filene gjemt for sånne som meg (og jeg orker ikke lese meg opp for å få tilgang selv om jeg vet det går an å komme på utsiden av config-mappen). Så derfor lagde jeg PRen slik at hvertfall denne funksjonaliteten blir riktig (selv om det funker nå også, må bare huske hva som er hva av de to kommandoene). Er det forresten slik en gjør det?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eia Skrevet 10. september 2020 Del Skrevet 10. september 2020 28 minutes ago, NiceGuy said: Jeg lagde min første Github PR (https://github.com/OpenZWave/open-zwave/pull/2389) på akkurat den filen igår (de nye random pin på service pin - som jeg har testet at virker). Supert! 29 minutes ago, NiceGuy said: Sier du at vi bør vente på neste HA før vi gjør noen endringer? Nei, det er bare at mitt hjem er i produksjon så jeg vil helst unngå å bytte over til nye zwave i HA før jeg er ganske sikker på at den ikke ødelegger noe WAF og dette, du vet ... Har ingen betydning utover det og fantastisk at du laget din første PR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gate Skrevet 26. november 2020 Del Skrevet 26. november 2020 Hei - Har en automasjon som trigges når dørlåsen åpnes eller lukkes og jeg får en melding på telefonen om dette. Funker fint det, men det hadde jo vært gull å vite hvilken kode som åpnet låsen. -Mener jeg har sett dette beskrevet her inne, men greier ikke å finne det igjen.. Hvilken entity fra noden er det kan kan lese dette fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.